Dizajnerska početnica: “Kako ja vidim Marjan”

Umjetnička akademija u Splitu u suradnji s Javnom ustanovom za upravljanje Park šumom Marjan priprema još jednu online dizajnersku početnicu naslovljenu „Kako JA vidim Marjan“. Početnica ovoga puta obilježava 22. svibanj, Međunarodni dan biološke raznolikosti, te Dan zaštite prirode u Republici Hrvatskoj. Zainteresirani se pozivaju na izradu plakata posvećenog park-šumi Marjan, a svoje radove mogu poslati do 24. svibnja do 12 sati. Više o radionici pročitajte u nastavku.

Nova online dizajnerska početnica Umjetničke akademije u Splitu ponovno se nadovezuje na temu očuvanja okoliša. Ovoga puta, radionica je posvećena splitskoj park-šumi Marjan, zakonom zaštićenim „plućima grada“. Park-šuma Marjan, zaštićeni dio prirode u skladu sa Zakonom o zaštiti prirode RH, nakon pošasti nametnika mediteranskog potkornjaka i djelovanja klimatskih promjena na cjelokupan ekosustav tijekom proteklih nekoliko godina, nalazi se u trenutku svog postojanja kada joj je potrebna pomoć zajednice. U ovakvim situacijama postoje oprečna mišljenja o tome može li se priroda sama obnavljati ili joj čovjek svojim djelovanjem treba pomoći.

Sve zainteresirane se poziva na izradu plakata na kojem će prikazati na koji način oni doživljavaju Marjan, odnosno na koji način bi se mogao poboljšati suživot stanovnika grada i same park-šume. Sudionici mogu dočarati svoje mišljenje o tome koje su aktivnosti potrebne za povećanje bioraznolikosti, a koje bi se morale zabraniti kako bismo zaštitili prirodu, što bi željeli vidjeti i čime bi se htjeli baviti, te koje bi biljke željeli zasaditi dok borave na Marjanu. Tema ove radionice direktno se nadovezuje na ovogodišnju temu obilježavanja Međunarodnog dana biološke raznolikosti „Naša rješenja su u prirodi“.

Pomozi u osvještavanju važnosti zaštite Marjana sudjelovanjem na ovoj radionici i svojim kreativnim idejama i prijedlozima koje ćeš prikazati na plakatu.  Pri izradi plakata treba razmišljati kako efikasno prenijeti informaciju, koristeći se vizualima, hijerarhijom sadržaja, kompozicijom, omjerom slike i teksta, itd. Jednako je važno pritom i znati izbjeći suvišne elemente. Plakat može služiti ekonomskim, političkim ali i kulturnim interesima. Može prikazivati neki proizvod ili najavljivati nadolazeći javni događaj (koncert, izložbu, predstavu, festival, promociju roba i usluga itd.). Stoga, može biti instrukcijski, edukativni, informativni, politički (propagandni), aktivistički, kulturni, ekološki i sl.

Sudjelovati mogu osnovnoškolci i srednjoškolci, a radovi se šalju na e-mail adresu Dizajnerske početnice. Radovi će biti objavljeni na Facebook stranici početnice, a kasnije će odabrani radovi biti dostupni i na web stranici Umjetničke akademije u Splitu. Rok za slanje radova je nedjelja, 24. svibanj do 12 sati.