Projektni zadatak
Uvod
Jedna od najznačajnijih odrednica suvremene kulture u Hrvatskoj, Muzički biennale Zagreb, nastaje 1961. u periodu koji su također obilježile epohalne izložbe Novih tendencija te rast značaja Zagrebačke škole animiranog filma. U takvom ozračju Zagreb postaje sjecište umjetničkih kretanja istoka i zapada tada podijeljenog svijeta. S godinama se program biennala prilagođava društvenim i umjetničkim mijenama te se tematski profilira, što se reflektira i na sam grafički dizajn koji nije težio standardizaciji, već je težio konstantnoj reinterpretaciji. S ratnim godinama opseg festivala se smanjuje, no početkom stoljeća mu značaj ponovno raste. Plakate za pojedina izdanja MBZ-a oblikovali su među ostalima Edo Murtić (1961.), Ivan Picelj (1963.), Milan Vulpe (1965., 1967.), Vladimir Straža (1969., 1971., 1973., 1975.), Željko Bourek (1971.), Boris Bućan (1977.), Boris Ljubičić (1981., 1983.), Josip Bukal (1987.), Miroslav Šutej (1989.). Važno je spomenuti da je epohalni Ljubičićev dizajn za MBZ 1981. primijenjen kao stalni logo Muzičkog biennala Zagreb. Početak 21. stoljeća u dizajnu za MBZ obilježio je primat ilustracije i značajan odmak od eksperimenta i avangardnog duha manifestacije, čemu se počelo vraćati tek u prethodnih nekoliko izdanja festivala.
Tema
Nakon izdanja 2025. s temom Prekinute veze, Muzički biennale Zagreb u 2027. godini okreće se otvorenosti, mašti i eksperimentu kroz novi koncept: IGRA! (PLAY!). Tema se razvija kroz tri međusobno povezana značenja: igra kao igranje priziva kreativnost, djetinjstvo i videoigre te odražava povezivanje s mladom publikom i rastućom gaming scenom; igra kao sport referira se na zajedništvo i kolektivnu energiju prisutnu u hrvatskom sportskom identitetu, ali i otvara prostor za izvedbe na neuobičajenim lokacijama poput sportskih dvorana i javnih prostora; dok igra kao muziciranje čini srž Biennala kao festivala suvremene glazbe, potičući interdisciplinarne suradnje i eksperimentalne formate.
Vizualni identitet
Potrebno je oblikovati suvremen, vizualno pismen i medijski fleksibilan vizualni identitet za 34. izdanje Muzičkog biennala Zagreb koje će se održati 10—18/04/2027. Cilj je dizajnirati vizualni identitet koji je:
Suvremen i vizualno pismen
— traži se suvremen, prepoznatljiv i vizualno pismen identitet koncipiran tako da odražava duh festivala, njegov povijesni značaj, a posebno suvremen izričaj.
Medijski fleksibilan
— teži se promišljanje medijski fleksibilnog sustava koji bilo u svojoj cjelini, ili u svojim specifičnim iteracijama, jednako dobro funkcionira u različitim medijima (statični tiskani i digitalni, slika u pokretu) i komunikacijskim kanalima (tisak velikih formata, digitalno oglašavanje malih formata). Posebno je potrebno obratiti pažnju na mogući princip animiranja identiteta.
Snažan, prepoznatljiv i modularan jezik
— slijedeći najviše profesionalne standarde identitet koji se projektira mora činiti nedvojbeno prepoznatljiv, cjelovit i originalan vizualni jezik koji svojom modularnošću omogućava različite razine intenziteta korištenja, te primjene elemenata od djelomične (npr. sam akronim, sam ispis odabranom tipografijom, sam uzorak/grafizam) do cjelovite.
Specifičan unutar konteksta
— potrebno je izbjegavati opća mjesta vezana uz prikaz glazbe ili igre te uzeti u obzir međunarodni značaj i položaj festivala. Natjecatelji se potiču da kroz analizu primjera festivala suvremene kompozitorske, eksperimentalne, improvizirane glazbe, te onih koji umjetnost spajau s tehnologijom ili njeguju transdisciplinarne prakse, osvijeste specifičnosti MBZ-a u odnosu na takve programe, kao i dodirne točke.
