Otvoreni natječaj za dizajn vizualnog identiteta Muzeja Apoksiomena

apoksiomen3

Grad Mali Lošinj raspisuje, a Hrvatsko dizajnersko društvo provodi otvoreni natječaj za dizajn vizualnog identiteta Muzeja Apoksiomena. Pozivamo dizajnere da preuzmu projektni zadatak natječaja, prijavnicu i drugu prateću dokumentaciju na priloženim linkovima i prisustvuju informativnom sastanku, odnosno obilasku Muzeja Apoksiomena u Malom Lošinju u petak 20. studenoga 2015. u 13 sati. Rok za primanje natječajnih radova je ponedjeljak 21. prosinca 2015. do 17 sati.


Natječajna dokumentacija:

Apoksiomen_zadatak

Apoksiomen_uvjeti

Apoksiomen_prijavnica

PUR-Mali-Lošinj-2013.-2020.

Program-razvoja-odrzivog-turizma

muzej apoksiomena 2015_11_19 nacrti crno bijelo

muzej apoksiomena 2015_11_19 nacrti boja

apoksiomen GDID 2013_05 fasada

Apoksiomen_fasade

 


Iz projektnog zadatka natječaja

Muzej Apoksiomena klasificiran je kao nacionalni muzejsko-galerijski prostor. Njegov fizički prostor utjelovljuje i locira jednako važan nematerijalni koncept suvremenog muzeja koji korespondira s izvornim, antičkim shvaćanjem muzeja kao mjesta kontemplacije, učenja i razmjene znanja, više nego kasnijim materijalno-sakupljačkim koncepcijama. Muzej Apoksiomena sa svojom prvom i osnovnom reprezentacijom, vizualnim identitetom, koji je u percepciji publike i javnosti isto što i Muzej, izvanredno je važan zbog ucrtavanja Lošinja na svjetsku kartu kulturne baštine i otvaranja konkretne prilike za preoblikovanje sezonske turističke dinamike cijelog arhipelaga na temelju razvoja kulturnog turizma.

Vizualni identitet predstavljat će Muzej Apoksiomena kao mjesto, koncept i projekt, a Muzej Apoksiomena svojom će vizualnom komunikacijom ujedno promovirati i Grad Mali Lošinj, Cresko-lošinjski arhipelag i Republiku Hrvatsku kao bitnu destinaciju na svjetskoj karti kulturne baštine i suvremene kulturne ponude.

Od vizualnog identiteta očekuje se predstavljanje koncepta i priče Muzeja suvremenoj publici na suvremen način, ravnopravno i jednako uspješno neovisno o kanalu komunikacije, odnosno kako u prostoru Muzeja i Grada tako i u svjetskim medijima neovisno o fizičkoj udaljenosti od prostora Muzeja i o mogućnosti posjeta.

Velik dio ukupne potencijalne publike iz cijeloga svijeta susrest će se prvi put s informacijom o Apoksiomenu u kontekstu Lošinja, Jadranskog mora i Hrvatske upravo putem vizualne komunikacije Muzeja, koja neće biti izravno vezana uz prostor Muzeja, već će se naći u kibernetičkom prostoru ili fizički dislociranom kontekstu (publikacijama izvan Muzeja). Takva vizualna komunikacija imat će ulogu prethodnice ili pratnje narativno informativnom sadržaju i važnu priliku da u okolnostima kratke selektivne pažnje uspostavi prikladnu, točnu i inspirativnu sliku o Muzeju Apoksiomena koja će najširu publiku potaknuti na daljnje istraživanje.

Podrazumijeva se usklađenost vizualnog identiteta s konceptom Muzeja i postava, a očekuje se da vizualna komponenta komunikacije uspostavi vlastiti komplementarni odnos prema ostalim doživljajnim dimenzijama Muzeja te da ih suvereno nadogradi.

