Nagrade Red Dot za Bruketa&Žinić&Grey, Sondu, Tumpić/Prenc i brend Milla&Milli!

Upravo su proglašene nagrade Red Dot u kategoriji Brendovi i komunikacijski dizajn za 2021. godinu, a hrvatski dizajnerski studiji imaju dobrog razloga za slavlje – tri slavne “crvene točke” odnijela je agencija Bruketa& Žinić&Grey, još po jednu i Studio Sonda te Studio Tumpić/Prenc, a Milla&Milli odnio je nagradu kao cjelokupni brend. Nagrade Red Dot dodjeljuju se od 1955. i jedna su od najuglednijih svjetskih nagrada za dizajn. Ceremonija dodjele ovogodišnjih nagrada održat će se 12. studenog, kada će svi nagrađeni radovi biti predstavljeni i na online izložbi na stranici organizatora.

Prošlog petka, 20. kolovoza, ocjenjivački sud nagrada Red Dot za kategoriju Brand & Communication Design obznanio je svoju odluku o nagrađenima za ovu godinu, a a među njima su i tri hrvatska studija i agencije te jedan brend. Agencija Bruketa&Žinić&Grey osvojila je najviše nagrada Red Dot, čak tri, i to za projekt Maslina Resort u kategoriji Dizajn brenda i identiteta, CRTA (robotski laboratorij Fakulteta strojarstva i brodogradnje u Zagrebu) u kategoriji Korporativni dizajn i identitet, te High Life (za tvrtku Ledo) u kategoriji Ambalaža. Agencija je dosad čak 24 puta osvojila Red Dot, a jedan od njenih osnivača, Davor Bruketa je prije par godina bio i član žirija ove nagrade.

Slijede ih dva istarska studija, Sonda i Tumpić/Prenc, s projektima koji su u ovoj sezoni već osvojili čitav niz domaćih i internacionalnih nagrada. Studio Sonda osvojio je Red Dot u kategoriji Oglašavanje za projekt 100% COVID Free putovanje (za Gradsku knjižnicu Poreč), što je već šesnaesta nagrada Red Dot u njihovoj kolekciji. Studio Tumpić/Prenc nagradu odnosi u kategoriji Ambalaža za projekt Otkrivanje mikrokosmosa biodinamičkih vina (Vina Šuran). Brend namještaja Milla&Milli (dizajn Maša Vukmanović kreativni studio) nagrađen je pak kao cjeloviti brend, u kategoriji Brendovi.

U nastavku donosimo opise projekata od strane nagrađenih studija i agencija:

 

01_naslovna_Highlife

Highlife, Bruketa&Žinić&Grey

 

Highlife je funkcionalni sladoled kojeg proizvodi Ledo s manje kalorija, 30% manje šećera i masti, a da je uz to i izvor proteina. Dizajn ambalaže inspiriran je oblikovanjem novinskih naslova i vijesti. Četiri okusa komuniciraju se kroz četiri različite boje kantica i pripadajućim ilustracijama. Osim što evociraju prirodne sastojke, pastelne boje odabrane su kako bi se proizvod diferencirao od sličnih na policama. Pod sloganom High na slasti, low na šećeru i masti, Highlife sladoled je nakon godinu dana na tržištu postigao 20% bolji prodajni rezultat od očekivanog.

 

02_maslina_resort

Maslina Resort, Bruketa&Žinić&Grey

 

Maslina je luksuzni boutique resort u uvali Maslinica kraj Staroga Grada na Hvaru čiji se koncept temelji se na ideji osviještenog luksuza – vrhunskog iskustva koje poštuje okoliš. Vizualni identitet inspiriran je njegovom neupadljivom arhitekturom – u prirodu uronjenim paviljonima čija je fasada dekorirana prozračnim drvenim vertikalama. Identitetom tako dominiraju okomite isprekidane linije uz minimalističku tipografiju i boje preuzete iz neposrednog okruženja.