U komunikaciji s publikom i gradom
— program MBZ-a nije fokusiran isključivo na akademske i stručne sadržaje već inkorporira programe različitih žanrovskih usmjerenja koju konzumira heterogena publika u raznim terminima tokom dana, na lokacijama disperziranim diljem grada. Ciljana publika tako različitih programa nerijetko se preklapa upravo zbog toga što program festivala nudi pažljivo osmišljenu i smisleno kuriranu cjelinu te platformu za otkrivanje novih izričaja. Također osjećaj prisutnosti MBZ-a tijekom trajanja festivala u prostoru grada je važna komponenta komunikacije festivala.
Zadatak
Pri projektiranju vizualnog identiteta treba uzeti u obzir modalitete, mjerila i kontekst unutar kojeg se elementi vizualnog identiteta pojavljuju. Sve potencijalne primjene moraju odražavati projektirani identitet kroz elemente ili postupke koji nedvosmisleno pripadaju cjelini vizualnog
identiteta.
Obvezni grafički prilozi su:
1. B2 plakat vertikalne orijentacije
2. 300 x 200 cm ili 504 x 238 cm billboard
3. Statični frameovi u 16:9 formatu u broju dovoljnom za sticanje dojma principa animacije, uključujući početni i završni frame
4. Proizvoljni prikaz aplikacije jednog prepoznatljivog segmenta/elementa identiteta u tiskanom ili digitalnom mediju
5. Prikaz odabranog pisma/pisama, primarna i sekundarna paleta boja (RGB, CMYK)
Natjecatelji su uz obvezne, pozvani predati i priloge koji po njihovom mišljenju dodatno objašnjavaju koncept, korištenje ili prilagodbu identiteta u različitim komunikacijskim kanalima.
Obvezni tekstualni elementi
koje grafički prilozi 1-3 moraju sadržavati su (složeno po hijerarhiji važnosti informacija):
a) MBZ 34 ili/i Muzički biennale Zagreb / Music Biennale Zagreb 34 (ukoliko se koristi MBZ akronim, ime festivala mora biti dvojezično ispisano kao jedan od nižih
elemenata hijerarhije)
b) 10—18/04/2027
c) Igra / Play
d) www.mbz.hr
Opći uvjeti Poziva
UVODNE ODREDBE
1.1. Raspisivač poziva je Hrvatsko društvo skladatelja, Berislavićeva 9, 10000 Zagreb, OIB 56668956985 (u daljnjem tekstu ‘Raspisivač’).
1.2. Provoditelj Poziva je Hrvatsko dizajnersko društvo (HDD), Boškovićeva 18, 10000 Zagreb, OIB 69713516544, koje zastupa predsjednik Sven Sorić (u daljnjem tekstu: „Provoditelj“).
1.3. Cilj Poziva je dobivanje kvalitetnog rješenja dizajna vizualnog identiteta 34. izdanja Muzičkog biennala Zagreb (u daljnjem tekstu MBZ) koje se održava 2027. godine.
1.4. Poziv je javni, neanonimni, provodi se u dva kruga, prema standardima Hrvatskog dizajnerskog društva.
1.5. Pravo sudjelovanja: poziv je namijenjen profesionalnim dizajnerima koji djeluju kao samostalni autori ili u grupama autora, kao i onima u interdisciplinarnim timovima, studijima i agencijama (u daljnjem tekstu koristi se izraz ‘Natjecatelji’, koji podrazumijeva kako samostalne autore tako i timove).
1.6. Na Pozivu ne mogu sudjelovati članovi Ocjenjivačkog suda, njihovi zamjenici, članovi tehničke komisije i sastavljači projektne dokumentacije, zaposlenici Raspisivača i Provoditelja kao ni njihovi bliski srodnici po uspravnoj lozi i poslovni suradnici iz uže radne grupe.
1.7. U prvom krugu pozivaju se svi zainteresirani natjecatelji da prijave interes za sudjelovanje u izradi idejnog rješenja dizajna vizualnog identiteta 34. izdanja MBZ kao pozvani Natjecatelj. Na temelju prijava Ocjenjivački sud će odabrati 3 Natjecatelja kojima će Raspisivač nadoknaditi rad na izradi idejnih rješenja.
