Prijave na natječaj Helsinki Design Week 2020 su otvorene!

Kustosica Margriet Vollenberg poziva sve kreativce da pošalju svoje radove koji će se izložiti na središnjoj izložbi Helsinki Design Weeka 2020. Izložba će se održati u razdoblju od 11. do 13. rujna 2020. na renoviranom Olimpijskom stadionu u Helsinkiju koji će ugostit dizajnerske projekte i instalacije koje odražavaju nordijske principe dizajna. Prijave na natječaj su besplatne i otvorene su do 6. travnja 2020. Više o natječaju pročitajte u nastavku!

Helsinki Design Week osnovan je 2005. godine, otkad se održava u rujnu svake godine. HDW je najveći festival dizajna u nordijskim zemljama te obuhvaća 150 različitih događanja. Prošle godine HDW je posjetilo 150.000 ljudi. HDW i partneri organiziraju sva multidisciplinarna događanja kojima je cilj pokazati nova lica dizajna, promovirati dizajn na međunarodnoj razini i ponuditi građanima forum na kojemu mogu sudjelovati u razvijanju grada upravo koristeći se dizajnom. Na festivalu su predstavljene različite grane dizajna, kao što su moda, arhitektura i urbana kultura. Iako se održava jednom godišnje, HDW je cijele godine aktivan online i putem svojeg radio programa Helsinki Design Week. Nadolazeći Helsinki Design Week održat će se od 3. do 13. rujna 2020.

Helsinki Design Week ima više izložbenih prostora u gradu: od muzeja do tržnica, dvorana do skrovitih dućana. Središnja izložba ovogodišnjeg HDW-a održat će se od 11. do 13. rujna na renoviranom Olimpijskom stadionu kojeg su dizajnirali Yrjö Lindegren i Toivo Jäntti u čistim linijama funkcionalizma. Stadion je otvoren 1938. godine i smatra se biserom finske arhitekture. Renovacija označava početak drugog, modernijeg života kompleksa.

helsinki stadion
Tema ovogodišnjeg izdanja HDW-a je Obvezivanje je važno (Commitment matters). Tema propituje  vrijednosti dizajniranja. Budući da promjena traži ponavljanja, nakon nekog vremena postaje navikom. Naši načini života, rada, putovanja i konzumiranja postali su neodrživima. Kako bismo promijenili posljedice naših radnji, moramo primijetiti trenutne procese i naučiti nove. Od iznimnog je značaja uloga koju dizajn ima u utjecanju na ljudsko ponašanje.

Središnja izložba

 

Margriet Vollenberg, kustosica središnje izložbe ovogodišnjeg HDW-a

Margriet Vollenberg, kustosica središnje izložbe ovogodišnjeg HDW-a

 

 
Kustosica središnje izložbe je Margriet Vollenberg, osnivačica studija Organisation in Design i Ventura Projectsa. Budući da Helsinki Design Week čini vrlo važan dio dizajnerske kulture u Finskoj, kustosica očekuje prijave koje će se moći čvrsto povezati s nordijskom zajednicom.

Za izložbu koja će se postaviti unutar Olimpijskog stadiona, Vollenberg traži projekte koji odražavaju te principe, na primjer, istraživanja materijala i forme, interaktivne projekte i radove fokusirane na održivosti. Kako bi se izložba uklopila u temu Obvezivanje je važno (Commitment matters), prijavljeni radovi bi se trebali koncentrirati na nekoliko ključnih načela:

  • poštovanje okoliša
  • odgovornost prema svijetu u kojem živimo
  • potrebe ljudi
  • prepoznatljivost po tome što su ‘bezvremenski’
  • korištenje principa ‘manje je više’, a se da pritom ne gubi određena toplina.

Središnja izložba će se održati u različitim sobama i dvoranama, ali i u vanjskoj galeriji i na 400 m dugoj atletskoj stazi Olimpijskog stadiona u Helsinkiju.

Pozivaju se svi izlagači, koji se osjećaju povezanima s ovim konceptom izložbe, da prijave svoje radove do 6. travnja ove godine. Na sudjelovanje se pozivaju svi; od dizajnera u usponu do etabliranih arhitekata i od akademija do dizajnerskih kolektiva. Posebno se potiče suradnja. Svi koji imaju ideju za rad / projekt, mogu se javiti HDW timu koji je spreman pomoći u povezivanju s lokalnom industrijom i proizvođačima, kako bi se projekt mogao ostvariti.

helsinki
Središnja će izložba pokazati i naglasiti zašto je ključna tema Obvezivanje je važno, toliko tipična i suštinski finska. Budući da odražava visoko kvalitetno renoviranje modernističke građevine, izvršeno od strane Grada Helsinkija, Olimpijski je stadion sam po sebi odličan primjer obvezivanja. Uzimajući u obzir ovaj poseban prostor, principi nordijskog dizajna povezat će se s tri olimpijske vrijednosti: odličnosti, poštovanjem i prijateljstvom. Ove vrijednosti simboliziraju finsku kulturu, te će se iskoristiti kao polazna točka za kreiranje središnje izložbe.

Plakat za Helsinki Design Week 2019.

Plakat za Helsinki Design Week 2019.

Prijava na natječaj

Prijava na natječaj je besplatna. Jednom kad je rad / projekt odabran, izlagaču će biti naplaćeno sudjelovanje u iznosu od 150 eura. Kotizacija je jednaka za sve izlagače, bez obzira na veličinu projekta. Točnu lokaciju unutar Olimpijskog stadiona za svakog izlagača, odredit će kustosica i HDW tim.

S prošlog HDW-a. Foto: Aleksi Poutanen

S prošlog HDW-a.
Foto: Aleksi Poutanen

Što HDW nudi izlagačima?

Kotizacija uključuje: izložbeni prostor unutar središnjeg mjesta zbivanja HDW-a, pomoć HDW-a i PR komunikacijski paket HDW-a. Izlaganje na HDW-u znači izgradnju međunarodnog ugleda na najvećem festivalu dizajna u nordijskim zemljama. Helsinki Design Week svojim izlagačima osigurava vidljivost, omogućava medijsku pozornost i potencijalne poslovne prilike.

Kako se prijaviti?

Prvi poziv na natječaj za HDW otvoren je do 6. travnja 2020. Kako biste se prijavili, otvorite sljedeći link i registrirajte se. Prije prijavljivanja, pripremite sljedeće informacije: kontakt, detalje koncepta/projekta/rada – što planirate izlagati?, imena dizajnera uključenih u projekt, vizuale / nacrte projekta, a ukoliko su trenutno nedostupni – recentne radove, jasne opise i veličine traženog prostora, indikacije željenog formata izložbe.

Kontakt: info@helsinkidesignweek.com

Više o cijelom natječaju pročitajte ovdje.

Više o HDW-u: https://www.helsinkidesignweek.com/