Iz općih uvjeta natječaja:
Cilj natječaja je stvoriti vizualni identitet Gradskog muzeja Varaždin. Temeljem prvonagrađenog natječajnog rada naručit će se izrada izvedbenog rješenja dizajna vizualnog identiteta Gradskog muzeja Varaždin s ciljem njegove implementacije. Raspisivač natječaja namjerava sklopiti ugovor o izradi izvedbenog rješenja dizajna vizualnog identiteta i izradi priručnika osnovnih grafičkih standarda s autorom prvonagrađenog rada
NATJEČAJNA DOKUMENTACIJA:
Opći uvjeti natječaja
Projektni zadatak
Prijavnica
PRAVO SUDJELOVANJA: Na natječaju mogu sudjelovati profesionalni dizajneri – samostalni autori ili kreativni timovi. Predstavnik/voditelj tima mora biti dizajnerske struke. Članovi tima mogu biti i iz drugih struka, prema izboru voditelja tima. Studenti mogu biti članovi tima. (u daljnjem tekstu koristi se izraz: ‘Natjecatelji’, koji podrazumijeva i samostalne autore i kreativne timove)
Svaki od Natjecatelja ima pravo sudjelovanja na natječaju s najviše 3 natječajna rada.
Na natječaju ne mogu sudjelovati članovi Ocjenjivačkog suda, njihovi zamjenici, članovi tehničke komisije, voditelj natječaja i sastavljači natječajnog zadatka, zaposlenici Raspisivača i Provoditelja kao niti njihovi srodnici po uspravnoj lozi i poslovni suradnici iz uže radne grupe.
TIJEK NATJEČAJA
Natječaj počinje u četvrtak, 7.11.2024.
Natjecatelji imaju pravo postavljati pitanja na elektroničku adresu: natjecaji@dizajn.hr najkasnije do 7.12.2024.
Rok za primanje natječajnih radova je do 18.12.2024. do 17 sati.
Očekivani završetak rada Ocjenjivačkog suda je do 24.12.2024.
Obavijest o rezultatima bit će objavljena na internetskim stranicama Raspisivača i Provoditelja.
SADRŽAJ NATJEČAJNOG RADA
Natječajni rad treba sadržavati prezentaciju idejnog rješenja osnovnog vizualnog identiteta Gradskog muzeja Varaždin sa svim niže navedenim prilozima u printanom i digitalnom obliku.
Idejno rješenje treba sadržavati vizualizacije svih relevantnih elemenata sustava predstavljenih u karakterističnim odnosima i primjere karakteris-tične primjene, te na taj način pružiti temelj za razumijevanje predloženog koncepta identiteta.
Ocjenjivački sud će prilikom vrednovanja natječajnih radova prednost dati kreativnim, jasno strukturiranim te profesionalno i suvremeno artikuliranim rješenjima osmišljenim na temelju razumijevanja teme Natječaja.
Očekujemo radove čija razina komunikativnosti i kreativnosti nije ograničena do sada prisutnom praksom, odnosno pretpostavkama o okvirima unutar kojih se konvencionalno kreću viđeni vizualni identiteti za javne kulturne institucije. Pozivamo natjecatelje da predlože konceptualno i oblikovno pročišćena rješenja koja prema vlastitom profesionalnom kriteriju smatraju tematski i dizajnerski relevantnima.