U drugom krugu odabrani Natjecatelji izrađuju idejno rješenje koje se osobno prezentira pred Ocjenjivačkim sudom.
1.8. Idejna rješenja trebaju stići na email adresu određenu Općim uvjetima Poziva do srijede 10.02.2026. u 20h. Idejna rješenja koja stignu nakon propisanog roka ili ne zadovoljavaju Opće uvjete Poziva bit će isključena iz procesa ocjenjivanja.
2 ISKAZIVANJE INTERESA ZA SUDJELOVANJE U JAVNOM POZIVU KAO POZVANI NATJECATELJI
2.1. Poziv na prijavu u konkurenciju za pozvane Natjecatelje bit će objavljen 21.11.2025. na web stranici HDD-a www.dizajn.hr. gdje će biti objavljena kompletna projektna dokumentacija (Opći uvjeti, Projektni zadatak, Prijavnica – prvi krug).
2.2. Autori i kreativni timovi zainteresirani za sudjelovanje u Javnom pozivu kao pozvani Natjecatelji trebaju poslati prijavu na adresu natjecaji@dizajn.hr s naslovom ‘PRIJAVA ZA SUDJELOVANJE-MBZ’ do 05.12.2025. do 20 sati.
2.3. Prijava se sastoji od elektroničke pošte koja u prilogu treba sadržavati:
— tekstualni dokument koji sadrži životopis autora/članova tima, najviše 1 kartica teksta za samostalnog autora ili 2 kartice u slučaju grupe autora
— portfolio autora/članova tima s ukupno najviše 5 relevantnih radova u formi pdf dokumenta ili ppt prezentacije
— ispunjenu digitalnu prijavnicu
2.4. Ocjenjivački sud će na temelju primljenih prijava odabrati 3 pozvana Natjecatelja prema sljedećim kriterijima:
— profesionalna kvaliteta portfolija i referenci
— relevantnost portfolija i referenci za temu poziva
— suvremenost portfolija i referenci
2.5. Odluka o odabiru troje pozvanih Natjecatelja objavit će se na internetskoj stranici Provoditelja do 19.12.2025., nakon čega troje odabranih pozvanih Natjecatelja sudjeluju u drugom krugu Javnog poziva odnosno pristupaju izradi idejnih rješenja vizualnog identiteta MBZ.
2.6. Rok za prijem idejnih rješenja jest 10.02.2026. do 20 sati.
2.7 Usmena prezentacija idejnih rješenja pred članovima Ocjenjivačkog suda održat će se 13.02.2026.
2.8. Očekivani završetak rada Ocjenjivačkog suda te objava odluke o odabiru idejnog rješenja bit će do 20.02.2026.
2.9. Odluka o odabiru autora/tima koji će raditi izvedbeno rješenje bit će objavljena na internetskim stranicama Raspisivača i Provoditelja.
3 DOKUMENTACIJA
3.1. Natjecateljima će biti na raspolaganju sljedeća dokumentacija u digitalnom obliku:
— OPĆI UVJETI POZIVA
— PROJEKTNI ZADATAK
— PRIJAVNICA – PRVI KRUG
— PRIJAVNICA – DRUGI KRUG
3.2. Pristup projektnoj dokumentaciji otvoren je svim zainteresiranima.
3.3. Projektna dokumentacija je besplatna i može se preuzeti na web stranici Provoditelja.
4 POSTAVLJANJE PITANJA
4.1. Natjecateljii imaju pravo postavljati pitanja vezana uz projektni zadatak i opće uvjete putem elektronske pošte na adresu natjecaji@dizajn.hr.
4.2. Rok za postavljanje pitanja je do 02.02.2026.
4.3. Odgovori na postavljena pitanja bit će objavljeni javno na stranici www.dizajn.hr. Imena natjecatelja koji su postavljali pitanja neće biti objavljena.
