Izložba hrvatskog dizajna središnja je i najvažnija strukovna dizajnerska manifestacija u Hrvatskoj koja okuplja najkvalitetnije dizajnerske radove nastale tijekom dvogodišnjeg razdoblja u svim područjima dizajnerskog djelovanja. Međunarodni ocjenjivački sud ovog su puta činili Sanja Bachrach Krištofić, Karlo Kazinoti, Željko Serdarević, Svjetlana Despot, Marko Pavlović, Lea Vene, Vedran Židanik te Bojan Hadžihalilović (BiH) i glavni urednik i suvlasnik Eye Magazinea John L. Walters (UK).
Online izložbu i novu bazu podataka suvremenog hrvatskog dizajna oblikovala je Marina Jukić, programirao Emanuel Blagonić, autori vizualnog identiteta su Tina Ivezić i Matija Ferlin. Ukupno je na izložbu prijavljeno 497 radova, od kojih je Selekcijska komisija odabrala 294, od toga 247 profesionalnih i 47 studentskih radova. To je dosad, od prvog izdanja Izložbe hrvatskog dizajna održane 1999. godine, najobimnija selekcija napravljena u sklopu ovog bijenalnog izložbenog projekta. Izložbu potražite na ovoj adresi: https://izlozba.dizajn.hr/1920/
Osim što od 1999. godine predstavlja najbolje od profesionalne produkcije hrvatskih dizajnera, dizajnerskih studija i agencija, izložba uključuje i studentsku sekciju koja daje uvid u sva aktualna postignuća u visokoškolskoj dizajnerskoj edukaciji. I ove su godine na izloženi radovi studenata triju fakulteta, Studija dizajna pri Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu, Dizajna vizualnih komunikacija Umjetničke akademije u Splitu te Tekstilno-tehnološkog fakulteta u Zagrebu.
Na ovoj će izložbi biti predstavljeni radovi koje je nagradio međunarodni stručni žiri, a njihovi autori su:
U kategoriji vizualnih komunikacija: Rafaela Dražić (Ana Ofak: Agents of Abstraction), Andro Giunio (25 FPS Festival), Marko Hrastovec (Hot Type), NJI3 (Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu – sezona 2018./2019.), OAZA (MADE IN: Crafts — Design Narratives) u profesionalnoj sekciji, a Neva Marija Zidić (Riah & Čovjek znači čovjek) i Tana Jeić (Niki Mill) u studentskoj.
U kategoriji dizajna ambalaže: Size (Farina), Octopus Ink (Pietro&Pietro) u profesionalnoj sekciji, a Tina Božan (San Servolo) u studentskoj.
U kategoriji cjelovitog projekta/proizvoda: Leskovar studio (SAL⊥) i Oaza (MADE IN Crafts and Design Narratives) i Maša Vukmanović kreativni studio (Milla & Milli) u profesionalnoj sekciji.
U kategoriji produkt / industrijskog dizajna: Grupa (Igram), Idearium (Mobili) i Filip Havranek i Kristina Lugonja (Soft Metal) u profesionalnoj sekciji i Erika Filipan (Gasi – sustav za zaštitu od požara) i Paula Šantić (Arhiviranje okusa – Okusi priča) u studentskoj.
U kategoriji Prostorne i grafičke intervencije i sistemi: Studio Tumpić/Prenc (Gradski bazeni Pula-Pola), Bojan Sivački i Lana Vitas Gruić (Signalistika arheološke zone Salona) i Studio Šesnić&Turković (Lokrum – Botanički vrt) u profesionalnoj sekciji.
U kategoriji Dizajn u digitalnim medijima / dizajn interakcija: Señor (Veliki hrvatski naivci), Bien design (TalentLyft), Infinum (Design Islands) u profesionalnoj sekciji, a Tomislav Mravičić (Mjesto izvora), Elizabeta Lončar (Ctrl Shift — add-on za internetski preglednik), Josip Perić (3D vizualizacija u znanosti) u studentskoj.
U kategoriji Modni i odjevni dizajn nagradu je dobila Nataša Mihaljčišin (Sentiment 2) u profesionalnoj sekciji, a Mihaela Brajković ([HIDDEN]3) i Alison Ivašić (Modul) u studentskoj.
U kategoriji Koncept, inicijativa, kritički dizajn: OmoLab komunikacije (Omoguru – alati koji olakšavaju čitanje), Brigada (Humanitarna akcija Gimnazija Vukovar), Udruga Vizkultura (V magazin) u profesionalnoj, a Nikola Heged (Terapino) u studentskoj.
Uz online izložbu objavljeni su tekstovi Željka Serdarevića, Damira Gamulina, Maše Milovac i urednika Marka Goluba, koji se mogu naći i u tiskanoj publikaciji Pregled hrvatskog dizajna. Kritički presjek baziran na pogledu na dizajnersku produkciju u posljednje dvije godine napisao je Željko Serdarević u tekstu naslovljenom Bezbrižni pozdravi iz apatije. Tekst Zašto i kako autora Damira Gamulina, pruža nam pogled unatrag na evoluciju Izložbi hrvatskog dizajna od 1999. do danas, što je u međuvremenu napravljeno, kako se mijenjao njihov format i smisao, te što nam tek slijedi napraviti u budućoj perspektivi. Tekst možete pročitati ovdje.
Marko Golub piše o Blaženki Kučinac, produkt dizajnerici i dobitnici Nagrade HDD-a za životno djelo. Tekst također možete pronaći u katalogu, odnosno u Pregledu hrvatskog dizajna 19/20, kao i ovdje.
Uz izložbu objavljena je i nova tiskana publikacija Pregled hrvatskog dizajna 19/20, koja na više od 400 stranica predstavlja radove selektirane za izlaganje u sklopu bijenalne Izložbe hrvatskog dizajna 19/20. Publikacija predstavlja više od samog kataloga manifestacije. U prvom segmentu uključuje eseje i intervjue domaćih i međunarodnih stručnjaka u području prakse, kritike i teorije dizajna, kako o tekućim, tako i o metodološkim, društvenim i kulturnim aspektima same dizajnerske prakse.
Fotografije svih nagrađenih radova možete preuzeti na ovom linku.