Prezentacija prijedloga natječajnog rješenja u oba oblika, fizičkom i digi-talnom, treba sadržavati:
Obvezni prilozi:
A.0. Znak i logotip
A.1. prikaz osnovnog znaka i njegovih varijacija ukoliko postoje
A. 2. prikaz logotipa (znak i ime institucije) i mogućih odnosa logotipa i naziva
B. 0. Osnovni elementi vizualnog identiteta
B.1. tipografska pisma, primarna i sekundarna
B.2. paleta boja, primarne i sekundarne
B.3. prikaz ostalih grafičkih elemenata i postupaka relevantnih za izgradnju prijedloga
Napomena: ukoliko se nekoliko tipografskih pisama upotrebljava rav-nopravno, potrebno je prikazati načine korištenja i njihovog međusobnog usklađivanja
C.0. Definiranje tipskih formata i medija
C.1. prikaz identiteta prema očekivanim formatima tiskanih aplikacija (minimalno prikazati vertikalni plakat B formata i horizontalni billboard)
C.2. standardi i aplikacije identiteta kao jednostavnih branding proizvoda (minimalno prikazati dvije aplikacije na suvenirima poput majci ili torbi)
C.3. varijacije primjene elemenata identiteta prema specifičnostima digitalnih medija i uređaja (niska i visoka razlučivost, kratko i dugo trajanje prikaza)
C.4. standardi i aplikacije identiteta za namjenu na društvenim mrežama (minimalno jedan položeni i jedan vertikalni format)
D.0. Tekstualni opis
D. 1. Tekstualni opis projekta do 1800 znakova
E. 0. Dodatni prilozi
E.1. Po potrebi je moguće prikazati korištenje identiteta u kontekstu koji nije predviđen gornjim popisom, a može se odnositi na statične formate, primjenu u publikacijama, dizajnu ambalaže ili dizajna u pokretu.
OPREMA I PREZENTACIJA NATJEČAJNOG RADA
Natječajni rad sastoji se od:
— printane prezentacije natječajnog rada (nekaširane, neuvezene stranice položenog A3 formata) do 30 listova
— digitalne prezentacije natječajnog rada sadržajem identične printanom radu, u datoteci PDF-a ne većoj od 20 MB, opsega do 30 stranica. Prezentacija se može dostaviti snimljena na USB mediju ili se može uploadati na server (Dropbox, Google Drive ili sl.) ili poslati putem servisa za slanje velikih datoteka (WeTransfer i sl.), a link na prezentaciju treba poslati na adresu natjecaji@dizajn.hr s naznakom naziva koncepta rada iz prijavnice. Natjecatelji u imenu datoteka ne smiju koristiti svoje osobne podatke pošto je natječaj anonimni.
Napominjemo da je digitalnu prezentaciju neophodno dodatno prilagoditi čitanju s ekrana ili projekcije, u smislu čitkosti sitnih opisa. Natjecatelji mogu, ako smatraju potrebnim, uz prezentaciju dostaviti i dodatni materijal (film, identitetska animacija i sl.).
Prezentacija treba imati označene brojeve stranica, a NE smije biti označena imenom autora, tima ili studija. I svi drugi dijelovi natječajnog rada (USB, omotnica s prijavnicom) moraju biti NEOZNAČENI kako bi bili anonimni pred Ocjenjivačkim sudom. Provoditelj natječaja jamči za anonimnost prezentacija poslanih putem servera ili servisa za slanje velikih datoteka.
— potpisane i popunjene Prijavnice koja je dio natječajne dokumentacije (GMV_Prijavnica.doc). Prijavnica se, zbog anonimnosti ocjenjivanja, predaje uz rad u zasebnoj zatvorenoj i neoznačenoj omotnici.
Natječajni radovi se šalju:
— kao preporučena pošiljka, dostavom ili donose osobno na adresu Hrvatsko dizajnersko društvo, Boškovićeva 18, 10000 Zagreb, s naznakom: “Natječaj — GMV”, ili
— digitalno putem poveznice za download (WeTransfer, Dropbox, Google Drive i sl.) uz dokaz o uplati naknade u iznosu 20 EUR na račun Provoditelja (IBAN HR0624840081100855084, model: 99, svrha plaćanja: natječaj GMV) koja će se utrošiti za naknadni print rada za potrebe žiriranja
Rok za primanje natječajnih radova je do 18.12.2024. do 17 sati. Radovi koji stignu nakon isteka roka za primanje ili ne udovoljavaju uvjetima Natječaja neće se uzeti u obzir.
U slučaju da je Natjecatelj grupa autora, mora imenovati voditelja/predstavnika tima koji ima pravo sudjelovanja i koji će biti odgovoran za Natječajni rad.
