- Molimo pojašnjenje na kojim touchpointovima će se koristiti logotip/znak, osim u app-u i na web-u. Potrebna nam je informacija na kojim pozicijama će se koristiti, da li će stajati samostalno ili će biti u kombinaciji i s nekim drugim logotipima.
Logo će se aplicirati na sve promidžbene materijale, vozila za nadzor, iskaznice djelatnika, cjenike, uniforme, na staze za brzu registraciju, POS uređaje itd. Logotip sustava, na određenim touchpointovima, koristit će se i u kombinaciji s logotipom Europske unije, sukladno pravilima vidljivosti EU financiranja te logotipom određenog upravitelja autoceste ili svih (HAC, Bina Istra, AZM), a po potrebi i nekih drugih. Ovdje je bitno naglasiti da sadašnji sustav/platforma za elektroničku naplatu “ENC” ima svoj vlastiti vizualni identitet, koji je definiran svojim logotipom, grafikom, bojom te da u tom kontekstu nije povezan s logotipom HAC-a iako se po potrebi pojavljuju ova dva logotipa zajedno.
- Kako je došlo do naziva i može li se naziv kratiti, prevoditi, interpretirati da bude komunikativniji?
Naziv je definirao raspisivač prije raspisa natječaja i njega više nije moguće mijenjati. Naziv cro označava Hrvatsku i jedinstven sustav naplate primjenjiv na teritoriju cijele Hrvatske, izabrano je zbog jednostavnosti i lakšeg izgovora za strance. Libertas simbolizira vožnju bez zaustavljanja, beskontaktnu naplatu, slobodan protok vozila i modernizaciju prometne infrastrukture.
- Može li se naziv Crolibertas potencijalno razdvojiti?
Naziv se može razdvojiti, ovisno o slobodi i viziji dizajnera.
- Hoće li se u novom sustavu koristiti nekakvi ENC uređaji i da li je potrebno definirati prilagodbu brenda na te uređaje kao i za displaye na autoputu poput ovog iz priloga?
U raspisu natječaja piše da će se na dva načina vršiti naplata cestarine – jedan od njih je ENC uređaj. Logo će biti apliciran na kutije i/ili vrećice od ENC uređaja, ali ne i na display uređaja.
- Na koje sve pozadine prometnih znakova će se logo aplicirati?
Logo mora imati mogućnost apliciranja na zelenu, plavu, bijelu i žutu podlogu (to nije prometni znak, već piktogram koji se umeće na prometni znak). U Pravilniku o prometnim znakovima, signalizaciji i opremi na cestama (NN 92/2019) je definirano na kakvom se sve prometnom znaku mogu pojavljivati obavijesti poput logotipa ENC-a.
- Prikaz na digitalnim ekranima s niskom rezolucijom – je li poznata najniža rezolucija na kojoj će se znak prikazivati?
Najniža rezolucija je 1280x720px na 5“ kolor ekranima POS uređaja, a 1280x1024px na 17“ ekranima na kioscima.
- S obzirom da cro, kao osnova koncepta, uvijek ima tipične crveno-bijele kvadratiće, a crvena boja simbolično označava stopiranje i zaustavljanje, kako to riješiti?
Ukoliko koristi crvenu boju i kvadratiće na dizajneru je da riješi tu pretpostavljenu kontradikciju. Potrebno je prikazati i monokromnu varijantu znaka koja će također biti prisutna u javnom prostoru.
- Jesu li boje koje se mogu koristiti limitirane s obzirom na reflektirajuću foliju?
Retrorefleksija prometnih znakova mora biti klasa 2 ili klasa 3, a folije su dostupne u različitim bojama i razne se boje mogu aplicirati na znakove.
- Hoće li se ikada logotipi HAC-a, AZM, BINA Istra i CroLibertas pojavljivati zajedno? Je li potrebno definirati posebno te odnose ili se oni deriviraju iz identiteta drugih kompanija?
Logo će se pojavljivati s raznim logotipima, na raznim mjestima i na razne načine, vjerojatno i sa spomenutim koncesionarima. U Projektnom zadatku je navedeno da treba uzeti u obzir kako izgledaju navedeni znakovi te voditi računa da novi identitet ne ponavlja iste elemente odnosno da može funkcionirati zajedno s tim znakovima. Ne treba posebno definirati odnose CROLIBERTAS logotipa s onima koncesionara.
- Pitanje tipografije (custom made, google free)…vezano uz ustupanje autorskih prava. Očekuje li se da to bude custom made, google free tipografija, na koji način tome pristupiti? Znamo da se tipografija može rentati ili kupiti. Mogu li biti dodatni troškovi oko nje?
Pitanje tipografije najviše ovisi o dizajnerskom konceptu. Tipografija je jedan od najvažnijih elemenata rješenja. Licenciranje tipograrskog pisma, ili dizajn novog, je pitanje ukupnog troškovnika izvedbenog rješenja i kao takvo se u njega treba uračunati. Najam je nepraktičan pošto je naručitelju primarno uvijek bitno da može predvidjeti konačne troškove.
- Primjeri sličnih logotipova u Europi:
Na sljedećim linkovima mogu se vidjeti logotipovi operatera koji naplaćuju cestarinu te fotografije nekih prometnih znakova s implementiranim logotipovima.
https://www.viaverde.pt/particulares
https://www.hu-go.hu/articles/category/news
https://www.toll-collect.de/de/toll_collect/tc_homepage.html
https://www.autoroutes.sanef.com/en/assistance/my-libert-t-toll-tag