Nova priznanja za hrvatske dizajnere

Ova godina započela je uspješno za hrvatske dizajnere. Studio RAŠIĆ+VRABEC osvojio je nekoliko prestižnih međunarodnih nagrada za dizajn izložbi i muzeja u samom finišu prošle i startu ove godine. DAVOR BRUKETA je prvi hrvatski dizajner uvršten među svjetski značajne dizajnere u Red Dot Design Diary, publikaciju koju organizatori natjecanja Red Dot Design Award objavljuju jednom godišnje, a koja agregira razne važne informacije za dizajnere, uključujući i popis tristotinjak najvažnijh suvremenih dizajnera različitih generacija od Alvara Aalta, Rona Arada, preko Nevilla Brodya, Stefana Seigmastera do Irme Boom i brojnih dugih. Čak dva hrvatska dizajnera odabrana su za članove žirija renomiranog Art Directors Cluba New York. DAMJAN GEBER, vlasnik i direktor agencije Brigada, odabran je za člana žirija u kategoriji Arhitekture, Interijera i Dizajna okoliša, a NEDJELJKO ŠPOLJAR, kreativni direktor i suvlasnik studija Sensus Design Factory, odabran je za člana žirija u kategoriji Dizajn knjiga / Magazina / Novina.

Studio Rašić+Vrabec osvojio je nekoliko prestižnih međunarodnih nagrada za dizajn izložbi i muzeja.

Nagrada C2A Best of Best za Kuću stabla svijeta Trebišća, muzej posvećen praslavenskoj mitologiji u Istri, stigla je u prosincu. Riječ je o muzeju “skrivenom” na padinama Učke do kojeg se može stići samo pješke. Glavni motiv unutar kuće je skulptura stabla hrasta koje simbolizira praslavenski kozmos i oko kojeg se vrte mitovi, praslavenski bogovi, kršćanstvo te lokalna priroda i život. Posebnost izložbe je minimalna upotreba visoke tehnologije, pa su interakcije uglavnom mehaničke i zahtijevaju kretanje tijela ili pritiskanje tipki. Projekt je realiziran zajedno sa koatorima iz tvrtke Muze koje su osmislile muzeološku koncepciju i razvoj sadržaja. C2A award dobili su i za dizajn izložbe “Klimt i Daleki istok” koju je osmislila kustosica Muzeja grada Rijeke Deborah Pustišek Antić.

Kuća stabla svijeta Trebišće, foto: Bosnć+Dorotić

Na petnaestom WOLDA  – Worldwide Logo Design Award 2024 dobili su tri nagrade: bronzu za vizualni identitet izložbe Kuća stable svijeta Trebišća, projekt realiziran zajedno sa koatorima iz tvrtke Muze, s kojima već imaju vrlo plodonosnu suradnju. Još jednu bronzu dobili su za Moneterru, muzej novca Hrvatske narodne banke, te Award of Excellence za Accessus.

Moneterra, foto: Bosnić+Dorotić

To nisu jedine važne nagrade koju su kreativci Vedrana Vrabec i Marko Rašić osvojili u posljednje vrijeme. Tu je i nagrada BIG SEE Interior Design Award, druga nagrada na svijetu po važnosti za dizajnere interijera, koji su dobili za već spomenutu Moneterru, projekt koji su realizirali s koautorima muzeja: Real grupa, Ante Vrban, Novena, MA18+, Hust i Goranka Horjan.

Sv. Nikola, foto: Bosnić+Dorotić

 

Osim toga Rašić+Vrabec dobili su nekoliko IDA DESIGN AWARDS: Srebro za Kuću stabla svijeta Trebišća u kategoriji: Cultural / Community Interior Design Museums / Heritage Spaces; Broncu za Klimt i daleki istok u kategoriji: Cultural / Community Interior Design Galleries / Exhibition Spaces te dva Priznanja i to za Sv. Nikolu u kategoriji: Cultural / Community Interior Design Museums / Heritage Spaces te za Moneterru u kategoriji Advertising / Promotion/New Corporate Identity.

 

Damjan Geber, vlasnik i direktor agencije Brigada, žirirat će na 104. natjecanju Art Directors Club New York kategoriju Arhitekture, Interijera i Dizajna okoliša. ADC je najstarija kontinuirana nagrada za kreativnost koja pokriva dizajn, oglašavanje, arhitekturu, fotografiju i mnoge druge kategorije uključujući i umjetnu inteligenciju. Ovim velikim priznanjem Brigada zaokružuje prošlogodišnji niz velikih svjetskih priznanja za svoj rad koja uključuju uvrštavanje na listu 100 najboljih svjetskih arhitektonskih ureda (Archello), selekciju među najbolje 3 agencije za dizajn interijera od strane američkog Architecture MasterPrize te niza relevantnih međunarodnih nagrada za svoje projekte.

