Cilj projekta je potaknuti na promišljanje izvan uobičajenih okvira kako bi namještaj za svoj dom personalizirali i prilagodili vlastitim navikama, potrebama i željama. Također, ovim natječajem želimo ohrabriti sudionike na traženje novih vrijednosti, mogućnosti i inspiracije u postojećim poznatim, globalno rasprostranjenim proizvodima. Očekuju se jedinstvena, duhovita i neočekivana rješenja koja su rezultat znanja, talenata i vještina, kako bi se personalizirala predmetna okolina i prilagodila vlastitim navikama, potrebama ili željama.
TEMA NATJECANJA
‘Suvremeni oblici suživota’ / ‘Contemporary forms of cohabitation’
Ako usporedimo današnji život sa životom prije nekoliko desetljeća, možemo vidjeti da je današnji život mnogo fleksibilniji. Promijenila se i dinamika socijalnih interakcija. Suvremeni život uključuje različite oblike suživota, među kojima su i doživotna sustanarstva prijatelja, partnera i poznanika. Mijenjaju se i naše navike, rituali i potrebe vezane uz životne prostore. Primjerice, kuhinja više nije samo mjesto za pripremanje obroka, već može biti i ured, mjesto za servisiranje bicikla ili druženje s članovima obitelji.
Međusobno ispreplitanje intimnih i prostora socijalne interakcije stvara, dakle, nove potrebe u tako formiranim odnosima. Kakvu prostornu organizaciju i koju predmetnu okolinu suvremeni oblici suživota traže? Je li moguće oblikovanjem predmetne okoline podržati takve oblike suživota? Kako pomiriti različite senzibilitete u komunikaciji osobnih identiteta, uzmemo li u obzir da je dom ekstenzija osobnog identiteta?
Ovim natječajem želimo potaknuti građane da ne slijede očekivanja koja im nameće društvo i tuđa mišljenja, već svoj dom prilagode vlastitim potrebama i željama. Zato je tema ovogodišnjeg natječaja ‘Suvremeni oblici suživota’ kako bi prenamjenom IKEA proizvoda oni dobili (novu ili dodatnu) funkciju koja će olakšati svakodnevicu pojedinca, u kontekstu njegovih osobnih navika i rituala vezanih uz dom – kao posljednji poligon koji omogućuje (ne)obične doživljaje pojedincima u suživotu.
Natjecatelje se poziva da interveniraju u proizvode koje će prethodno odabrati uz konzultacije mentora, promišljajući i dajući im novi socijalni kontekst i/ili vrijednost.
UVJETI PRIJAVE, SELEKCIJA I KRITERIJI ODABIRA FINALISTA NATJECANJA HACKING IKEA
U natjecanju mogu sudjelovati: profesionalni dizajneri, studenti dizajna, entuzijasti, kreativci, pojedinci ili tandemi (tandem podrazumijeva 2 natjecatelja koji se na natjecanje prijavljuju zajedničkom prijavom i zajedno rade na jednom zajedničkom zadatku); neovisno o dobi, profesionalnom statusu ili državljanstvu (s napomenom da sudionici s prebivalištem izvan Zagreba sami snose troškove puta i smještaja).
Prijave se zaprimaju isključivo putem online obrasca (na dnu ove stranice) od 21. travnja, a najkasnije do 17. svibnja 2017. godine. Svaka prijava treba sadržavati odgovore na pitanja unutar online obrasca, motivacijsko pismo (opis razloga/interesa za sudjelovanje duljine do 1000 znakova) te mini-portfolio koji sadrži 1 do 3 referentna rada. Prijave koje ne sadrže zadane elemente, selekcijska komisija neće uzeti u obzir.
Sve prijave podložne su procjeni selekcijske komisije koja zadržava pravo na odabir konačnog broja sudionika. Selekcijsku komisiju čine predstavnici festivala Design District Zagreb i tvrtke IKEA Hrvatska.
