Reakcija na objavu natječaja “Izbor Vizualnog identiteta brenda ‘Hrvatska’ za Hrvatsku turističku zajednicu”

Povodom objave natječaja “Izbor Vizualnog identiteta brenda „Hrvatska“ za Hrvatsku turističku zajednicu”, Hrvatsko dizajnersko društvo apelira da Hrvatska turistička zajednica korigira raspis u segmentu koji se tiče sažetka dizajnerskog zadatka i uvjeta sudjelovanja u natječaju za profesionalne dizajnere.

Objavljeni raspis natječaja napisan je nestručno u sljedećim segmentima:

1. Sažetak projektnog zadatka u sadržajnom i u formalnom smislu ne zadovoljava kriterije dizajnerske struke.

Dokument ne nudi definicije o glavnim atributima Hrvatske na koje se istovremeno referira prilikom traženja rješenja (navodi se tajnost strateških dokumenata). Raspis ovog iznimno kompleksnog zadatka u cjelini je nejasan, nerazumljiv, konfuzan, te pokazuje elementarno nepoznavanje stručne dizajnerske terminologije, čime se narušava razumljivost i time svrsishodnost samog projektnog zadatka.

2. Projektni zadatak diskriminira profesionalne dizajnere kojima nije omogućeno sudjelovanje u natječaju ukoliko djeluju samostalno, odnosno kroz druge pravne oblike, osim trgovačkih društava.

Hrvatsko dizajnersko društvo smatra da raspis poziva na sudjelovanje u trenutnom obliku ne obećava kvalitetan ishod, odnosno da ne može rezultirati stručnim, autentičnim i kontekstualnim rješenjem za potrebe hrvatskog turizma te da bi ovaj zanimljiv projektni zadatak od nacionalnog interesa svakako morao biti adekvatno popraćen stručnim pristupom u segmentu dizajna.

Izražavamo žaljenje što HTZ nije smatrala potrebnim konzultirati se sa strukom prilikom rada na raspisu i nadamo se da je još moguće nadoknaditi ovaj propust te stojimo na raspolaganju za sva pitanja i pomoć.

Objavljeni natječaj može se vidjeti ovdje.