„Biti odabran za člana ovako prestižnog međunarodnog žirija velika je čast i priznanje za svakog kreativca, a činjenica da je do sad ovo uspjelo malom broju domaćih profesionalaca dodatna je odgovornost koja otvara nova vrata za još jaču promociju domaće scene na međunarodnom planu. Iako smo u kontekstu ADC-a poznatiji kao zemlja vrhunskih kreativaca na polju oglašavanja i grafičkog dizajna, volio bih da se ove godine prijavi veći broj predstavnika drugih kategorija, posebice arhitekture, dizajna interijera ili produkt dizajna u kojima imamo veliki broj relevantnih realizacija u prošloj godini“, izjavio je Damjan Geber, vlasnik i direktor agencije Brigada.

 

Damjan Geber

 

Nedjeljko Špoljar, kreativni direktor i suvlasnik dizajnerskog studija Sensus Design Factory, odabran je pak za člana žirija u kategoriji Dizajn Knjiga / Magazina / Novina.

Art Directors Club New York (ADC) prvi je međunarodni kreativni kolektiv takve vrste. Osnovan je u New Yorku 1920. godine s ciljem podizanja kvalitete kreativnih vizualnih komunikacija i povezivanja profesionalaca s tog područja iz cijeloga svijeta. Prijave za sve kategorije otvorene su do kraja veljače, dok se svaki rad pomno analizira, a sve prijave imaju jednaku priliku za osvajanje ovog velikog priznanja.

Među članovima ovogodišnjeg žirija nalaze se neka od najvećih imena globalne kreativne industrije, od predstavnika gotovo svih svjetskih kreativnih agencija do kreativnih direktora kompanija kao što su Google, Netflix, Lego, Coca-Cola, Tesla, Burberry, Rolling Stone, Spotify,…

Predsjednica žirija ove kategorije, Stephanie Wexler naglasila je: „Arhitektura, Dizajn interijera i Dizajn okoliša dijele zajedničku nit: moć oblikovanja ljudskog iskustva, uz pažljivo odgovaranje na suvremene izazove. Kao članovi žirija za ovogodišnje nagrade, naša misija je predstaviti dizajn kao pokretača evolucije, uzimajući u obzir rješenja koja promiču inkluzivnost, unapređuju dobrobit i nadahnjuju povezanost unutar zajednica“.

 

Davor Bruketa

 

Red Dot, globalna nagrada za dizajn uvrstila je Davora Bruketu u svoj Design Diary koji agregira razne važne informacije za dizajnere, uključujući i popis tristotinjak najvažnijh suvremenih dizajnera različitih generacija od Alvara Aalta, Rona Arada, preko Nevilla Brodya, Stefana Seigmastera do Irme Boom i brojnih dugih.

Davor Bruketa prvi je hrvatski dizajner uvršten u Red Dot Design Diary. Ovu posebnu publikaciju jednom godišnje objavljuju organizatori natjecanja Red Dot Design Award, a osmišljena je kako bi spojila praktične informacije i inspiraciju za dizajnere, ali i profesionalce povezane s dizajnom u različitim industrijama. Ove godine u njega je po prvi put uvršten i jedan hrvatski dizajner.

Bruketa je u tridesetogodišnjoj karijeri bio kreativni direktor na 29 projekata koji su nagrađeni nagradom Red Dot od kojih su tri osvojila Best of the Best.

Nagrada Red Dot je osnovana 1955. godine u Njemačkoj, a nagrađuje izvrsnost u produkt dizajnu, komunikacijskom dizajnu i konceptualnom dizajnu. Organizirana je od strane Design Zentrum Nordrhein Westfalen, a tijekom godina, nagrada je poticala inovacije u različitim industrijama, od tehnologije i arhitekture do mode i brendiranja, promovirajući dizajn kao pokretač kulturnog i ekonomskog napretka. Jedinstveni crveni simbol, koji se dodjeljuje pobjednicima, postao je prepoznatljiv znak iznimnog dizajna, poznat među potrošačima i liderima u industriji.

Uvrštavanje Davora Brukete u Red Dot Design Diary ističe njegov doprinos industriji i stavlja Hrvatsku na mapu kao zemlju bogatu talentom. Ovo priznanje može otvoriti vrata novim suradnjama i projektima unutar, ali i izvan Hrvatske. Uvrštavanje u Red Dot Design Diary nije samo osobni uspjeh, već i priznanje za sve koji rade na unapređenju dizajna u Hrvatskoj.

Svoju prvu Red Dot Best of the Best nagradu, agencija Bruketa&Žinić&Grey (tada samo Bruketa&Žinić) osvojila je 2007. godine za Podravkin godišnji izvještaj “Ulomak iz vječne rasprave o srcu”. Ovaj godišnji izvještaj bio je koncipiran kao knjiga dokaza da sve što se radi, treba raditi sa srcem. Srce, kao suština Podravkinog branda, proteže se kroz cijelu knjigu. Središnji dio je rukopis Ante Tomića u kojem autobiografski govori o Podravkinim proizvodima povezanima sa svojim odrastanjem. Time pokazuje kako su za miljune ljudi s ovih prostora Podravkini proizvodi povezani s uspomenama na djetinjstvo. Nakon ove nagrade uslijedile su brojne druge za različite naručioce.