Nagrada Red Dot dodjeljuje se od 1955. godine i međunarodno je prepoznatljiv dokaz kvalitete produkt dizajna, dizajna koncepata te dizajna komunikacija. U ovogodišnjem natjecanju u području produkt dizajna stručni žiri je ocjenjivao 6992 inovativna proizvoda iz čak 60 zemalja, što dokazuje ugled ove nagrade. O kvaliteti i profesionalnosti u organizaciji dodjele Red Dot nagrade svjedoči i činjenica da je neovisni žiri koji se sastojao od izvanrednih stručnjaka iz različitih područja donosio odluku o najboljim proizvodima na način da se svaki fizički predmet proučio uživo. Žiri se sastao kako bi, osim estetskih karakteristika, ocijenio funkcionalnost, ergonomiju, vještinu izrade i odabir materijala prijavljenih proizvoda. Nakon višednevnih, intenzivnih rasprava donijeli su odluku o kvaliteti dizajna. Pod geslom “U potrazi za dobrim dizajnom i inovacijom”, samo su najbolji radovi dobili nagradu. Ove godine Red Dot nagrada pripala je četirima natjecateljima iz Hrvatske. Uz već nagrađivane, Studio Sonda, Reedesign i Bruketa&Žinić&Grey, Red Dot je po prvi puta pripao obiteljskom obrtu Bertol Metal i tvrtki PAB Akrapović.
Studio Sonda iz Vižinade dobitnik je dvije nagrade Red Dot Award: Brands & Communication design – za novi Ledov proizvod King u čašici, te za zbornik priča Autorske Bure, nastao u sklopu projekta Rijeka Europska Prijestolnica Kulture 2020. S dvije najnovije, Studio Sonda zaokružio je brojku od ukupno 15 Red Dot nagrada.
Sondina promjena formata Ledovog King sladoleda sa štapića u pakiranje čašice, kao i potreba za web prodaju putem HORECA-e, iziskivala je uočljiv, zaigran i suvremen dizajn. Dizajnerima je kao inspiracija poslužio stilizirani oblik krune koji bi kupac trebao asocirati s kraljevskim trenutkom konzumiranja sladoleda.
“Ovo je naš petnaesti Red Dot, ali u slučaju King čašice prvi put je dodijeljen za takvu vrstu proizvoda, namijenjenog širokoj potrošnji, koji je tržišno dostupan u čitavoj regiji, pa i šire. To nas osobito veseli jer dokazuje da estetika uobičajena za boutique ili limited rješenja, ukoliko je promišljeno implementirana i strateški planirana, može biti primjenjiva i na komercijalnijim platformama. Volimo projekte koji nas inspiriraju i ne traže konfekcijska rješenja, a ovo je dokaz da ona takva ne moraju biti čak i kada je riječ o velikim nakladama.” – Jelena Fiškuš i Sean Poropat, kreativni direktori Studija Sonda
U sklopu projekta Rijeka EPK, 16 autora/ica provelo je mjesec dana na Kvarneru i njegovim otocima, svaki/a zasebno na drugoj lokaciji, stvarajući zbirku pripovjedaka Autorske Bure. Tamo, na moru, karakterističan vjetar Bura razbija morsku vodu u najsitnije kapljice i pjena stvara tanak, maglovit sloj, takozvanu Fumareu (lat.).
Dizajn zbirke buru stoga nastoji dočarati i emocionalno i fizički: tekst je otisnut na paus papiru, uzrokujući preklapanje slova, što neodoljivo podsjeća na nemir vjetra i izmaglicu vodene prašine. No podizanjem stranice postiže se bistrina neophodna za čitanje, također vrlo karakteristična za Buru, znanu i kao vjetar koji bistri um.
“Nagrada za Autorske Bure važna nam je jer Buru, kao ljudi s mora, shvaćamo dijelom svog identiteta i jer u godini koja uslijed svega što nam se događa i metaforički predstavlja jednu veliku buru, bar malim dijelom možemo osvjetlati situaciju u kojoj se našla naša Prijestolnica kulture 2020. Time još jednom dokazati koliko su nam kultura i dizajn važni kao nositelji pozitivnih vijesti i kreativnih promjena u trenutcima kada nam je to najpotrebnije.” – kreativni direktori Studija Sonda, Jelena Fiškuš i Sean Poropat
Drugi dobitnici Red Dot nagrade dizajneri su obiteljskog obrta Bertol metala s nešto više od 40 godina iskustva. U posljednja dva desetljeća, Bertol metal se bavi dizajnom, razvojem te izradom okova za staklo. Ovaj domaći obrt svoj fokus na kvalitetu i inovativnost iskazuje u razvoju konačnog proizvoda i njegovom visokokvalitetnom dizajnu. Svaki je proizvod izrađen od najkvalitetnijeg metala koji krasi brojne stambene objekte u Hrvatskoj i inozemstvu.
Nagrađena Soft Metal kolekcija dizajn je iskusnog dizajnerskog dvojca Kristine Lugonje i Filipa Havraneka, a preispituje dizajn ručki za staklena vrata, danas vrlo čestog elementa dizajna interijera. Na spoju vertikalne i horizontalne osi dobiven je jednostavan detalj organskog oblika, koji, osim što ručki daje prepoznatljiv karakter, učvršćuje i njezinu konstrukciju. Za razliku od klasičnih tradicionalnih ručki za staklena vrata koje se proizvode od nehrđajućeg čelika, Soft Metal ručke napravljene su od visokokvalitetne aluminijske legure koju je moguće plastificirati u različite boje i teksture, čime se arhitektima i dizajnerima interijera pruža veća razina slobode.
