Helsinki Design Week osnovan je 2005. godine, otkad se održava u rujnu svake godine. HDW je najveći festival dizajna u nordijskim zemljama te obuhvaća 150 različitih događanja. Prošle godine HDW je posjetilo 150.000 ljudi. HDW i partneri organiziraju sva multidisciplinarna događanja kojima je cilj pokazati nova lica dizajna, promovirati dizajn na međunarodnoj razini i ponuditi građanima forum na kojemu mogu sudjelovati u razvijanju grada upravo koristeći se dizajnom. Na festivalu su predstavljene različite grane dizajna, kao što su moda, arhitektura i urbana kultura. Iako se održava jednom godišnje, HDW je cijele godine aktivan online i putem svojeg radio programa Helsinki Design Week. Nadolazeći Helsinki Design Week održat će se od 3. do 13. rujna 2020.
Helsinki Design Week ima više izložbenih prostora u gradu: od muzeja do tržnica, dvorana do skrovitih dućana. Središnja izložba ovogodišnjeg HDW-a održat će se od 11. do 13. rujna na renoviranom Olimpijskom stadionu kojeg su dizajnirali Yrjö Lindegren i Toivo Jäntti u čistim linijama funkcionalizma. Stadion je otvoren 1938. godine i smatra se biserom finske arhitekture. Renovacija označava početak drugog, modernijeg života kompleksa.
Tema ovogodišnjeg izdanja HDW-a je Obvezivanje je važno (Commitment matters). Tema propituje vrijednosti dizajniranja. Budući da promjena traži ponavljanja, nakon nekog vremena postaje navikom. Naši načini života, rada, putovanja i konzumiranja postali su neodrživima. Kako bismo promijenili posljedice naših radnji, moramo primijetiti trenutne procese i naučiti nove. Od iznimnog je značaja uloga koju dizajn ima u utjecanju na ljudsko ponašanje.
Središnja izložba
Kustosica središnje izložbe je Margriet Vollenberg, osnivačica studija Organisation in Design i Ventura Projectsa. Budući da Helsinki Design Week čini vrlo važan dio dizajnerske kulture u Finskoj, kustosica očekuje prijave koje će se moći čvrsto povezati s nordijskom zajednicom.
Za izložbu koja će se postaviti unutar Olimpijskog stadiona, Vollenberg traži projekte koji odražavaju te principe, na primjer, istraživanja materijala i forme, interaktivne projekte i radove fokusirane na održivosti. Kako bi se izložba uklopila u temu Obvezivanje je važno (Commitment matters), prijavljeni radovi bi se trebali koncentrirati na nekoliko ključnih načela:
- poštovanje okoliša
- odgovornost prema svijetu u kojem živimo
- potrebe ljudi
- prepoznatljivost po tome što su ‘bezvremenski’
- korištenje principa ‘manje je više’, a se da pritom ne gubi određena toplina.
Središnja izložba će se održati u različitim sobama i dvoranama, ali i u vanjskoj galeriji i na 400 m dugoj atletskoj stazi Olimpijskog stadiona u Helsinkiju.
Pozivaju se svi izlagači, koji se osjećaju povezanima s ovim konceptom izložbe, da prijave svoje radove do 6. travnja ove godine. Na sudjelovanje se pozivaju svi; od dizajnera u usponu do etabliranih arhitekata i od akademija do dizajnerskih kolektiva. Posebno se potiče suradnja. Svi koji imaju ideju za rad / projekt, mogu se javiti HDW timu koji je spreman pomoći u povezivanju s lokalnom industrijom i proizvođačima, kako bi se projekt mogao ostvariti.
Središnja će izložba pokazati i naglasiti zašto je ključna tema Obvezivanje je važno, toliko tipična i suštinski finska. Budući da odražava visoko kvalitetno renoviranje modernističke građevine, izvršeno od strane Grada Helsinkija, Olimpijski je stadion sam po sebi odličan primjer obvezivanja. Uzimajući u obzir ovaj poseban prostor, principi nordijskog dizajna povezat će se s tri olimpijske vrijednosti: odličnosti, poštovanjem i prijateljstvom. Ove vrijednosti simboliziraju finsku kulturu, te će se iskoristiti kao polazna točka za kreiranje središnje izložbe.
Prijava na natječaj
Prijava na natječaj je besplatna. Jednom kad je rad / projekt odabran, izlagaču će biti naplaćeno sudjelovanje u iznosu od 150 eura. Kotizacija je jednaka za sve izlagače, bez obzira na veličinu projekta. Točnu lokaciju unutar Olimpijskog stadiona za svakog izlagača, odredit će kustosica i HDW tim.
Što HDW nudi izlagačima?
Kotizacija uključuje: izložbeni prostor unutar središnjeg mjesta zbivanja HDW-a, pomoć HDW-a i PR komunikacijski paket HDW-a. Izlaganje na HDW-u znači izgradnju međunarodnog ugleda na najvećem festivalu dizajna u nordijskim zemljama. Helsinki Design Week svojim izlagačima osigurava vidljivost, omogućava medijsku pozornost i potencijalne poslovne prilike.
Kako se prijaviti?
Prvi poziv na natječaj za HDW otvoren je do 6. travnja 2020. Kako biste se prijavili, otvorite sljedeći link i registrirajte se. Prije prijavljivanja, pripremite sljedeće informacije: kontakt, detalje koncepta/projekta/rada – što planirate izlagati?, imena dizajnera uključenih u projekt, vizuale / nacrte projekta, a ukoliko su trenutno nedostupni – recentne radove, jasne opise i veličine traženog prostora, indikacije željenog formata izložbe.
Kontakt: info@helsinkidesignweek.com
Više o cijelom natječaju pročitajte ovdje.
Više o HDW-u: https://www.helsinkidesignweek.com/