 

Informativni sastanak i obilazak Muzeja — 20.11. u 13 sati

Od autora i timova očekuje se temeljito informiranje o temi zadatka, putem predloženih podloga i samostalno. Natjecatelje pozivamo da svakako dođu na informativni sastanak i obilazak u Palaču Kvarner, Riva lošinjskih kapetana 13, zbog doživljaja prostora Muzeja Apoksiomena, prisustvovanja prezentacijama, predavanjima i projekciji dokumentarnog filma o Apoksiomenu i Muzeju Apoksiomena te zbog sudjelovanja u razgovoru prilikom kojega će moći postaviti dodatna pitanja predstavnicima Muzeja Apoksiomena i Grada Malog Lošinja, autorima arhitektonskog projekta i članovima Ocjenjivačkog suda natječaja.

 

Najava dolaska na informativni sastanak i obilazak

Najava sudjelovanja na informativnom sastanku vrši se elektroničkom poštom na natjecaji@dizajn.hr. Poruku je potrebno nasloviti „Mali Lošinj – najava dolaska”, a u tekstu poruke navesti ime, adresu i telefonski broj natjecatelja koji najavljuju svoje sudjelovanje na informativnom sastanku. Rok za najavu sudjelovanja je četvrtak 19.11.2015. do 17 sati.

 

Postavljanje pitanja

Natjecatelji koji neće moći prisustvovati informativnom sastanku mogu svoja pitanja unaprijed uputiti putem adrese natjecaji@dizajn.hr. Poruku je potrebno nasloviti „Pitanja – Muzej Apoksiomena” najkasnije do roka za najavu sudjelovanja u četvrtak 19.11.2015. do 17 sati. Na pitanja pristigla elektroničkom poštom prije informativnog sastanka, koja bi mogla biti zanimljiva širem krugu natjecatelja, odgovorit će se na sastanku kao da su na njemu postavljena, a odgovori će biti objavljeni na stranici www.dizajn.hr.

Natjecatelji imaju pravo postavljati pitanja vezana uz Projektni zadatak i Opće uvjete Natječaja putem elektroničke pošte na adresu natjecaji@dizajn.hr.  Rok za postavljanje pitanja vezanih uz Projektni zadatak i Opće uvjete je 18.12.2015.  Odgovori na postavljena pitanja bit će objavljeni javno na www.dizajn.hr.

 

Rokovi i termini

Četvrtak, 19.11.2015. do 17 sati — Rok za najavu sudjelovanja na informativnom sastanku u Muzeju Apoksiomena

Petak, 20.11.2015. od 13 sati — Održavanje informativnog sastanka i obilazak Muzeja

Petak, 18.12.2015. — Rok za postavljanje pitanja

Ponedjeljak, 21.12.2015. do 17 sati — Rok za prijem natječajnih radova

 

Ocjenjivački sud natječaja

Ocjenjivački sud čini pet članova, a sastavljen je od dva predstavnika Muzeja Apoksiomena i tri predstavnika HDD-a:

  1. Ingrid Stanković (privremena ravnateljica Muzeja Apoksiomena)
  2. Idis Turato (autor arhitektonskog projekta Muzeja Apoksiomena)
  3. Damir Bralić (dizajner, HDD)
  4. Mauricio Ferlin (dizajner, HDD)
  5. Maroje Mrduljaš (kritičar arhitekture i dizajna, HDD)

 

Nagrade

Dodjeljuju se tri novčane nagrade. Ukupni fond nagrada iznosi 90.000,00 kn bruto, a raspodijeljen je na sljedeći način:

  1. nagrada: 40.000,00 kn
  2. nagrada: 30.000,00 kn
  3. nagrada: 20.000,00 kn

 

Tko može sudjelovati

Na natječaj se mogu javiti dizajneri (profesionalni dizajneri, studenti dizajna), samostalni autori te interdisciplinarni kreativni timovi. Predstavnik / voditelj interdisciplinarnog tima treba biti dizajnerske struke. Članovi tima mogu biti i iz drugih struka, prema izboru voditelja tima.