E.A. 1/1 S.V. ● DuBOko UNuTRa (30.10. – 16.11.2018.)

naslovna

U utorak 30. listopada u 19 sati u HDD galeriji otvara se izložba modnog dizajnerskog brenda E.A. 1/1 S.V. naslovljena “DuBOko UNuTRa”. Autorsku koncepciju izložbe potpisuju pokretač E.A. 1/1 S.V. Silvio Vujičić i Deni Horvatić , a ona se idejno sadržajno naslanja na recentnu seriju mini-kolekcija brenda koje su tijekom 2015. i 2016. bile predstavljane u obliku desetak jednokratnih pop-up modnih događanja. Konkretno, materijali koji će biti izloženi u HDD-u su njihove derivirane verzije, koje osim odjevnih predmeta uključuju i ovom prostoru prilagođene verzije prijašnjih instalacija, plakate i pozivnice, uzorke tekstila, skice, fotografije i video radove.

 

Fotografija na naslovnici: Karla Jurić

U sklopu izložbe bit će predstavljeni sljedeći projekti E.A. 1/1 S.V.:
DuBOko UNuTRa T-shirt, Silvio Balkan, Tko je Zlatan?Sava Silicone S1 Sweatshirt, Damirove pričeSilicone S1 Flourescent Series, Darkroom SeriesLend a Hand, Lend a FootIlica 12, Underwear Series i Dot Cap Series.

Iz teksta Silvija Vujičića:
E.A. 1/1 S.V. je modni brend koji sam osnovao 2002. godine u vrijeme kada sam studirao na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, a studij na Tekstilno-tehnološkom fakultetu je bio iza mene. E.A. 1/1 S.V. je nastao iz potrebe da osamostalim modnu produkciju u odnosu na cjelinu svog stvaralaštva. To mi je pomoglo da odvojim sebe kao umjetnika od sebe kao modnog dizajnera i dizajnera tekstila. Ime sam preuzeo iz uvriježenoga načina potpisivanja grafičkih otisaka u umjetnosti. „E.A.“ označava épreuves d’artiste, što je sintagma koja se piše kod probnih umjetničkih otisaka – to je nedovršeni prikaz koji će usavršavanjem postati završeno djelo, „1/1“ označava ediciju, a „S.V.“ su inicijali mog imena. Za brend je karakteristično da se u studiju o svakom odjevnom predmetu opsežno timski raspravlja i da ga se dizajnira upravo u našem studiju, da sami dizajniramo i produciramo gotovo sav tekstil i da radimo brojna istraživanja i eksperimente na području tekstila i forme. U kontekstu modnog dizajna, grafika je tehnika koja me možda najviše zanima i često ju koristim u kolekcijama. Grafički medij je unutar modnog dizajna otišao puno dalje nego u umjetničkoj produkciji i grafičkom dizajnu. Zato u studiju posjedujemo vlastitu sitotiskaru i bavimo se istraživanjem tog medija. Također, uvriježeni je način da modni dizajneri kupuju gotovi tekstil drugih dizajnera i da od njega dizajniraju odjevne predmete. Mi nemamo taj princip rada već ili dizajniramo vlastiti tekstil ili adaptiramo/redizajniramo već postojeći tekstil do faze neprepoznatljivosti. Odjevni predmet iz nekih prošlih kolekcija nije moguće doručiti jer taj tekstil više ne postoji i nama ga je neisplativo nanovo producirati.

 

Fotografija: Karla Jurić

Fotografija: Karla Jurić

 

