Portal Vizkultura prošle je godine proslavio 5. rođendan. Povodom okrugle obljetnice postojanja i vizkulturiranja domaće scene, pokretači i urednici projekta Vizkultura.hr Ivan Dorotić i Maja Bosnić zaželjeli su – uz pomoć divne i entuzijastične grupe suradnika i partnera – realizirati publiciranje tiskanog izdanja Vizkulture!
Ideja proizašla iz neobaveznog sanjarenja se kroz period od 365 dana polako transformirala u V magazin, pozamašnu publikaciju kulturno-umjetničke tematike na čak 256 stranica. V magazin će javnosti premijerno biti predstavljen na promociji u Dvorani Muller na prvom katu Kina Europa, u ponedjeljak 29. travnja 2019. s početkom u 19 sati.
V magazin je istovremeno knjiga, časopis i slavljeničko rođendansko specijalno tiskano izdanje Vizkulture, ali i maketa želja – svojevrsno testiranje utopije kako bi sadržaj koji ekipa iz Vizkulture već godinama objavljuje u digitalnoj formi na svom portalu, izgledao u obliku ukoričene magazinske publikacije.
U uređivačkom timu magazina dvojcu Bosnić i Dorotić su se pridružile Vizkulturine dugogodišnje suradnice Jelena Pašić i Maja Marković, a uz članove uredništva, autori(ce) intervjua i tekstova u magazinu su neki od dosadašnjih Vizkulturini suradnika i suradnica; Dominko Blažević, Frane Dumandžić, Antonija Eremut Erceg, Marko Golub, Bojan Krištofić, Srđan Sandić i Saša Šimpraga.
Važni i nezaobilazni partneri projekta bile su tvrtke Igepa Plana i Stega tisak, bez čije partnersko-sponzorske podrške, te različitih papira u magazinu i osebujnog tiska, realizacija V magazina ne bi bila moguća. Suvremeno te dizajnerski odvažno oblikovanje magazina potpisuje ženski dizajnerski kolektiv NJI3 kojeg čine Tessa Bachrach Krištofić, Dina Milovčić i Franka Tretinjak, a alternacijske naslovnice magazina, tri varijante slova V, su nacrtali uspješni hrvatski tipografi Nikola Đurek, Marko Hrastovec i Hrvoje Živčić, koji su ujedno autori svih fontova korištenih u publikaciji.
Autorske fotografije nastale isključivo za sadržaj magazina potpisuju redom ženske autorice s domaće scene suvremene fotografije; Sanja Bistričić, Maja Bosnić, Dea Botica, Karla Jurić, Tjaša Kalkan, Glorija Lizde, Petra Mrša, Marina Paulenka, Lili Zaneta i Katarina Zlatec, autorica studijskih fotografija gotovog produkta V magazina je Marija Gašparović, a dva priloga u magazinu svojim su autorskim ilustracijama interpretirale Klara Rusan i Tea Stražičić.
Sadržaj V magazina koncipiran je poput samog portala Vizkultura i sastoji se od kombinacije opsežnih razgovora, autorskih eseja, umjetničkih projekata i specijalnih priloga. Najavljujući u nastavku samo neke od obrađenih tema, projekata i polja djelovanja sugovornica i sugovornika V magazina, lako je zaključiti kako je tematski fokus publikacije baziran na okolišu, prirodnim procesima, biologiji, biotehnologiji, ekologiji i srodnim temama usko vezanim za prostor i prirodu. Umjesto sumiranja najboljeg iz petogodišnje arhive Vizkulture, ili subjektivnog prikaza odabira nečeg najznačajnijeg u aktualnom trenutku 2018. ili 2019. godine, uredništvo se konceptualno baziralo upravo na ideji stvaranja magazina koji će biti svojevrsna simulacija kako bi Vizkultura izgledala da postoji kao, primjerice, dvomjesečni tiskani magazin o kulturi i umjetnosti, sadržajno usmjeren kroz jasan, prisutan i usmjeravajući, ali ne i suviše nametljiv temat.
Među sugovornicima predstavljenim u intervjuima magazina su neki od ključnih aktera domaće kulturno-umjetničke scene; umjetnik i modni dizajner Silvio Vujičić, slikar Zlatan Vehabović i kustoski kolektiv [BLOK]. Kao kontrapunkt intervjuima posebno mjesto u magazinu zauzima specijal – kurirani sadržaj, prepušten birou suvremene umjetničke prakse Kontejner i ženskom umjetničkom kolektivu Ljubavnice. Ciljajući što više decentralizirati sadržaj V magazina uredništvo ističe tri opsežne teme bazirane na otočke umjetničke prakse; od otoka Silbe, preko Visa i Lastova pa sve do Korčule. Jedan od priloga u magazinu posvećen je Kinu Europa, dugogodišnjem Vizkulturinom partneru u projektu Plakatiranje i domaćinu promocije, što poseban značaj ima uslijed trenutnog statusa problematike budućnosti kina. Esejistički dio magazina čine tekstovi koji promišljaju odnose prirode i umjetnosti, dizajna i ekologije, geografije i umjetnosti, važnosti pitke vode u gradu te anticipiraju urbanih promjena.
Ostatak V magazina te detalje iz procesa nastanka, iz uredničkog, sadržajnog te dizajnersko-oblikovnog aspekta na promociji će vam ispričati uredništvo i dizajnerski tim magazina, u društvo velike većine ostalih aktera uključenih u projekt.
Ukoliko želite jedan od samo 1.000 primjeraka magazina svakako dođite na promociju i ne zaboravite ponijeti platnenu torbu – V magazin nije nimalo lagan, a nije u planu niti ga prodavati niti slati poštom!