Nova knjiga Mirka Ilića i Stevena Hellera tematizira golotinju u grafičkom dizajnu

Početkom travnja 2018. izlazi nova knjiga Mirka Ilića i Stevena Hellera “Head to Toe: The Nude in Graphic Design”, koju objavljuje ugledna njujorška izdavačka kuća Rizzoli USA. Knjiga je rezultat istraživanja najrazličitijih načina na koje dizajneri, ilustratori, fotografi i art direktori koriste motiv ljudskog tijela u grafičkom dizajnu, oglašavanju i tipografiji. Autori se na prikazanim radovima poigravaju s idejom ‘ogoljavanja’ dizajna i zanima ih pojavljivanje tijela u kontekstu dizajna u svim njegovim aspektima – od naturalističkog prikaza, preko onog simboličkog, estetskog, pa i aspekta senzualnosti i požude.

fotografija na naslovnici: Zeljko Koprolcec

Knjiga Head to Toe: The Nude in Graphic Design na 312 stranica predstavlja načine na koje se dizajneri odnose prema prikazivanju jednog od najstarijih motiva umjetnosti i stvaralaštva, golog lika. Osim vlastitog, vrlo temeljitog istraživanja za knjigu, autori Steven Heller i Mirko Ilić pozivali su dizajnere, ilustratore, fotografe i art direktore da daju doprinos izradi knjige i pošalju radove koji se uklapaju u navedenu temu za moguće objavljivanje u knjizi. Uzeti su u obzir svi profesionalni radovi realizirani u tiskanoj formi i rađeni za bilo koju svrhu, ali ne i studentski radovi niti ‘osobni’ projekti.

 

Head to Toe - isječak iz knjige, Mirko Ilić, Steven Heller

Head to Toe – Mirko Ilić, Steven Heller

 

Knjiga predstavlja nastavak suradnje Mirka Ilića i Stevena Hellera, uglednog njujorškog kritičara dizajna i art direktora, koji već petnaestak godina surađuju na projektima knjiga o dizajnu te iza sebe imaju već niz zapaženih izdanja, od Genius Moves — Icons of graphic designThe Anatomy of design, Handwritten, Stop Think Go Do, Lettering Large, pa do prošlogodišnje vrlo uspješne monografije Presenting Shakespeare. Svaka od knjiga polazi od jasnog konceptualnog okvira, bazirana je na temeljitom i inkluzivnom istraživanju koje pokriva produkciju iz cijelog svijeta, a pisane su i dizajnirane tako da uhvate pažnju i zaintrigiraju ne samo dizajnere, nego i laike zainteresirane za zanimljiv i jasno strukturiran sadržaj u kojem se uvijek može pronaći nešto neotkriveno i novo.

Svojom posljednjom knjigom Head to Toe: The Nude in Graphic Design autori su htjeli istražiti i pokazati načine na koje grafički dizajneri koriste nove medije i nove tehnologije s težnjom postavljanja grafičkog dizajna ravnopravno uz tradicionalnije medije kojima se bave povijest umjetnosti i njena kritika.