Okosnica Dana D bio je dizajnerski sajam, namijenjen studentima i mladim dizajnerima do 30 godina iz čitave regije: najviše iz Hrvatske i Srbije, potom iz Bosne i Hercegovine, Makedonije i Slovenije. Od tristotinjak prijavljenih autora, organizatori su na osnovu portfolija i konkretnih ideja za izlaganje odabrali 120 najzanimljivijih. Oni su predstavili svoje koncepte, prototipove, samoinicirane ili neke već realizirane radove iz područja industrijskog dizajna, vizualnih komuni¬kacija i modnog dizajna.
Dodijeljene su i Nagrade publike (na osnovu glasanja posjetitelja sajma), a dobili su ih grupa Sintoment, Ivan Dilberović i Tanja Prlenda te Maja Matas.
Zanimljiv je bio i program nazvan Mojih pet minuta — kratke sažete prezentacije izlagača na sajmu koji su se na pozornici smještenoj unutar izložbenog prostora izmjenjivali u petominutnom ritmu.
Održane su izložbe ReAktor 01, predstavljanje prve serije prototipova nedavno osnovanog neformalnog (“protočnog”) kolektiva dizajnera mlađe generacije. O aktualnoj situaciji i hrvatskom produkt dizajnu i razlozima koji su doveli do pokretanja ReAktora te općenito o kontekstu u kojem su ti projekti nastali, govorila je jedna od osnivačica kolektiva Koraljka Vlajo u predavanju naslovljenom “Vrijeme za reakciju”.
Veliku je pažnju privuklo i gostovanje izložbe produkt dizajna u organizaciji Miksera iz Beograda Young Serbian Designers te prateće predavanje Srđana Mandića, jednog od njenih organizatora i promotora. Young Serbian Designers je strateška promocija nove srpske dizajnerske scene koja se ove godine drugi put predstavila na smotri talenata Salone Satellite u okviru najvećeg svjetskog sajma namještaja u Milanu.
Dan D ugostio je i mladu dizajnericu Agatu Jaworsku, članicu kolektiva svjetski poznatog nizozemskog branda konceptualnog dizajna Droog. Droog (na nizozemskom “suh”), osnovan 1993. godine u Amsterdamu, vrlo je brzo postao jedna od najutjecajnijih dizajnerskih grupa u svijetu koja je postavila Nizozemsku na svjetski dizajnerski vrh zahvaljujući konceptualnom pristupu dizajnu, distanci prema visokoestetiziranom dizajnerskom mainstreamu te poticanju samoiniciranih projekata kao odgovoru na nedostatak industrijske proizvodnje. Njezino je predavanje izvrsno poentiralo prethodna dva predavanja, koja su također govorila o (lokalnim) načinima suočavanja s neproizvodnom stvarnošću i mogućnostima koje pruža kvalitetna dizajnerska inicijativa.
Kulminacija Dana D bio je veliki party koji je ispunio cijeli vanjski prostor Stare klaonice i koji je okupio brojne dizajnere, arhitekte, umjetnike i mnoge druge kreativce koji su došli podržati dizajnere na njihov “praznik”. Jedan od najpoznatijih hrvatskih dizajnera, a ujedno i dopredsjednik Hrvatskog dizajnerskog društva, Davor Bruketa, na Danu D prvi put je nastupio kao DJ. U tu avanturu uključio je Facebook zajednicu tako da su njegovu playlistu u realnom vremenu kreirali prijatelji dizajna iz cijelog svijeta.
U nedjelju, prijepodne, prije dodjele nagrada održano je i posebno izdanje Dizajnerske početnice koju su vodili su profesionalni dizajneri Narcisa Vukojević, Izvorka Jurić, Ksenija Jurinec i Vedran Kasap.
Ira Payer, predsjednica Hrvatskog dizajnerskog društva, naglasila je kako je “cijelo događanje potpuno uspjelo, čak i iznad očekivanja, a reakcije su redom pozitivne. Već imamo mnoge nove ideje kojima ćemo Dan D još unaprijediti za sljedeću godinu. Dizajnerski sajam, koji je okosnica događaja, pokazao je velik potencijal: neki od radova koji su na sajmu predstavljeni na nivou prototipova, zahvaljujući Danu D pronašli su moguće proizvođače i već imamo vijesti načelno dogovorenoj suradnji! Na toj ulozi Dana D ćemo sigurno posebno raditi u budućnosti i potruditi se ciljano pozivati poduzetnike na sajam.”
Tomo Ricov, Pepermint, je izjavio: “Jako sam zadovoljan. Dan D je u potpunosti ispunio plan koji smo si postavili prilikom njegovog osmišljavanja, da napravimo događaj koji će na pravi način promovirati važnost dizajna u Zagrebu i Hrvatskoj. Ovo je tek početak, Dan D će slijedećih godina sigurno postati jedan od najvažnijih regionalnih dizajnerskih događaja.”
Dan D organiziraju Hrvatsko dizajnersko društvo i agencija Pepermint.
U projektu sudjeluje i Studij dizajna iz Zagreba, čiji su studenti osmislili vizualni identitet i pro¬storni koncept cijelog događanja.