Svojim potpisom na prijavnici Natjecatelji potvrđuju autorstvo Natječajnog rada, čime jamče da su ovlašteni za predaju istog i da posjeduju ovlasti daljnjeg korištenja i izmjene Natječajnog rada, te potvrđuju da, prema uvjetima Natječaja, imaju pravo sudjelovanja i da su suglasni s dodjelom ugovora o otkupu isključivog prava iskorištavanja autorskog djela bez ograničenja s obzirom na sadržaj, vrijeme i prostor i time suglasni pristupiti daljnjoj razradi Natječajnog rada. Potpisom na prijavnici Natjecatelji jamče i da autorska prava na natječajnom radu nisu prenijeli na treću osobu te se obvezuju na sebe preuzeti sve eventualne zahtjeve trećih osoba koje bi one postavljale u vezi s predmetnim autorskim radom. Natjecatelji također potvrđuju da za sve fotografije koje koriste u prezentaciji natječajnih radova imaju dopuštenje njihovih autora.
Potpisom na prijavnici Natjecatelji potvrđuju da su suglasni s eventualnom dodjelom ugovora za daljnju razradu natječajnog rada te da su za navedeno ovlašteni i sposobni. U slučaju da prvonagrađeni Natjecatelj i Raspisivač ne uspiju dogovoriti daljnju suradnju na razradi rada, Raspisivač ima pravo dogovoriti suradnju na razradi rada s trećima u skladu s odredbama Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima.
Potpisom na prijavnici Natjecatelji potvrđuju da su pročitali Opće uvjete Natječaja i da su s njima suglasni.
U slučaju da Natjecatelji šalju više od jednog natječajnog rada, svaki je rad potrebno pripremiti prema pravilima Natječaja i poslati odvojeno.
KRITERIJI ZA OCJENJIVANJE NATJEČAJNIH RADOVA
Ocjenjivački sud će prilikom vrednovanja natječajnih radova prednost dati kreativnim, jasno strukturiranim, te profesionalno i suvremeno artikuliranim rješenjima osmišljenim na temelju razumijevanja teme Natječaja. Očekujemo radove čija razina komunikativnosti i kreativnosti nije ograničena do sada prisutnom praksom, odnosno pretpostavkama o okvirima unutar kojih se konvencionalno kreću viđeni vizualni identiteti javnih kulturnih ustanova.
Kriteriji za odabir natječajnih rješenja za vizualni identitet Gradskog muzeja Varaždin:
A. Jedinstvenost i inovativnost vizualnog rješenja
B. Komunikacijska efikasnost i prepoznatljivost u različitim kontekstima
C. Fleksibilnost identiteta za primjenu u različitim medijima
D. Odnos prema povijesnom kontekstu i budućem razvoju institucije
OCJENJIVAČKI SUD čini pet članova, a sastavljen je od tri predstavnika Provoditelja, i dva predstavnika Raspisivača:
1. Andro Giunio, dizajner, predstavnik Provoditelja
2. Marko Hrastovec, dizajner, predstavnik Provoditelja
3. Marija Juza, dizajnerica, predstavnica Provoditelja
4. Elizabeta Igrec, predstavnica Raspisivača
5. Miran Bojanić Morandini, predstavnik Raspisivača
Zamjenici članova OS-a:
1. Dejan Kršić, dizajner, predstavnik Provoditelja
2. Jelena Rančić, predstavnica Raspisivača
Tehnička komisija: Mirjana Jakušić, Magdalena Ećimović
Voditelji natječaja: Sven Sorić, Damir Gamulin
NAGRADNI FOND
Ukupni fond nagrada iznosi 7700 EUR bruto*.
Radovima koji odgovaraju uvjetima Natječaja Ocjenjivački sud će dodijeliti nagrade kako slijedi:
Prva nagrada: 3500 EUR
Druga nagrada: 2500 EUR
Treća nagrada: 1700 EUR
* navedeni iznos predstavlja bruto 2 tj. ukupan trošak honorara u slučaju isplate preko autorskog ugovora, a u slučaju da isporučitelj ispostavlja račun navedeni iznos predstavlja sveukupan iznos s uključenim pdv-om. Obračun se vrši sukladno važećim zakonskim propisima.
U slučaju da natječajni radovi pristigli do roka za predaju natječajnih radova, definiranog Općim uvjetima Natječaja, svojom kvalitetom ne zadovoljavaju vrijednosne kriterije Ocjenjivačkog suda, Ocjenjivački sud ima pravo donijeti odluku o nedodjeljivanju nagrada, odluku o dodjeli manje od tri nagrade ili odluku o preraspodjeli nagradnog fonda.
Dodjela nagrade ne podrazumijeva automatsko izvođenje nagrađenog rada. Realizacija izvedbenog rješenja dizajna vizualnog identiteta Gradskog muzeja Varaždin odnosno izrada Priručnika osnovnih grafičkih standarda nije predmet ovog Natječaja.
Raspisivač natječaja će izradu izvedbenog rješenja dizajna vizualnog identiteta Gradskog muzeja Varaždin i priručnika grafičkih standarda ugovoriti s prvonagrađenim Natjecateljem. U slučaju da prvonagrađeni Natjecatelj i Raspisivač ne uspiju dogovoriti daljnju suradnju na razradi rada, Raspisivač ima pravo dogovoriti suradnju na razradi rada s trećima u skladu s odredbama Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima.
Raspisivač se obvezuje isticati imena nagrađenog Natjecatelja u svim medijskim objavama i promotivnim materijalima povezanim s natječajem i usvojenim natječajnim radom.
Prvonagrađeni Natjecatelj je bezuvjetno suglasan da u trenutku isplate prve nagrade, u korist Gradskog muzeja Varaždin osniva isključivo pravo iskorištavanja bilo kojeg od elemenata vizualnog identiteta koji je predmet ovog natječaja kao autorskog djela i to neograničeno sadržajno, vremenski ili prostorno, a što osobito uključuje sljedeća imovinska autorska prava:
– pravo reproduciranja (pravo umnožavanja)
– pravo distribucije (pravo stavljanja u promet)
– pravo priopćavanja autorskog djela javnosti
Natjecatelj ujedno izjavljuje da pri svakoj upotrebi ne treba biti naveden kao autor autorskih djela koja su predmet isporuke naručitelju te jamči da je isključivi autor predmetnog autorskog djela.
Cjeloviti dokument Općih uvjeta natječaja možete naći na ovom LINKU.
Iz Projektnog zadatka natječaja:
Tema i cilj natječaja
Gradski muzej Varaždin raspisuje javni natječaj za dizajn vizualnog identiteta. Cilj je natječaja uspostaviti suvremeni vizualni identitet Gradskog muzeja koji će se implementirati povodom stogodišnjice neprekinutog djelovanja i rasta ove institucije.
Kontekst
Gradski muzej Varaždin utemeljen je na poticaj Varaždinskoga muzealnog društva i svečano otvoren za posjetitelje 16. studenoga 1925. godine, u prostoru utvrde Stari grad. Jezgru tadašnjega, prvotnog postava sačinjavali su predmeti prispjeli u novootvoreni Muzej ponajviše kao donacije poznatih varaždinskih obitelji. Tijekom godina obogaćivale su se, kako brojem tako i raznorodnošću, muzejske zbirke, zahvaljujući kojima je Muzej prerastao u ustanovu kompleksnoga tipa, sastavljenu od šest specijaliziranih odjela: Arheološkog, Povijesnog, Kulturno-povijesnog, Etnografskog, Prirodoslovnog te Galerije umjetnina. Pored njih, u Muzeju je ustrojen i Odjel zajedničkih službi (Uprava GMV-a), kao i Konzervatorsko-restauratorski i Dokumentacijski odjel.
Odjeli su smješteni u nekoliko građevina spomeničke vrijednosti, u samoj povijesnoj jezgri grada: gotičko-renesansnoj utvrdi Stari grad, baroknoj palači Sermage, klasicističkoj palači Herzer te Kuli stražarnici. Muzej koristi i srednjovjekovnu zgradu tzv. Žitnica, u kompleksu Staroga grada, kojoj tek predstoji opsežno istra-živanje i obnova za buduću prezentaciju dosad neizložene građe. Od ove godine muzej je i korisnik najljepše palače u Varaždinu — palače Patačić.
Trenutačno su za razgled uređena četiri stalna postava, od kojih su Stalni postav Kulturno-povijesnog odjela u Starome gradu i Stalni postav prirodoslovnog odjela „Svijet kukaca“ u palači Herzer kontinuirano otvoreni za javnost. U sklopu Galerije umjetnina majstora nalazi se Stalni postav starih majstora te Stalni postav Hrvatski majstori 20. i 21. stoljeća, koji se izmjenjuju na katu palače Sermage, ali se i povremeno zatvaraju zbog održavanja dijela izložbene djelatnosti Muzeja u tome prostoru.
Osim predstavljanja vlastitoga fundusa, Muzej kontinuirano surađuje s brojnim institucijama na zajedničkim (izložbenim) projektima ugošćujući ih u Varaždinu, ali i prezentirajući hrvatsku baštinu u drugim sredinama u domovini i inozemstvu.
Osobitu pozornost Muzej usmjerava i prema svojoj publici, u koju pripadaju osobe različite dobi, naobrazbe, interesa i svega onoga što određuje profil posjetitelja, i to osmišljavanjem programa širokoga tematskoga spektra. Za djecu vrtićke dobi, osnovnoškolce i srednjoškolce pripremaju se edukacijski sadržaji u okviru programa MIŠ — Muzej i škola, a za sve zainteresirane program Srijeda u Muzeju, među Varaždincima već prepoznatljivo i iznimno posjećeno tjedno događanje s različitim predavanjima, otvorenjima izložbi, predstavljanjem književnih i stručnih izdanja, razgovorima s poznatim (varaždinskim) osobama iz područja kulture, umjetnosti, znanosti i općedruštvenih djelatnosti.
Od 2017. godine Muzej objavljuje „Varaždinski muzealac“, glasilo registrirano pri NSK, koje izlazi godišnje u devet brojeva, s rasporedom programskih događanja, predstavljanjem građe iz fundusa, realiziranim otkupima i donacijama, pričama o varaždinskim muzealcima, zanimljivostima iz prošlosti i sadašnjosti Muzeja i ostalim aktualnostima u radu.
Gradski muzej Varaždin mjesto je (sa)čuvanoga, stoljećima dugoga, kulturnog i povijesnog sjećanja zajednice u kojoj djeluje, gdje se posjetitelja nastoji potaknuti da nauči nešto novo, dozna poneku zanimljivost ili, jednostavno, da ugodno i dobro „potroši“ svoje vrijeme i — poželi ponovno navratiti.
Trenutni logo GMV
Trenutni logotip Gradskog muzeja Varaždin čini akronim imena muzeja u dva različita pisma koja odražavaju dugogodišnju tradiciju, ali i modernost muzeja. Autor logotipa je varaždinski umjetnik Goran Merkaš, a logo datira iz sredine 90-ih godina prošlog stoljeća.
VIZUALNI IDENTITET
Zahtjevi vizualnog identiteta muzeja
Gradski muzej Varaždin teži uspostaviti nov, suvremen i dinamičan vizualni identitet koji reflektira ulogu muzeja kao centralne kulturne institucije grada, ali i samog Varaždina kao kulturnog središta Sjeverozapadne Hrvatske. U tom smislu treba projektirati identitet koji je:
Suvremen i jasnog likovnog jezika
—traži se suvremen, prepoznatljiv i vizualno pročišćen identitet koncipiran tako da odražava duh institucije, njegovu povijest i značaj. Potrebno je projektirati znak (logo) koji samostalno, bez korištenja akronima, čini osnovu identiteta
Dinamičan i prilagodljiv sustav
—identitet koji proizlazi iz osnovnog znaka (loga) mora omogućiti jasnu organizaciju i prezentaciju svih informacija koje muzej komunicira: stalne postave i programe, pojedine i gostujuće izložbe, lokacije i ostale aktivnosti. Identitet mora jednako jasno funkcionirati u varijantama statičnih prikaza (tisak, digitalni oglasi) i dizajna u pokretu (video i digitalni oglasi), neovisno o vrsti medija i veličini prikaza
Snažan i prepoznatljiv jezik
—slijedeći najviše profesionalne standarde, znak i identitet koji se projektiraju moraju činiti nedvojbeno prepoznatljiv, cjelovit i originalan vizualni jezik koji čini krovni identitet ovog muzeja s devet odjela, pritom ne ulazeći u projektiranje pojedinačnih podidentiteta.
