Nova kolekcija inspirativnih, romantičnih lustera, homogeni je spoj prirodnih organskih i čistih geometrijskih formi. Papirli svoju puninu ljepote dobivaju iluminacijom papira suptilne refleksije i difuzije svijetla koje mu ističu estetska i senzorska svojstva.
Sačinjeni od tri istovjetna elementa namijenjena za samostalno sastavljanje, doprinos su razvoju i unapređenju tehničke kulture i stvaralaštva.
Papirli unose profinjenu notu originalne elegancije u sofisticirane suvremene interijere ili eksterijere širokog spektra stilova, dajući mu upečatljiv, opuštajući karakter.
Galerija Bernardo Bernardi napokon je ugostila i dizajnericu jedne od prvih generacija zagrebačkog Studija dizajna koja je već na početku svoje karijere osvojila vrlo zanimljivu nagradu: njujorška fondacija Nikite Žukova osnovala je nagradu Bernardo Bernardi namijenjenu uspješnim mladim dizajnerima. Godine 1997. ta fondacija Bernardijeva prijatelja dodjeljuje Nagradu mladoj dizajnerici Kseniji Jurinec . U tom je trenutku iza nje malo dizajnerskog staža, ali mnogo obavljenog posla, pa i vrlo zanimljiv projekt kartonskog namještaja koji otvara mnogo novih mogućnosti, izaziva pažnju javnosti i ukazuje na postojanje i važnost industrijskog dizajna i dizajnera u Hrvatskoj. Godinu ranije, 1996., nastaje lampa “Svjetlo”. Krhka papirnata opna zaštićena okvirom od nešto manje krhkog kartona sklopljena je u materijalno i estetski čvrstom dizajnerskom rješenju i ostavlja trag u karijeri dizajnerice, ali i u domaćim i inozemnim publikacijama.
Nastavak ove priče koja počinje prije gotovo 20 godina možemo naslutiti i na ovoj izložbi. Dosljedno poštujući načela oblikovanja prilagođenog funkciji ali i vremenu, uvjetima života, ekologiji i dostupnosti korisnicima, Ksenija Jurinec stvara novi projekt: PAPIRLI. Istražujući svojstva materijala i njegove mogućnosti,
u nastojanju da stvori oblik koji će na adekvatan način oblikovati svjetlo i njegovu raspršenost u prostoru, eksperimentira s oblicima i materijalima.
Svjetiljke od papira djeluju vrlo fragilno i decentno u minimalističkoj obradi jednostavnih monokromnih oblika koji okružuju žarulju. Varirajući oblik lampe “Svjetlo”, dizajnerica odustaje od miješanja materijala i zadržava homogenost. Vertikalni elementi spojeni su trakama koje teku iz njih i stvaraju krugove, a nizanjem traka stvoreni su oblici koji predstavljaju estetski element u prostoru u vrijeme kada rasvjeta nije potrebna. Sama svjetlost probija se kroz pomno odabran papir koji ga propušta tek dijelom, ali i curi kroz proreze stvarajući zanimljivu igru i oslikavajući oblik lampe na posve nov način.
Nacrta je bilo mnogo, ali nekoliko se oblika nametnulo svojom estetskom i funkcionalnom prihvatljivošću. Tek neznatne varijacije čine ih dovoljno različitima da stvore posve individualne efekte, ali grupirani zajedno čine zanimljivu cjelinu. Jer, koliko god nizanje jednakih elemenata često bilo efektno i male varijacije u nanizanim oblicima stvaraju posve novu vizualnu senzaciju i tjeraju možda pasivnog promatrača na istraživanje. Aktivnost kao opciju može odabrati i krajnji korisnik – jer jednostavnost konstrukcije omogućava više ili manje spretnim korisnicima da sami isprintaju nacrt, izrežu ga i slože, a manje spretni i željni kvalitetnog dizajna uvijek mogu nabaviti gotove elemente za sastavljanje ili čak gotov proizvod. U vrijeme kada krajnji korisnik sve češće želi sam stvarati svoj životni prostor ovakvo gradiranje čini dizajn dovoljno ekskluzivnim ali i dovoljno dostupnim jer uvažava i različite kupovne i kreativne mogućnosti korisnika. Na suptilan način ovaj pristup sadrži i edukativnu crtu: iako su parametri, poput veličine predmeta i materijala, određeni dizajnom, postoji mogućnost variranja u veličini, vrsti materijala pa i boji. Ove lampe dosita mogu biti inspiracija za stvaranje posve novih varijacija. Od gotovog prorotipski postavljenog “Svjetla” iz 1996. pa do posve minimalističkih ali dizajnerski dorađenih lampi PAPIRLI, Ksenija Jurinec zatvorila je krug jedne ideje. I otvorila još niz posve novih mogućnosti na doista važnom području dizajna rasvjetnih tijela. Jer, lampe nam omogućuju da percipiramo prostor oko sebe, svjetlosni oblici koji nas okružuju i način na koji raspršuju svjetlost formiraju atmosferu ambijenata koje smo osmislili za život i rad. A puko razbijanje mraka jednostavno je, ali svjetlo u našim prostorima ipak bi trebalo biti više od toga. Skulpturalna obrada plošno istanjene mase u kojima je dizajnerica smjestila svjetlost djeluje i kao mobil u prostoru i kada je ugašeno pa ostavlja mogućnost kombiniranja variranih oblika.
Jednostavnost je u ovom slučaju varljiva jer je riječ o dizajnu koji je prošao dug razvoj do čistog ali snažnog minimalističkog rješenja. A trag svjetlosti u prostoru na osobit ga način i interpretira, podvlači određene dijelove i diskretno utječe na našu svijest – dizajnira ju na posve osobit način.
Ksenija Foretić
Inspirativni, romantični lusteri Papirli, homogeni su spoj organskih i geometrijskih formi. Puninu ljepote dobivaju iluminacijom papira suptilne difuzije i refleksije kojom će oplemeniti prostor originalnom elegancijom.
Autorica Ksenija Jurinec – dizajnerica interijera i magistra produkt dizajna, razvija samoinicirane projekte, radi za privatne investitore, velike i male tvrtke, bavi se edukacijom i zagovaranjem dizajna. Isprepliće područja dizajna od interijera, dizajna proizvoda, ambalaže, do grafičkog dizajna kroz cijeli proces od prve ideje do izvedbe, s ciljem podizanja kvalitete života i okruženja. Radovi su joj objavljivani, izlagani i nagrađivani u zemlji i inozemstvu, a dobitnica je i prestižne svjetske nagrade Red Dot.