 

03_CRTA

CRTA, Bruketa&Žinić&Grey

 

CRTA je robotski laboratorij u sklopu Fakulteta strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu, a njegov je vizualni identitet nastao uz pomoć umjetne inteligencije. Studenti su svojim rukopisom ispisali ime institucije što je poslužilo kao ulazna informacija umjetnoj inteligenciji, a procesom obrade tih informacija nastali su različiti vizualni podaci koji služe kao baza vizualnom identitetu.

 

Studio Sonda, 100% COVID Free putovanje

100% COVID Free putovanje, Studio Sonda

 

 

Projekt Studija Sonda 100% Covid Free putovanje, realiziran je za Festival BOOKtiga u organizaciji Gradske knjižnice u Poreču. Kako inače u Poreču, mediteranskom turističkom mjestu, stanovnici naporno rade čitavo ljeto i nakon završetka sezone nagrađuju se putovanjem, a 2020-e to nije bilo moguće, ponuđena im je alternativa: 100% COVID free putovanje! Građani su tako pozvani da oko svijeta otputuju – knjigom! U oglašavanju su korišteni stvarni plakati putničkih agencija koje one nisu imale priliku iskoristiti u 2020-oj, a koji su zatim grafičkim elementima karakterističnima za putovanja povezani s naslovima knjiga. Korisnici su primjerice pozvani da otputuju u Grčku (Ilijada i Odiseja, Homer), Pariz (Trbuh Pariza, Emile Zola), u središte zemlje (Put u središte zemlje, Jules Verne) itd.

 

Studio Tumpić/Prenc, Otkrivanje mikrokosmosa biodinamičkih vina

Studio Tumpić/Prenc, Otkrivanje mikrokosmosa biodinamičkih vina

 

Ideja iza etikete Vina Šuran temelji se na ovoj najvažnijoj karakteristici biodinamičke poljoprivrede – obogaćivanju tla prirodnim pripravcima koji značajno povećavaju mikrobiološku aktivnost tla. Iz tog razloga Studio Tumpić/Prenc odlučio je na etiketi predstaviti ovu mikrobiološku aktivnost u obliku presjeka tla. Mikroorganizmi su predstavljeni slovima koja tvore tekst koji je napisao talijanski znanstvenik, istraživač i aktivist Carlo Petrini. U citatu koji se koristi na etiketi (na hrvatskom, talijanskom, engleskom i njemačkom), Petrini poziva na ekološku svijest, kritizirajući masovnu proizvodnju hrane. On nas upućuje da se vratimo drevnom znanju poljoprivrednika i zajednicama koje su proizvodile hranu i tisućljećima živjele u skladu s prirodom. Sam tekst na etiketi namjerno je malen na rubu čitljivosti, ali korisnik se može poslužiti povećalom integriranim u poklopac ambalaže da ga otkrije.

 

Milla&Milli namještaj studio: Maša Vukmanović kreativni studio art direkcija brenda, grafički dizajn i dizajn štanda: Maša Vukmanović dizajn namještaja: Maša Vukmanović, Jelena Lukač Kirš, Jakov Šrajer kreativna i komunikacijska strategija i pozicioniranje brenda, copywriting i slogan: Kitica Kekić art direkcija TV spota: Vlado Perić RED studio (produkcija TV spota), Damir Žižić (fotografija za spot), Domagoj Kunić, Marija Gašparović (fotografija proizvoda), Andreja Lovreković (produkt dizajn), magicmarinac (web programiranje)

Milla&Milli, Maša Vukmanović kreativni studio

 

Za brend Milla&Milli osmišljena je cjelokupna strategija brenda, pri čemu ga se pozicionira kao earth-loving artisan furniture. Osim dizajna namještaja i drugih proizvoda od masiva, radi se na dizajnu vizualnih komunikacija – od vizualnog identiteta i weba do promotivnih materijala. Poseban naglasak stavlja se na dizajn štandova za sajmove. Štandom dominiraju samostojeći stupovi, a namještaj se smješta u apstraktnu šumu. U vizualnim komunikacijama naglašava se dualizam. Logotip je konstruiran od dvije linije, na različitim printanim materijalima dominiraju motivi iz prirode spojeni s komadima namještaja, u TV spotu spajaju se različite teksture iz šume s teksturom namještaja.