Većina dorade tekstila i samih procesa izrade odjevnih predmeta je rezultat našeg vlastitog znanja i vještina. Primjenjujemo određene metode izrade koje smo osmislili ili adaptirali i znamo ih samo mi, uz možda nekolicinu stručnjaka u svijetu. Do njih smo došli kontinuiranim istraživanjem i eksperimentiranjem kiselinama, lužinama, bojilima te adaptacijom brojnih starih receptura, primjerice iz doba renesanse, koje su danas van upotrebe. Studio je tako i laboratorij koji broji nekolicinu vanjskih suradnika iz područja kemijske i biokemijske struke. Drugo svojstvo koje nas odvaja od lokalne scene je da nismo krojačka radnja i da ne radimo odjeću po narudžbama klijenata niti istu prilagođavamo njihovim tjelesnim mjerama. Mi dizajniramo i proizvodimo unutar sustava tjelesnih mjera u više veličina, točnije – svaki predmet u onim veličinama za koje mislimo da održavaju njegovu ideju i formu. Možemo dizajnirati i unikatne komade odjevnih predmeta – svojevrsni couture, ali njegova tehnološka proizvodnja je toliko specifična da ga rijetko radimo. Trenutačno proizvodimo sve u rasponu od donjeg rublja, preko street programa do muškog i ženskog prêt-à-portera i povremeno visoke mode. Posebno nam je izazovna odjeća za muškarce koja nije zastupljena u našoj modnoj sredini, točnije ima je samo u formi izrade odijela po mjeri.

 

Fotografija: Deni Horvatić

Fotografija: Deni Horvatić

 

Osim po modnom stvaralaštvu, za E.A. 1/1 S.V. je specifično da je cjelokupan vizualni materijal koji se koristi za komunikaciju s korisnicima proizveden u studiju, a uključuje koncepte, upotrebu tehnoloških procesa i materijala koji nisu uobičajeni za modno stvaralaštvo. Plakate i pozivnice najčešće otiskujemo manualno u tehnici sitotiska, često na podlogama i sa sitotiskarskim pastama koje sami pripremamo. PR radimo sami, a ne s domaćim agencijama koje su za to specijalizirane jer držimo da su naša promišljanja medijske prezentacije mode naprednija i suvremenija. Oko medija mode većinom se okupljaju osobe za koje je ona samo tip zabave, dok mi nudimo koncept koji takve iste zamara, jer traži promišljanje. Uz to, o njoj se još uvijek govori i piše u terminima koliko je ona ženstvena-muževna, glamurozna, nosiva-nenosiva, čarobna, božanstvena i avangardna. To nisu pojmovi koji odgovaraju suvremenosti. Moda je izuzetno brz medij i ako ne shvatiš što ona trenutno komunicira – ispadneš iz mode.

 

Fotografija: Deni Horvatić

Fotografija: Deni Horvatić

 

Obzirom da se pristupom ne uklapamo u domaću modnu sredinu otvaranje međunarodnim korisnicima bila je jedina opcija našeg opstanka. Sami vodimo društvene mreže i za njih snimamo reklame u formi fotografija i video radova kao i modne filmove. Efekt toga je bio da smo unatrag par godina kao brend počeli i internacionalno postojati. Mišljenja sam da suradnici studija trebaju biti na sličnoj frekvenciji pa editorijale i reklame radije snimamo s prijateljima i poznanicima nego s lokalnim profesionalcima iz modne industrije. Rezultat spomenutog djelovanja studija je „portret sredine“. Taj termin uparujem s onim Portraying a Nation, vezanim uz portrete koje je napravio fotograf August Sander u Njemačkoj između 1919. i 1933. godine kada je fotografirao nasumične ljude na ulici i na taj način ostavio zapis vremena, sredine, odjeće, postojećih profesija itd. U tom području je nezaobilazan i Andy Warhol koji je radio sa svojim prijateljima, muzama, i uključivao ih u medije u kojima prije za njih u povijesti i povijesti umjetnosti nije bilo mjesta. Osobe s kojima mi kao brend radimo su naši prijatelji, poznanici, ljudi koje volimo i cijenimo. Ne postoji proizvod studija u kome se netko našao slučajno. Ako si suradnik, netko te iz našeg studija ili voli ili cijeni, a možda si samo seksi.