5 SADRŽAJ IDEJNOG RJEŠENJA
5.1. Idejno rješenje treba sadržavati prezentaciju vizualnog identiteta 34. Muzičkog biennale Zagreb.
Prezentacija idejnog rješenja obavezno treba sadržavati:
Grafički prilozi
- B2 plakat vertikalne orijentacije
- 300 x 200 cm ili 504 x 238 cm billboard
- Statični frameovi u 16:9 formatu u broju dovoljnom za sticanje dojma principa animacije, uključujući početni i završni frame
- Proizvoljni prikaz aplikacije jednog prepoznatljivog segmenta/elementa identiteta u tiskanom ili digitalnom mediju
- Prikaz odabranog pisma/pisama, primarna i sekundarna paleta boja (RGB, CMYK)
Natjecatelji su uz obvezne, pozvani predati i priloge koji po njihovom mišljenju dodatno objašnjavaju koncept, korištenje ili prilagodbu identiteta u različitim komunikacijskim kanalima.
Obvezni tekstualni elementi
koje grafički prilozi 1-3 moraju sadržavati su
(složeno po hijerarhiji važnosti informacija):
a) MBZ 34 ili/i Muzički biennale Zagreb / Music Biennale Zagreb 34 (ukoliko se koristi MBZ akronim, ime festivala mora biti dvojezično ispisano kao jedan od nižih elemenata hijerarhije)
b) 10—18/04/2027
c) Igra / Play
d) www.mbz.hr
6. OPREMA I PREZENTACIJA IDEJNIH RJEŠENJA
6.1. Idejno rješenje sastoji se od:
— digitalne prezentacije idejnog rješenja vizualnog identiteta MBZ u datoteci PDF-a ili PPT-a opsega do 30 stranica. Može se uploadati na server (Dropbox, Google Drive i sl.) ili poslati putem servisa za slanje velikih datoteka (We Transfer i sl.), a link na prezentaciju treba poslati na adresu natjecaji@dizajn.hr s naznakom naziva koncepta rada iz prijavnice (napominjemo da je digitalnu prezentaciju neophodno dodatno prilagoditi čitanju s ekrana ili projekciji, u smislu čitkosti sitnih opisa). Natjecatelji mogu, ako smatraju potrebnim, uz prezentaciju dostaviti i dodatni materijal (film, identitetska animacija i sl.).
— potpisane i popunjene Prijavnice koja je dio projektne dokumentacije (MBZ – Prijavnica – drugi krug.doc).
6.2. Idejna rješenja šalju se na email natjecaji@dizajn.hr
6.3. Rok za primanje idejnih rješenja jest do 10.02.2026. do 20 sati. Radovi koji pristignu nakon isteka roka ili ne udovoljavaju uvjetima Poziva neće se uzeti u obzir.
6.4. U slučaju da je Natjecatelj grupa autora, mora imenovati voditelja/predstavnika koji ima pravo sudjelovanja i koji će biti odgovoran za predano idejno rješenje.
6.5. Svojim potpisom na prijavnici Natjecatelji potvrđuju autorstvo idejnog rješenja, čime jamče da su ovlašteni za njegovu predaju i da posjeduju ovlasti daljnjeg korištenja i izmjene rada, te potvrđuju da, prema uvjetima Javnog poziva, imaju pravo sudjelovanja i da su suglasni s dodjelom ugovora o otkupu isključivog prava iskorištavanja autorskog djela bez ograničenja s obzirom na sadržaj, vrijeme ili prostor i time suglasni pristupiti daljnjoj razradi rada. Potpisom na prijavnici Natjecatelji jamče i da autorska prava na radu nisu prenijeli na treću osobu te se obvezuju na sebe preuzeti sve eventualne zahtjeve trećih osoba koje bi one postavljale u vezi s predmetnim autorskim radom. Natjecatelji također potvrđuju da za sve fotografije koje koriste u prezentaciji idejnih rješenja imaju dopuštenje njihovih autora.
Potpisom na prijavnici Natjecatelji potvrđuju da su suglasni s eventualnom dodjelom ugovora za daljnju razradu rada te da su za navedeno ovlašteni i sposobni. U slučaju da odabrani Natjecatelj i Raspisivač ne uspiju dogovoriti daljnju suradnju na razradi rada, Raspisivač ima pravo dogovoriti suradnju na razradi rada s trećima u skladu s odredbama Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima. Potpisom na prijavnici natjecatelji potvrđuju da su pročitali Opće uvjete i da su s njima suglasni.
