Časopis za plesnu umjetnost Kretanja je, zahvaljujući entuzijastima, sadržajno i oblikovno na visokoj razini kvalitete, već više od 10 godina prisutan u hrvatskoj javnosti kao jedini časopis takvog tipa. Dizajn časopisa je, kao i dizajn svih daljnjih izdanja, svojim kvalitetom potpomogao osnovnu ideju promocije plesa. I dalje od toga: ples je poslužio kao ideja, kao oblikovni predložak za dizajnersko promišljanje i zanimljive grafičke kreacije.
Na izložbi autorice grafičkog oblikovanja i likovne urednice Kretanja Nade Dogan, osim časopisa Kretanja, moguće je vidjeti još neke druge publikacije (knjige i časopise) i radove (vizualne identitete) posvećene plesnoj umjetnosti.
Nada Dogan samostalna je umjetnica na području dizajna vizualnih komunikacija, posebno specijalizirana za dizajn sustava orijentacije u prostoru. Završen Studij dizajna kao i Elektrotehnike i računarstva, završena Škola za balet i ritmiku, te višegodišnje iskustvo profesionalnog plesača čine osnovu njenog rada. Provela je 10 godina u inozemstvu kao umjetnički direktor u agencijama i zatim kao samostalni dizajner. Višestruko je nagrađivana na području grafičkog dizajna za vizualne identitete i knjige.
Njene knjige, koje su uvrštene u “Best Designed Books All Over the World”, nalaze se u trajnom fundusu Muzeja knjiga u Leipzigu (BML). Predavač je kolegija Dizajn management na Zagrebačkoj školi ekonomije i managementa.
Kretanja – vizualni identitet Nade Dogan
Vizualni identitet, dizajn odnosno likovnost Časopisa za plesnu umjetnost Kretanja, jedan je od prepoznatljivih značajki ovog projekta. U preko 10 godina koliko djelujemo kao urednički tim, dizajn je održao kontinuitet u oblikovanju, pri čemu je u svakom broju pažljivo varirao, prateći pojedinu uredničku namjeru.
Ishodišna ideja koja nosi koncepciju ovog časopisa je širok pristup plesnoj umjetnosti i temama bitnima za plesnu scenu pa tako pokrivamo raspon od povijesnih tema, preko onih stručnih, istraživačkih, edukativnih, sve do eksperimentalnih područja. Svaki put pokušavamo otvarati neko novo područje i obratiti se drugom čitateljstvu, a održavati kontinuitet stalnih tema. Pristup Nade Dogan uvijek promišljeno, a nenametljivo podržava i usložnjava naše teme, time čineći dizajn integralnim dijelom samog projekta.
Posebna pažnja ove dizajnerice uvijek je usmjerena na kvalitetu i obradu vizualnog materijala, koja uključuje, za nestručno oko često nevidljiv, precizan i temeljit rad. Imajući na umu kako često radimo s materijalima koji su dokumentacijske ili arhivske prirode, taj fini rad na svakoj fotografiji, bitan je kako bi se ne samo dokumentiralo i oslikalo pojedini tekst, nego i na najkvalitetniji mogući način prezentiralo, čak aktiviralo sjećanje na određenu predstavu, koreografkinju ili plesača. Ovo je, čini mi se, jedna od bitnih vrijednosti koje Nada Dogan svojim pristupom donosi.
Ples je vizualno izuzetno atraktivan, tijela plesačica i plesača u pokretu privlače pogled i plijene pažnju. Međutim, prateći plesnu scenu analitičkim i kritičkim pisanjem, s namjerom razvoja teorijsko-znanstvenog diskursa, Kretanja u likovnom smislu streme isto takvom pristupu u fotografiji – onom koji nosi značenje mimo vizualne atraktivnosti. Često tako najspektakularniji vizualni motivi ispadaju iz finalne verzije, kako bi se pažnja usmjerila na idejno, na tekst i njegovu čitljivost i komunikaciju s vizualnim.
Ova izložba predstavlja rad dizajnerice i likovne urednice Kretanja izvan korica samog časopisa . Daje uvid u njezin profinjen i ekspertan dizajnerski pristup kroz kontinuiranu višegodišnju posvećenost radu na plesnoj tematici.
(Iva Nerina Sibila, glavna urednica časopisa Kretanja)
Galerija Modulor, Centar za kulturu Trešnjevka, Park Stara Trešnjevka 1, Zagreb