 

Fotografija: Karla Jurić

Fotografija: Karla Jurić

 

Brend E.A. 1/1 S.V. je stoga fuzija suradnika iz različitih područja djelovanja, od mode, grafičkog dizajna, tipografije, fotografije, vizualnih umjetnosti do prirodnih znanosti. O mojim interesima kao osnivača brenda se puno već zna. Uz mene je devet godina na svim kreativnim i proizvodnim procesima intenzivno radila modna i tekstilna dizajnerica Marta Tokić. Tri godine je u timu Deni Horvatić koji se, uz ostalo, intenzivno bavi osmišljavanjem, produkcijom i snimanjem vizualnih materijala. Mladen Donadini rješava grafičke prijelome, pripreme za tisak, dizajn websitea. Ivona Jasprica i Stipica Tomić su nam često bili suradnici koji dolaze iz prirodnih znanosti, a s kojima razvijamo tehnike proizvodnje tekstila, strukturalne promjene na tekstilu i ekstrakcije prirodnih boja iz životinja i biljaka. Od suradnika studija posebno bih istaknuo multimedijalnog umjetnika i snimatelja Ivana Slipčevića s kojim radimo snimanja i montaže video radova i reklama. Naš logo redizajnirao je tipograf Nikola Đurek koji je također dizajnirao za nas tipografsko pismo kojim pišemo i čije fontove rado koristimo u dizajnu odjevnih predmeta. Fotografi kao što su Karla Jurić, Ivan Filipović, Matej Jurčević i Ivan Slipčević zadnjih par godina snimaju naše kampanje. Imali smo dvije koprodukcije, jednu s vizualnom umjetnicom Zrinkom Barbarić koja je dizajnirala tekstile za potrebe jedne kolekcije i multimedijalnim umjetnicama Teom i Martom Stražičić koje su oblikovale prezentaciju jednog pop-up projekta.

 

Fotografija: Karla Jurić

Fotografija: Karla Jurić

 

Svi gore navedeni ljudi utječu svojom ekspertizom i na dizajn odjevnih predmeta i kolekcija, što podrazumijeva da odluka kako će nešto izgledati nije isključivo moja već proizlazi iz zajedničke komunikacije i naših trenutnih produkcijskih mogućnosti. Kao studio godišnje dizajniramo dvije muške i ženske kolekcije. Prezentiramo ih međunarodno i lokalno, a radimo i na tome da za njih dobijemo narudžbe. Uz te kolekcije godišnje radimo niz pop-up projekata kao minijaturne kolekcije. Upravo su ti pop-up projekti tema ove izložbe u HDD-u. Tijekom 2015. i 2016. godine brend E.A. 1/1 S.V. predstavio je desetak različitih pop-up modnih projekata. Naši pop-upovi su jednokratna prodajna događanja unutar kojih istražujemo i ispitujemo raznolike koncepte kojima se ne uspijevamo baviti unutar četiri glavne godišnje kolekcije. Obilježava ih nama uvriježena suradnja s umjetnicima i stručnjacima širokog raspona djelovanja. Kolekcije predstavljene na tim pop-upovima brojale su nekoliko komada odjeće koji su, kao i same pop-up akcije, rađeni namjenski i prilagođeni točno određenom prostoru. U HDD galeriji se zbog toga predstavljaju nove i derivirane verzije tih događanja. Uz same odjevne predmete izlažu se i prostoru prilagođene verzije prijašnjih instalacija, plakati i pozivnice, uzorci tekstila, skice, fotografije i video radovi. Osim u HDD-u, dio izložbe bit će prikazan u Kinu Europa.

 

Fotografija: Karla Jurić

Fotografija: Karla Jurić

 

Izložba nosi naziv DuBOko UNuTRa, čime se želi, osim fizičkog mjesta od kuda je ideja pop-upa potekla – paviljona DuBOko UNuTRa, tematizirati osobne razloge iz kojih stvari ponekad nastaju, bilo da je riječ o političkom problemu, uskraćivanju ljudskih prava, seksualnoj frustraciji u određenom kontekstu, depresiji, reakciji na uočenu društvenu nepravdu, ili o promišljanju o društveno uvriježenim kategorijama kao što su stid, sram i nedolično ponašanje. Činjenica je da studio djeluje u Hrvatskoj, zemlji koja se nalazi među najsiromašnijima u  Europskoj Uniji i koju strani mediji kritiziraju kao jednu od država s porastom govora mržnje, ksenofobije, nesankcioniranog veličanja fašističkih režima, strukturalne diskriminacije i netrpeljivosti prema drugačijem i različitom. Te informacije i tu energiju, koja svakodnevno prolazi kroz nas kada konzumiramo javni prostor, pokušali smo kanalizirati u nizu proizvoda za koje se nadamo da će ostati kao zapisi u vremenu.