Natječajna dokumentacija:
Iz projektnog zadatka natječaja:
Štof by Prostoria je trgovina u Zagrebu sa širokim asortimanom tekstila koje u proizvodnji koristi vodeća hrvatska tvornica ojastučenog namještaja, Prostoria. Osim distribucije i prodaje tkanina svjetski poznatih tekstilnih brendova kao što su Kvadrat, Camira, Rohi, Torri Lana, Štof u brojnim tkaninama proizvodi dekorativne jastuke za interijer te nudi uslugu pretapeciranja namještaja. Kao kontinuirani nusproizvod proizvodnih procesa Štofa i Prostorije su ostaci korištenih visokokvalitetnih tkanina, a njihova ponovna upotreba i iskoristivost uz pomoć dizajnerskog razmišljanja i nadogradnje upravo je tema ovog natječaja.
Zadatak je osmisliti novi proizvod od takvog tekstila te ga oblikovati uzimajući u obzir karakteristike i zadatosti materijala poput vrste tkanja, širine bale, sastava i načina održavanja, pritom razmišljajući o optimalnoj iskoristivosti materijala te tehnološkoj izvedivosti. Cilj natječaja je dobiti proizvod koji će svojim estetskim i funkcionalnim vrijednostima oplemeniti naše svakodnevne prostore i situacije, istovremeno odražavati visoku razinu proizvodne kvalitete Štofa by Prostoria, te tipološki obogatiti asortiman postojećih proizvoda.
Natjecatelje pozivamo da oblikovanju pristupe maksimalno slobodno i otvoreno u smislu forme i funkcije, svakako vodeći računa o potrebama i karakteristikama potencijalnih korisnika novog predmeta, ali i vrijednostima koje predmet komunicira. Najbolja rješenja na autentičan način demonstrirat će inovativno korištenje tekstilnog materijala, dizajnerski će odgovoriti na zadatak njihovog optimalnog iskorištavanja, estetski će biti u skladu s oblikovnim karakteristikama proizvoda iz postojećeg asortimana, a konceptom će se odmaknuti od očekivanih tipologija dekorativnih predmeta.
Zahtjevi i specifikacije idejnog rješenja Proizvoda
— mora biti visoke estetske vrijednosti i kvalitete
— mora biti izrađen u cijelosti ili najmanje 80% od tekstilnih materijala
— maksimalne dimenzije proizvoda su 100 x 100 centimetara
(debljina proizvoda ukoliko se radi o dvodimenzionalnom proizvodu proizlazi iz debljine samog materijala, a ukoliko se radi o trodimenzionalnom proizvodu ne smije prelaziti 100 centimetara)
— mora biti u skladu s načelima održivosti, odnosno imati na umu racionalno korištenje resursa za izradu te uzeti u obzir tvorničku proizvodnju, jednostavnost i brzinu izrade
— mora poštivati i optimizirati iskoristivost bale materijala koja je najčešće široka 140 centimetara
— mora biti oblikovan vodeći računa o sastavu i svojstvima tkanina
(tkanine od prirodnih materijala, pamuk, vuna ili mješavine s umjetnim vlaknima za unutarnju uporabu) kao i načinu održavanja (kemijsko čišćenje)
— dizajn mora biti primjenjiv za razne vrste boja tkanina i materijala za tapeciranje
— poželjno je da je dizajn u skladu s oblikovnim karakteristikama i vrijednostima Štofa i Prostorije
— proizvod ne smije biti ojastučeni namještaj
— proizvod osim tkanine, može koristiti druge materijale u detalju, sukladno primjerima s natječajnog moodboarda
Tri pobjedničke ideje rješenja Proizvoda određuje Ocjenjivački sud sastavljen od djelatnika Raspisivača i predstavnika Provoditelja koji će napraviti odabir od prvog do trećeg mjesta na temelju četiri kriterija:
- Kriterij originalnosti (inovativnost i prepoznatljivost)
- Kriterij održivosti (iskoristivost materijala, količina otpada pri izradi, optimizacija proizvodnog procesa i dr.)
- Kriterij kvalitete idejnog rješenja (upotreba proizvoda, trajanje i dr.)
- Kriterij tehnologije (jednostavnost i brzina proizvodnje, lakoća izvodljivih elemenata i dr.)
Iz Općih uvjeta natječaja:
Predmet natječaja je dizajn i kreativno rješenje za novi tekstilni proizvod od materijala za tapeciranje iz prethodnih kolekcija materijala (tkanine i pleteni materijali) Organizatora
Cilj natječaja je idejno rješenje novog dizajnerskog tekstilnog proizvoda od materijala širine 140 cm koje će biti razvijeno i distribuirano putem prodajnih mjesta Organizatora.
Tema natječaja je na održivi i kreativan način zalihe materijala pretvoriti u novi dizajnerski proizvod stvarajući pritom nove estetske i uporabne vrijednosti.
