Dizajn korisničkog iskustva (UX dizajn) predstavlja jednu od najmlađih, ali i najkompleksnijih i interdisciplinarnih grana dizajna, koja ima sve veći utjecaj na našu svakodnevicu. Prikazivanje njegove važnosti neophodno je ne samo radi popularizacije, već i zbog otvaranja ključnih pitanja o adekvatnoj edukaciji i valorizaciji dizajna digitalnih proizvoda. Zbog specifične prirode i namjene tih proizvoda, dizajneri često surađuju s korisnicima kao ravnopravnim partnerima u razvoju, a ta suradnja ističe se kao jedna od ključnih značajki na koju želimo skrenuti pozornost.
Kako IT industrija u Hrvatskoj raste, uloga UX dizajnera postaje sve značajnija. Izložba je stoga prilika da se pozicija te nove grane dizajna po prvi put sagleda u lokalnom kontekstu – ne samo zbog njegove tržišne konkurentnosti, već i kao alata, metoda, načina razmišljanja i donošenja odluka usmjerenih na razvoj najboljeg mogućeg proizvoda i iskustva korištenja, uz istovremeno osnaživanje i educiranje korisnika.
Da je riječ o dizajnerskom području s ekonomskom, društvenom i metodološkom vrijednošću, prikazano je kroz mjerljive podatke o proizvodima nastalim u Hrvatskoj (KEKS Pay, Njuškalo, Sofascore, e-Građani, HRTi i nekoliko drugih), intervjue s korisnicima aplikacija, vizualizacije prikupljenih podataka iz ankete među UX dizajnerima, te kroz osnovne karakteristike metodologija i alata više ili manje specifičnih za UX dizajn.
Otvorena pitanja predstavljena na izložbi tako postaju dobar temelj za propitivanje i razgovor struke o edukaciji UX dizajnera, o daljnjem promišljanju tih pristupa u obrazovanju, o spoznaji širine odgovornosti ne samo prema dizajnu i kod dizajnera, već i kod samih korisnika, o tome tko se u Hrvatskoj bavi UX dizajnom i što znači biti dobar UX dizajner, i u konačnici – o tome gdje vidimo prostor za razvoj i unapređenje standarda UX dizajna u Hrvatskoj.