Agencija Bruketa&Žinić&Grey osvojila je dvije Red Dot nagrade za brend dizajn Grand Park Hotela Rovinj i za dizajn ambalaže pjenušavog vina Untouched by Light.
Brend dizajn Grand Park Hotela Rovinj oblikovan je u suradnji s Maistrom. Dizajn hotela zamišljen je kao dnevnik putovanja kroz skice i bilješke posjetitelja. Umjesto još jednog ekrana, u svakoj sobi čekaju bilježnica i polaroid fotoaparat koji posjetitelja motiviraju na istraživanje Rovinja. Izloženi manje poznatim lokalnim pričama, posjetitelji sukreiraju vizualni identitet čuvanjem vlastitih uspomena u dnevniku putovanja. Mala bilježnica postaje središnja točka interakcije, a u njoj identitet mjesta postaje osoban i uvijek nanovo kreiran. U Cap Aureo signature restoranu motiv dnevnika se razvija u analogni chat koji gosti ispisuju na meniju. Dok je iskustveni fokus na kreiranju osobnih bilješki o destinaciji, priče otisnute kroz prijelome na aplikacijama identiteta vode goste kroz manje poznate mikronarative o destinaciji. U svome prvom ciklusu, vizualni identitet dijeli impresije svojih prvih gostiju – četiriju umjetnika koji su destinaciju već istražili . Njihova vizualna sjećanja pojavljuju se na različitim hotelskim aplikacijama, uokvirena na zidovima soba, u putnome dnevniku, pozivajući goste da se priključe i sukreiraju nečije buduće iskustvo hotela, ali i Rovinja.
Projekt je nastao suradnjom agencije Bruketa&Žinić&Grey i Radgonskih gorica, kojima je agencija pomogla u pozicioniranju na inozemnom tržištu. Zajednički rad rezultirao je brojnim prednarudžbama proizvoda, kao i medijskom popraćenošću diljem svijeta. Na osvajanje nagrade za originalnu ideju i kreativnost utjecalo je povezivanje činjenice da svjetlost dokazano djeluje na smanjenje kvalitete vinskih aroma. Grožđe vina Untouched by light ubire se noću uz pomoć naočala za noćno gledanje, a dozrijeva u mraku prirodnih spilja Gornje Radgone u Sloveniji. Pažljivo je kreirana i ambalaža – vino je pakirano u bocu od crnog stakla i vakumiranu vrećicu koja dodatno sprječava njegov kontakt sa svjetlom i zrakom. Jednom kada izađe iz špilje u kojoj odležava, vino se štiti crnom bocom, omotanom u 100% reciklirajuću vakumiranu vrećicu koja dodatno blokira svjetlo i zrak. Ovaj je projekt Bruketa&Žinić&Grey agencije dobitnik i IdejaX nagrade, o čemu smo pisali ovdje.
Dizajnerica Veronika Uravić Čolak, osnivačica riječkog studija Reedesign, osvojila je nagradu u kategoriji dizajna ambalaže za svoj projekt Bakin’mix. Riječ je o branding projektu za prvi hrvatski gluten free brend mješavina za kruh, peciva i kolače, čije su posebnosti, osim top kvalitete i jednostavnosti pripreme, i činjenica da je razvijen u Hrvatskoj u suradnji s nutricionistima i ekspertima te kao takav uvršten u listu lijekova i dostupan u svim boljim ljekarnama diljem Hrvatske. Oblikovanje ambalaže zasniva se na prikazu samoga proizvoda u obliku praha koji svojom strukturom stvara zaštitno lice brenda – baku s punđom. Njezinom pojavom na ambalaži proizvoda, stavljen je naglasak na povezivanje tradicije sa suvremenim prehrambenim potrebama. Ambalaža pritom asocira na tradicionalnu bakinu kuhinju.
Ovo je druga Red Dot nagrada u kategoriji dizajna ambalaže dizajnerici Veroniki Uravić Čolak, nagrađivanoj članici Hrvatskog dizajnerskog društva i ULUPUH-a koja djeluje samostalno od 2000. godine u području grafičkog oblikovanja i opremanja projekata komercijalnog i kulturnog karaktera. Na području grada Rijeke, Studio Reedesign je kroz 15 godina poslovanja aktivno uključen u oblikovanje izložbenog dizajna i kulturnih događanja, dok se kroz zadnjih nekoliko godina profilirao najviše u oblikovanju ambalaže proizvoda.
Prestižno priznanje dobila je i tvrtka PAB Akrapović iz Buzeta za dizajn vatrogasne kacige pod nazivom PAB FIRE 05. Kaciga ujedinjuje vrhunsku tehnologiju i visoke sigurnosne standarde kako bi vatrogascima pružila što bolju zaštitu. Sve komponente i materijali korišteni pri izradi kacige prošli su rigorozne testove sigurnosti i kvalitete. U obrazloženju nagrade, ocjenjivački je sud naglasio ergonomske kvalitete ovoga proizvoda, koje ga čine udobnim za nošenje i pri najtežim uvjetima. Za dizajn PAB FIRE 05 kacige zaslužan je dizajnerski tim PAB Akrapovića, pod vodstvom kućnog dizajnera Marka Bašića.