U sklopu izložbe predstavljaju se najznačajniji recentniji Sanjini projekti, čime se logično i dosljedno ilustrira razvoj originalne metodologije njezinog rada, zahvaljujući kojoj je na lokalnoj dizajnerskoj sceni prepoznata kao jedno od najosebujnijih mladih imena.
Iz teksta „Dizajner – proizvod dizajna“ Damira Bralića:
Serija namještaja Woodoir, koja označava početak Sanjinog interesa za drvo, funkcionira kao spiritualna kontemplacija na temu analogije života čovjeka i drva. Drvo je istovremeno kruto i elastično, tvrdo i meko, hladno i toplo., a svaku od tih naizgled proturječnih karakteristika moguće je povezati s određenim razdobljem života – odrastanjem, zrelošću ili umiranjem. Nastali proizvodi imaju velik spoznajni potencijal, a jedan od najsnažnijih artefakata iz te serije, stol Zima, izrađen je od hrasta starog nekoliko tisuća godina. Izvađen s dna riječnog korita Abonos, crni dub, mumifikacija je živog organizma, konzerviran bez prisustva kisika za budućnost. Za neku buduću zadaću i funkciju. Izrazito tvrd i postojan, opire se prolaznosti, u iščekivanju nekog novog života.
Sanjini radovi nastaju u potpunom i bezrezervnom dizajnerskom učesništvu i predanosti. Ona prati proizvod od faze inspiracije, preko skica, predmodela do manualne i strojne finalizacije konačnog produkta u radioničkom okruženju. Osim užitka stalnog dodira s materijalom, njeno suočavanje i osobni angažman s izradom vlastitih proizvoda shvaćeno na tako cjelovit način bitka je koja prodire u sve pore njenoga bića. Vječno u propitivanju, sumnji, s zavidnom samokritikom, sve je nabijeno emocijama koje osvajaju i zadivljuju. Pod izlikom upotpunjavanja budžeta, Sanja od drva kreira i autorski nakit – Woodoir Noir. Ovdje kao da je riječ o njenom osobnom hvalospjevu, odi ovom materijalu i njegovoj obradi. A kad znamo o kojem se materijalu radi – riječ je o odi životu. Pažljivo odabran materijal, tekstura, boja prolazi kroz minuciozan proces oblikovanja koji je uvijek nov, neočekivan i uzbudljiv te završava, kako sama iskreno i istinito kaže: kad skužim da je nakit gotov. Nepretencioznost i ‘živ’ proces nastanka ovog nakita osvaja svojom neposrednošću i izravnošću. Mada Sanja jako dobro poznaje genezu, porijeklo i karakteristike materijala u kojem radi, u svoje drvene broševe i prstenje ponekad subverzivno ugrađuje i anonimni drveni komadić kojeg naziva ‘nepoznato drvo’. Rezultat je neodljepljivi spoj tisućljetnog abonosa, drva poznatog porijekla i radioaktivnim izotopom određene starosti – to drvo kao da zna sve o svemu i kao da je s nama oduvijek – s komadićem slučajno pronađenog drva na podu radionice. Rješenje – koje često karakterizira potpuna formalna dorečenost kompozicije i vrlo precizna mehanička dorada – nosi klicu namjerne zavodljive nedorečenosti i mistike. Sitan i zaigran odjek vjere u život, vječno neodrastanje, prihvaćanje slučajnosti i sretnog trenutka.
SANJA ROTTER: WOODOIR
15. 5. – 31. 5. 2014.
HDD galerija / Hrvatsko dizajnersko društvo
Boškovićeva 18, Zagreb
http://dizajn.hr
Radno vrijeme:
pon – pet 10 – 20h
subotom 10 – 15h
Dizajn tiskanih materijala: Dario Dević & Hrvoje Živčić
Voditelj galerije: Marko Golub
Sponzori tiska: Cerovski print boutique, Ars kopija
Program HDD galerija podržavaju Ministarstvo kulture RH i Grad Zagreb. Ovaj program sufinanciran je sredstvima zaklade Kultura nova.