6.6. U slučaju da natjecatelji šalju više od jednog rada, svaki je rad potrebno pripremiti prema Općim uvjetima i poslati odvojeno.
7 KRITERIJI ZA OCJENJIVANJE
7.1. Ocjenjivački sud vrednovat će radove na temelju razumijevanja teme i projektnog zadatka.
Pozivamo Natjecatelje da predlože konceptualno i oblikovno pročišćena rješenja koja prema vlastitom profesionalnom kriteriju smatraju funkcionalno, tematski i dizajnerski relevantnima.
7.2. Kriteriji za ocjenjivanje idejjnih rješenja vizualnog identiteta 34. MBZ:
a) Originalnost i jasnoća ideje
b) Prepoznatljivost i čitkost
c) Praktičnost primjene
d) Funkcionalnost u stvarnim uvjetima
e) Jedinstvenost unutar hrvatskog i europskog konteksta
8. OCJENJIVAČKI SUD
8.1. Ocjenjivački sud čini pet članova, a sastavljen je od sljedećih predstavnika;
Ivan Josip Skender, umjetnički direktor 34. MBZ-a, predstavnik raspisivača
Tomislav Oliver, umjetnički direktor 34. MBZ-a, predstavnik raspisivača
Davor Vincze, umjetnički direktor 34. MBZ-a, predstavnik raspisivača
Ana Kunej, grafička dizajnerica, predstavnica provoditelja
Franka Tretinjak, grafička dizajnerica, predstavnica provoditelja
Dina Milovčić, grafička dizajnerica, predstavnica provoditelja
Sven Sorić, grafički dizajner, predstavnik provoditelja
8.2 Voditelji Javnog poziva su: Damir Gamulin i Sven Sorić, a članice Tehničke komisije: Mirjana Jakušić i Tena Lovrenčić.
8.3. Ocjenjivački će sud donijeti odluku o odabiru najboljeg idejnog rješenja nakon usmene prezentacije Natjecatelja. Ocjenjivački sud može se sastajati više puta do donošenja odluke.
8.4. Ocjenjivački sud je samostalan u svojim odlukama. Ocjenjivački sud razmatra radove isključivo na temelju kriterija navedenih u pozivu.
8.5. Tri odabrana natjecatelja će osobno prezentirati svoje prijedloge idejnih rješenja pred Ocjenjivačkim sudom i obrazložiti razvijene koncepte. U ime autorskih timova prijedlog idejnih rješenja prezentirat će predstavnik tima.
8.6. O radu Ocjenjivačkog suda sastavlja se zapisnik koji vodi predstavnik Provoditelja. U zapisnik se moraju unijeti sve napomene članova Ocjenjivačkog suda te sadržaj dodatne komunikacije s natjecateljima, ako ih ima te obrazloženje o odabiru najboljeg idejnog rješenja. Zapisnik potpisuju svi članovi Ocjenjivačkog suda i zapisničar.
8.7. Ocjenjivački sud će odabrati najbolje idejno rješenje. Ocjenjivački sud završava s radom nakon donošenja odluke o nagrađenim radovima i objave rezultata Javnog poziva.
9 NAKNADA
9.1. Za svoj rad na izradi idejnih rješenja vizualnog identiteta MBZ tri odabrana natjecatelja dobit će naknadu u iznosu od 1.500 eura bez obzira na broj predanih rješenja.
9.2. Naknade su navedene u bruto iznosima. Sva porezna davanja snosi Provoditelj.
9.3. Odabir najboljeg idejnog rješenja od strane Ocjenjivačkog suda ne podrazumijeva automatsko izvođenje izvedbenog rješenja. Realizacija izvedbenog rješenja dizajna vizualnog identiteta MBZ nije predmet ovog Poziva. Realizacija rada je predmet ugovora između Raspisivača i autora rada.
9.4. Raspisivač se obvezuje isticati imena pozvanih Natjecatelja u svim medijskim objavama i promotivnim materijalima povezanim s Pozivom.