Natječaj je javni, poluanonimni, a provodi se u dva kruga prema standardima Hrvatskog dizajnerskog društva. Prvi krug natječaja je anoniman i otvoren je za sve zainteresirane natjecatelje koji imaju pravo sudjelovati u natječaju. Na temelju pristiglih natječajnih rješenja, Ocjenjivački sud će odabrati minimalno 5 finalista koji će ući u drugi, prezentacijski, krug natječaja koji nije anoniman.
Natječaj je otvoren svim zainteresiranim sudionicima, bez dokazivanja profesionalnog statusa, ugleda i/ili iskustva. Natjecatelji mogu biti fizičke i/ili pravne osobe.
INFORMATIVNI SASTANAK (USMENI BRIFING)
Usmeni brifing se organizira u cilju boljeg upoznavanja natjecatelja s natječajnim zadatkom i uvjetima sudjelovanja te pruža priliku zainteresiranim natjecateljima za postavljanje dodatnih pitanja predstavnicima Raspisivača i članovima Ocjenjivačkog suda. Na brifingu će svi natjecatelji uživo moći pogledati dostupne materijale od kojih će se izrađivati novi proizvodi i pobliže se upoznati s mogućim tehnologijama proizvodnje.
Usmeni brifing će se održati u dućanu Štof by Prostoria, Antuna Bauera 9, Zagreb, u petak 17.2.2023. s početkom u 13 sati. Sudjelovanje na usmenom brifingu nije obavezno.
Svi zainteresirani natjecatelji koji žele sudjelovati na usmenom brifingu moraju obavezno najaviti svoje sudjelovanje putem elektroničke pošte na adresu natjecaji@dizajn.hr najkasnije do 16.2.2023. do 20 sati. Poruku je potrebno nasloviti „Natječaj ŠTOF BY PROSTORIA_najava sudjelovanja“.
Natjecatelji koji neće moći prisustvovati usmenom brifingu mogu svoja pitanja unaprijed uputiti putem adrese natjecaji@dizajn.hr. Poruku je potrebno nasloviti „Pitanja – Natječaj ŠTOF BY PROSTORIA“ najkasnije do roka za najavu sudjelovanja. Na pitanja pristigla elektroničkom poštom prije informativnog sastanka, koja bi mogla biti zanimljiva širem krugu natjecatelja, odgovorit će se na sastanku, a odgovori na njih bit će dostupni u zapisniku i na www.dizajn.hr. Pri tome neće biti objavljeno ime natjecatelja koji su postavili pitanje. Odgovori na pitanja koji su već dani u objavljenoj natječajnoj dokumentaciji bit će poslani elektroničkom poštom samo natjecateljima koji su ih postavili.
Zapisnik s brifinga zajedno s fotografijama i specifikacijama materijala bit će dostavljen putem elektronske pošte zainteresiranim natjecateljima, koji nisu mogli prisustvovati brifingu, na njihov upit.
POSTAVLJANJE PITANJA
Natjecatelji imaju pravo postavljati pitanja vezana uz Projektni zadatak i Opće uvjete Natječaja isključivo putem elektroničke pošte na adresu natjecaji@dizajn.hr.
Rok za postavljanje pitanja vezanih uz Projektni zadatak i Opće uvjete u prvom krugu je do 9.3.2023.
Odgovori na postavljena pitanja bit će objavljeni javno na www.dizajn.hr. Imena natjecatelja koji su postavljali pitanja neće biti objavljena.
OCJENJIVAČKI SUD
Stručni Ocjenjivački sud čini pet članova, a sastavljen je od:
- Andreja Bašak, predstavnica Štofa by Prostoria
- Morana Radočaj, predstavnica Štofa by Prostoria
- Anđela Vilić, predstavnica Štofa by Prostoria
- Tihana Taraba, predstavnica HDD-a
- Tonči Vladislavić, predstavnik HDD-a
NAGRADE
Dodjeljuju se tri nagrade, a ukupni nagradni fond iznosi 3.000 EURA bruto te je raspodijeljen na sljedeći način:
Prvo mjesto: 1.300 eura
Drugo mjesto: 1.000 eura
Treće mjesto: 700 eura
KRITERIJI ZA OCJENJIVANJE
Tri pobjedničke ideje rješenja Proizvoda određuje stručni žiri sastavljen od predstavnika Raspisivača i Provoditelja natječaja koji će napraviti odabir od prvog do trećeg mjesta na temelju četiri kriterija:
- Kriterij originalnosti (inovativnost i prepoznatljivost)
- Kriterij održivosti (iskoristivost materijala, količina otpada pri izradi i dr.)
- Kriterij kvalitete idejnog rješenja (upotreba proizvoda, trajanje i dr.)
- Kriterij tehnologije (jednostavnost i brzina proizvodnje, lakoća izvodljivih elemenata i dr.)