Specifičan unutar konteksta
—pri projektiranju identiteta treba uzeti u obzir da Gradski muzej predstavlja sre-dišnju kulturnu instituciju Varaždina koji je sam po sebi prepoznatljiv kulturno-tu-ristički brend u Hrvatskoj i neposrednom susjedstvu. Identitet treba biti osnova povezivanja muzeja i grada u cjelinu koja se može u budućnosti jasno pozicionirati na europskom kulturno-turističkom tržištu kroz strateški odrađenu komunikaciju i brending.
Komunicira muzej kao cjelinu
—iako se muzej sastoji od niza odjela i nekoliko zbirki smještenih na različitim loka-cijama, važno je promišljati jasnu komunikaciju muzeja kao cjelovite institucije koja se po svojoj prirodi i važnosti bavi raznorodnim temama. U razvoju identiteta osim tematike, važno je jasno komunicirati na kojim se lokacijama odvijaju programi, te da oni nastaju u suradnjama s drugim institucijama.
Vizualni identitet kao cjelina
Pri projektiranju vizualnog identiteta treba uzeti u obzir modalitete, mjerila i kontekst unutar kojeg se elementi vizualnog identiteta pojavljuju. Znak sam po sebi mora biti prepoznatljiv, no jednako tako i promotivni materijali, oglasi i druge primjene identiteta (u kojima znak nije veličinom i pozicijom dominantna informacija) moraju jasno odražavati projektirani identitet kroz elemente ili postupke koji nedvosmisleno pripadaju cjelini vizualnog identiteta. U tom smislu identitet treba prikazati korištenje sljedećih elemenata:
Znak (logo)
—jednostavan, jasan i prepoznatljiv grafički znak (logo) koji je svojom pojavnošću i svojstvima prilagodljiv za prikaz u različitim veličinama koje suvremeni kanali komunikacije zahtijevaju. Osnovnom grafičkom znaku se treba pridodati puni naziv institucije koji će sa znakom tvoriti logotip, uz obvezu da se znak mora moći pojavljivati samostalno. Znak muzeja ne bi trebao biti temeljen na akronimu naziva institucije
Tipografsko pismo
—potrebno je definirati osnovni set tipografskih pisama (jedno ili više) koji tvore jasnu hijerarhiju informacija, ali i vizualnu raznolikost u različitim primjenama
Boje
—iako identitet ne mora počivati na upotrebi boja, potrebno je definirati kako i u kojem kontekstu identitet korespondira s upotrebom boja. Po potrebi se mogu razviti primarne i sekundarne palete boja s jasno definiranim načinom upotrebe i prilagodbe u kontekstu različitih medija.
Ostali grafički elementi i postupci
—potrebno je definirati na koji način se tvori cjelina identiteta, što može uključivati dodatne grafičke elemente ili postupke koji pri dizajniranju različitih aplikacija odražavaju cjelovitost i jasnoću vizualnog identiteta. Potrebno je uzeti u obzir kako identitet inkorporira fotografiju, crtež ili animaciju u slučajevima komunikacije muzejskih programa. Posebno treba obratiti pozornost na pojavnost identiteta u kontekstu vizualno zasićenog oglašavanja i njegovog isticanja unutar komunikacije sličnih sadržaja.
Cjeloviti dokument Projektnog zadatka možete naći na ovom LINKU.