10 OBJAVA REZULTATA POZIVA
10.1. Ocjenjivački sud završit će s radom i objaviti rezultate do 20.02.2026. godine.
10.2. Imena odabranih Natjecatelja bit će objavljena na internetskim stranicama Provoditelja. U objavi o rezultatima poziva ne prilaže se odabrani rad, već se navode imena Natjecatelja onako kako su navedena u prijavnicama.
10.3. Odabrano idejno rješenje objavit će se javnosti 14.04.2026. prilikom najave novog izdanja festivala.
11 ROKOVI — SAŽETAK
21.11.2025. Objava poziva na prijavu u konkurenciju za pozvane Natjecatelje
05.12.2025. Prijave zainteresiranih autora/timova
19.12.2025. Objava odabranih pozvanih Natjecatelja
02.02.2026. Rok za postavljanje pitanja
10.02.2026. Rok za primanje idejnih rješenja
13.02.2026. Prezentacija pred Ocjenjivačkim sudom
20.02.2026. Očekivani završetak rada Ocjenjivačkog suda i objava rezultata
14.04.2026. Objava idejnog rješenja za javnost i medije
12 ZAVRŠNE ODREDBE
12.1. Predajom idejnog rješenja Natjecatelji pristaju na
— uvjete Javnog poziva,
— javno izlaganje i publiciranje rada (na temelju prijave rada na Poziv),
— daljnju razradu rada ako njihov rad bude odabran za realizaciju (na temelju potpisanog ugovora o suradnji s Raspisivačem koji će obuhvatiti izradu izvedbenog rješenja odabranog rada).
12.2. Natjecatelj je dužan držati svoj rad anonimnim sve do objave rezultata Javnog pozivja. U slučaju da natjecatelji javno objave svoj rad prije nego što to učine Raspisivač i Provoditelj, rad će biti diskvalificiran, a Natjecatelj gubi pravo na isplatu naknade iz čl. 9.
12.3. Članovi Ocjenjivačkog suda dužni su do objave rezultata Javnog poziva držati u tajnosti sve podatke o radovima.
12.4. Natjecatelj je autor idejnog rješenja i pridržava autorska prava u svezi s njim u skladu sa Zakonom o autorskom pravu i srodnim pravima, a u slučaju ugovaranja daljnje razrade rada pridržava moralna autorska prava u svezi s njim dok imovinska prava ustupa Raspisivaču.
12.5. Raspisivač se obavezuje s autorom rada koji usvoje kao rješenje za realizaciju sklopiti ugovor o suradnji.
12.6. Na odluku Ocjenjivačkog suda natjecatelji nemaju pravo prigovora.
12.7. Isplatom naknade Raspisivač stječe pravo uporabe nagrađenog idejnog rješenja u obliku u kojem je predano na natječaj i u okviru namjene koja je definirana ovim natječajem. To pravo ne obuhvaća prerade, proširenja ni izradu izvedbenog projekta. Sva autorska prava koja se odnose na daljnji razvoj, prilagodbe ili izvedbu ostaju kod autora te su predmet zasebnog ugovaranja između autora i Raspisivača.
12.8. Raspisivač se obvezuje istaknuti imena pozvanih Natjecatelja u svim objavama i promotivnim materijalima vezanim uz ovaj Javni poziv i rezultate istog. Rapisivač će na svaki upit bilo koje treće osobe pružiti sve informacije o Natjecateljima te prema vlastitoj procjeni navoditi Natjecatelje u svojim promotivnim i drugim materijalima. Natjecatelji mogu u svako doba i na bilo koji poslovno korektan način isticati Raspisivača i ovaj Poziv kao stručnu referencu. Natjecatelji su suglasni da se navedeni načini isticanja smatraju potpunim poštivanjem odredbi o isticanju autora u vezi njihovih moralnih autorskih prava.
12.9. Ovi uvjeti predstavljaju ugovor između Raspisivača i Natjecatelja.
12.10. Izrazi koji se koriste u ovom tekstu, a imaju rodno značenje, koriste se neutralno i odnose se jednako na oba spola.