SADRŽAJ NATJEČAJNOG RADA
Natječajni rad treba sadržavati:
Uredno popunjeni i potpisani obrazac Prijavnice kojom natjecatelj pristaje na uvjete natječaja. Obrazac Prijavnice je sastavni dio objavljene natječajne dokumentacije.
Potpisanu Izjavu kojom natjecatelji izjavljuju da je predano idejno rješenje nastalo isključivo za potrebe natječaja te da nije objavljivano i korišteno u druge svrhe. Obrazac Izjave je sastavni dio objavljene natječajne dokumentacije.
Idejno rješenje novog proizvoda:
– idejno rješenje prezentirano na minimalno 10, maksimalno 20 listova položenog A3 formata u tiskanom i digitalnom obliku. Listovi ne trebaju biti uvezeni. Digitalna prezentacija treba biti u pdf formatu visoke rezolucije.
– tekstualno obrazloženje ideje i koncepta (do 1000 znakova)
(Obavezno je priložiti kratko tekstualno obrazloženje idejnog rješenja u kojem treba spomenuti ishodište ideje, upotrebu i unaprijed pripremljeno razvojno rješenje za način izrade. Dodatno, druge važne informacije, smjernice i svojstva relevantna za novi proizvod.)
– ostalo po nahođenju natjecatelja, moguće je priložiti skice, nacrte, vizualizacije idejnog rješenja proizvoda kao i primjenu i upotrebu.
OPREMA I PREZENTACIJA NATJEČAJNIH RADOVA U PRVOM KRUGU NATJEČAJA
Natječajni rad, detaljno specificiran u točki 6. Općih uvjeta, treba dostaviti u tiskanoj i digitalnoj formi i to:
— tiskana dokumentacija sadrži:
a/ potpisanu Izjavu
b/ potpisanu Prijavnicu
c/ prezentaciju natječajnog rada (nekaširane, neuvezene stranice položenog A3 formata 10 do 20 listova)
d/ tekstualno obrazloženje ideje i koncepta
Prijavnica i Izjava se, zbog anonimnosti ocjenjivanja, predaju uz rad u zasebnoj zatvorenoj i neoznačenoj omotnici.
— digitalna dokumentacija sadrži:
a/ prezentaciju natječajnog rada sadržajem identičnu printanom radu, u PDF formatu, opsega 10 do 20 stranica.
b/ tekstualno obrazloženje ideje i koncepta
Digitalna dokumentacija se može dostaviti snimljena na USB mediju ili CD/DVD ili se može uploadati na server (Dropbox, Google Drive ili sl.) ili poslati putem servisa za slanje velikih datoteka (WeTransfer i sl.), a link na prezentaciju treba poslati na adresu natjecaji@dizajn.hr s naznakom naziva koncepta rada iz prijavnice.
Napominjemo da je digitalnu prezentaciju neophodno dodatno prilagoditi čitanju s ekrana ili projekcije, u smislu čitkosti sitnih opisa). Natjecatelji mogu, ako smatraju potrebnim, uz prezentaciju dostaviti i dodatni materijal (film, animacija i sl.)
Prezentacija treba imati označene brojeve stranica, a NE smije biti označena imenom autora, tima ili studija. I svi drugi dijelovi natječajnog rada (CD-ROM/USB, omotnica s prijavnicom) moraju biti NEOZNAČENI kako bi bili anonimni pred Ocjenjivačkim sudom. Provoditelj natječaja jamči za anonimnost prezentacija poslanih putem servera ili servisa za slanje velikih datoteka.
Natječajni radovi šalju se kao preporučena pošiljka, dostavom ili donose osobno na adresu Hrvatsko dizajnersko društvo, Boškovićeva 18, 10000 Zagreb, s naznakom: “Natječaj_Štof by Prostoria”. U slučaju osobne dostave radno vrijeme je radnim danom od 9 do 17 sati.
Rok za primanje natječajnih radova je do utorka 14.3.2023. do 17 sati. Radovi koji stignu nakon isteka roka za primanje ili ne udovoljavaju uvjetima Natječaja bit će vraćeni pošiljatelju.
U slučaju da natjecatelji šalju više od jednog natječajnog rada, svaki je rad potrebno pripremiti prema pravilima Natječaja i poslati odvojeno.
ROKOVI – SAŽETAK
13.2.2023. — Otvoren natječaj
do 16.2.2023. — Prijava na brifing
17.2.2023. — Usmeni briefing
do 9.3.2023. — Rok za postavljanje pitanja
14.3.2023. — Rok za primanje natječajnih radova u 1. krugu
do 20.3.2023. — Objava rezultata prvog kruga natječaja
do 29.3.2023. — Završetak rada Ocjenjivačkog suda u drugom krugu
do 4.4.2023. — Objava rezultata drugog kruga natječaja
Voditelji natječaja su Damir Gamulin i Maša Milovac.
Kompletnu natječajnu dokumentaciju možete preuzeti na linkovima: