Nije li povijest samo vrijeme kada još nismo bili rođeni? Iščitavam svoje ne-postojanje u odjeći koju je moja majka nosila prije nego li je se ja sjećam. Postoji neka vrsta zaprepaštenja u činu gledanja bliske osobe odjevene potpuno drugačije (Hirsch 1997: 1). Barthes promišlja obiteljske fotografije osvještavajući mnogostruke dijakronijske fotografske poglede na majčin lik. Marianne Hirsch zaključuje kako majčina slika egzistira jedino zahvaljujući riječima koje on koristi kako bi opisao fotografije i vlastite reakcije. Fotografska kamera kao dio obiteljske svakodnevice artikulira obiteljski život kroz amatersku fotografiju koja zahvaća fragmente obiteljske povijesti te tako konstruira i potom reprezentira obiteljski život. Obiteljski album postaje baza za analiziranje i razumijevanja obiteljske “slike teksta”. S obzirom na to da obiteljska fotografija egzistira na razmeđi osobnog sjećanja, društvene povijesti, javnog mita i vlastitog nesvjesnog naša sjećanja nisu u potpunosti naša niti su fotografije vjerodostojne reprezentacije naše povijesti (Usp. Hirsch 1997: 14). Imajući na umu rascjep između dokumentarnog i fikcijskog u obiteljskoj fotografiji kroz predavanje će se analizirati suodnos vizualnog materijala, odjevnih praksi, obiteljskih priča, vlastitih sjećanja i kazivanja fotografiranih.
Kroz seriju predavanja ‘’Moda i odijevanje – nove teorije i nove prakse’’ predstavljaju se projekti CIMO-a koji osim kulturalnog doprinosa, donose pomak od tradicionalnog shvaćanja mode kao sustava moći u ime kulturalne protežnosti prema promatranju odjevnih praksi kao inkluzivne kulturalne i ekonomske potrebe. CIMO je posebno fokusiran na problem održivog dizajna te njeguje i podržava pojedinačne teorijske i kreativne napore koji stoje nasuprot konzumerizmu i fenomenu banalne pomodnosti.
Predavanja ‘’Moda i odijevanje – nove teorije i nove prakse’’ održavaju se tijekom studenog svakog petka u 19.00 sati u prostoru Zelene akcije, Zagreb.