Srebro i tri počasna priznanja Graphis Annuala za hrvatske dizajnere!

Graphis, jedna od najprestižnijih američkih dizajnerskih institucija, s tradicijom od gotovo 70 godina, u svojem izdanju GRAPHIS POSTER ANNUAL za 2021. godinu dodijelila je jedno srebro i tri počasna priznanja hrvatskim dizajnerima. Dobitnik priznanja je studio RAŠIĆ+VRABEC (Graphis Honorable Mention) za oblikovanje plakata “66. Pulski filmski festival” i Dolazimo u miru” za Vizkulturin projekt Plakatiranje. Studio International BORISA LJUBIČIĆA dobitnik je počasnog priznanja za plakat „Croatian wines/mosaic“ te Silver Graphis nagrade za plakat „Europe 2020/€”.

Magazin Graphis jedna je od najvažnijih i najutjecajnijih izdavačkih kuća za promociju grafičkog dizajna, ilustracije, oglašavanja, tipografije i fotografije, a Graphisovi godišnjaci predstavljaju jedan od najvažnijih izvora informacija o vrhunskim ostvarenjima grafičkog dizajna. Magazin je prvi put objavljen 1944. godine, a 1952. godine izašao je i prvi Graphisov godišnjak, Graphis Annual koji dokumentira najbolju međunarodnu dizajnersku produkciju unutar jednogodišnjeg razdoblja. Naši dizajneri ove su godine nagrađeni sljedećim nagradama:

Srebro (Silver award) u kategoriji plakata osvojio je STUDIO INTERNATIONAL, odnosno dizajner Boris Ljubičić za plakat Europe 2020/€ koji je nastao u sklopu međunarodnog natječaja (Re)imagining Europe 2020. Sam projekt “Europe 2020” pokrenuli su upravo Boris Ljubičić i Hrvatsko dizajnersko društvo još 2002. godine s ciljem da dizajneri prikažu svoje vizije buduće Europe.

Plakat predstavlja integraciju europskih država u posebnu zajednicu čiji je zajednički nazivnik novčana valuta, euro. Ovim se plakatom dizajner nadovezuje na antičku Europu „ujedinjenu“ pod rimskom vlašću. Sam prikaz doslovno se nastavlja na slavnu rimsku izreku: „kruha i igara“, gdje kruh ovoga puta zamjenjuje croissant postavljen nad kistom. Poruka koja se može iščitati iz ovoga plakata glasi: „kruha i kulture, umjetnosti i dizajna“.

Boris Ljubičić. "Europe 2020/€"

dizajn: Boris Ljubičić // naručitelj: Hrvatsko dizajnersko društvo/ Ministarstvo kulture/Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

 

 

STUDIO INTERNATIONAL dobitnik je i počasnog priznanja za plakat Croatian wines/mosaic. Ovoga je puta zadatak bio predstaviti raznovrsne okuse i boje hrvatskih vina na samo jednome plakatu. Ljubičićev dizajn ustvari je vrlo jednostavan – stilizirane vinske boce prikazane su u raznim bojama vina, s otvorenim prazninama koje glume etikete. Time je stvorena igra između boja i geometrijskih površina koja podsjeća na police s bocama. Kvadratići koji nastaju na površini ovoga mozaika predstavljaju vizualni identitet Republike Hrvatske – njezin povijesni grb.

"Croatian wines/mosaic", Boris Ljubičić

dizajn: Boris Ljubičić / naručitelj: Hrvatska gospodarska komora

Dobitnik dvaju počasna priznanja ovogodišnjeg Graphisa u kategoriji plakata je studio RAŠIĆ+VRABEC. Njihov plakat Dolazimo u miru inspiriran je govorom indijanskog poglavice Seattlea iz 1854. godine. Iako upitne autentičnosti, govor je upućen tadašnjem američkom predsjedniku kao odgovor na ponudu da kupi indijansku zemlju za izgradnju željeznice.

"We come in peace", Rašić+Vrabec

dizajn: Rašić+Vrabec / naručitelj: Vizkultura

Gotovo 170 godina kasnije, govor je jednako aktualan, jer kako tumače dizajneri, današnja situacija u svijetu je obrnuta. “Inferiorniji” narodi dolaze u “napredne” Sjedinjene Američke Države i “socijalno osviještenu” Europu tražeći bolje uvjete za život. Za inspiraciju je korišten ulomak iz čuvenoga govora, čiji je autor William Arrowsmith, a prevoditeljica Mirna Brunčić.

"66. Pulski filmski festival", Rašić+Vrabec

dizajn: Rašić+Vrabec // naručitelj: Pulski filmski festival

Drugi dobitnik priznanja studija Rašić+Vrabec je plakat za 66. Pulski film festival, već nagrađen Red Dot nagradom u kategoriji Brands & Communication Design.
Korištenjem brojke u logotipu PFF-a naglašena je tradicija i dugovječnost samog festivala. Sama brojka je po sebi moćna i simbolična i dozvoljava brojne upotrebe i asocijacije. Gledatelji su na taj način sami interpretirali logo, koji su ga tumačili na različite načine; od očiju s obrvama, naočala, otvora kroz koje se proviruje, tlocrta Arene, filmske role pa čak i uskličnika itd.

Više detalja možete pronaći na linku.