Izložba How Will We Work? koju kuriraju Gerald Bast, rektor Sveučilišta primijenjenih umjetnosti u Beču i Anab Jain, voditeljica jednog od najznačajnijih europskih dizajnerskih studija u području spekulativnih dizajnerskih praksi – Superflux iz Londona, kritički propituje ljudski rad u kontekstu budućnosti, tj. prije svega tehnološke, ekonomske, ali i društveno-političke “hype” teme – automatizacije. Automatizacija će u bliskoj budućnosti zasigurno promijeniti naš svakodnevni život u komunikaciji sa strojevima, ali će i također utjecati na kompletno društveno uređenje kroz promjene strukture podjele rada i uloge ljudi u proizvodnom procesu.
“Posljednji mediteranski skiper”, u kontekstu teme izložbe i prijašnjih radova Ivice Mitrovića i Olega Šurana, kroz spekulativnu dizajnersku metodologiju bavi se trendom automatizacije na lokalnoj razini. Spekulativna fikcija bliske budućnosti je priča o jednom od zadnjih mediteranskih skipera. Dokument o zanimanju koje u kontekstu sustavne automatizacije charter jedrilica, gdje računala zamjenjuju ljudsko upravljanje plovilima, u bliskoj budućnosti u potpunosti nestaje.
Rad je dio mediteranske spekulativne triologije, koja obuhvaća prije predstavljene radove, Eutropiju koja se bavi “pametnim” gradom budućnosti, privatnosti i novim ekonomija takvih gradova i Južnjačku utjehu koja propituje pouzdanost društvenih mreža i sustava ocjenjivanja u kontekstu novih ekonomija temeljenih na turizmu. Mitrović i Šuran bave se “velikim” globalnim tehnološkim, ekonomskim i društveno-političkim temama iz lokalnog konteksta, onog koji najbolje poznaju i u kojem mogu najbolje djelovati u “stvarnom svijetu”. Više o spekulativnoj dizajnerskog metodologiji možete saznati u knjižicama autora Ivice Mitrovića, Marka Goluba i Olega Šurana DIZAJN FIKCIJA: EUTROPIJA – Uvod u spekulativnu dizajnersku praksu i Šuranovoj i Mitrovićevoj recentnijoj publikaciji Spekulativnost – post dizajnerksa praksa ili nova utopija?.
Izložba How Will We Work? bit će otvorena u utorak 20. lipnja u 19 sati u Angewandte inovacijskom laboratoriju (AIL) Sveučilišta primijenjenih umjetnosti u Beču, a može se razgledati sve do 27. rujna.
Rad Posljednji mediteranski skiper produciran je na Umjetničkoj akademiji u Splitu, financiran je javnim sredstvima Ministarstva kulture Republike Hrvatske, te je pomognut donacijom tvrtke Diverso Impex d.o.o. Suradnik u produkciji rada (foto i video) je Darko Škrobonja.