OBJAVA FINALISTA
Finalisti koji budu sudjelovali u natjecanju HACKING IKEA o odluci selekcijske komisije bit će obaviješteni putem elektronske pošte 19. svibnja, uz objavu na službenim web stranicama festivala Dizajn Distrikt Zagreb www.designdistrict.hr.
VREMENSKI TIJEK NATJECANJA HACKING IKEA
19. svibnja– Objava finalista
22. svibnja – 12. lipnja– HACKING IKEA radionice
Pod stručnim vodstvom mentorica, u razdoblju do početka festivala Design District Zagreb, održat će se radionice na kojem će se sudionicima detaljnije objasniti tema natječaja te razraditi njihovo idejno rješenje. Mentorice će radionice dogovoriti interno sa sudionicima, ovisno o njihovoj dostupnosti.
1. Upoznavanje sudionika i prezentacija prošlogodišnjih rezultata, uvod u zadanu temu.
2. Prvi prijedlozi i razgovor s mentoricama.
3. Evaluacija idejnih rješenja, prijedlozi IKEA proizvoda i nabavka samih proizvoda.
U sklopu treće radionice, natjecatelji će se okupiti u robnoj kući IKEA kako bi nabavili željene IKEA proizvoda za hakiranje. Svaki natjecatelj, odnosno tandem, imat će na raspolaganju IKEA darovnu karticu u vrijednosti 1000 kn. Unutar budžeta od 1000 kn, natjecatelji moraju nabaviti sve što im je potrebno za izradu svog novog proizvoda, uključujući eventualno potreban dodatni alat (tijekom radionice koristi se donesen vlastiti alat, odnosno nabavljen u okviru budžeta).
13. i 14. lipnja– hakiranje IKEA proizvoda
Natjecanje HACKING IKEA održat će se tijekom prva dva dana festivala Design District Zagreb. Svi natjecatelji radit će u zajedničkom prostoru od 10.00h do 22.00h, uz stanke za ručak i večeru, a pod jednakim uvjetima za rad što uključuje: radnu površinu, prikladno osvjetljenje i priključke za struju. Svim natjecateljima tijekom hakiranja na raspolaganju će biti tim mentora kojeg čine iskusne produkt dizajnerice, Ivana Fabrio i Nina Bačun.
15. lipnja– Proglašenje pobjednika
Pobjednik natjecanja HACKING IKEA bit će proglašen u četvrtak, 15. lipnja.
Žiri čine predstavnici tvrtke IKEA i festivala Design District Zagreb. Kriteriji ocjenjivanja su poštivanje zadane teme te inovativnost, kreativnost i originalnost.
Prva nagrada: IKEA darovna kartica i putovanje u Švedsku, u grad Älmhult gdje je smještena IKEA of Sweden AB, kompanija zadužena za dizajn i razvoj IKEA asortimana i prisustvovanje manifestaciji ‘Democratic Design Days’. Putovanje će biti ostvareno tijekom 2018. godine.
Ostale nagrade za finaliste: IKEA darovne kartice
15. lipnja – 18. lipnja– Izlaganje hakiranih radova u sklopu festivala Design District Zagreb
Svi radovi bit će izloženi u prostorima natjecanja HACKING IKEA tijekom festivala Design District Zagreb i biti dostupni posjetiteljima.
NAPOMENE
Prijavom na natječaj prijavitelji prihvaćaju da organizator zadržava pravo korištenja osnovnih podataka finalista natjecanja HACKING IKEA navedenih u prijavi u komunikacijske svrhe u tiskanom, zvučnom, slikovnom i/ili video materijalu.
Prijavom na natječaj prijavitelji prihvaćaju da IKEA zadržava pravo nad vlasništvom finalnih proizvoda koji su rezultat natjecanja HACKING Postoji mogućnost da će IKEA proizvode nakon festivala Design District Zagreb izložiti u robnoj kući IKEA Zagreb, uz obavezno navođenje autora rada te ih, nakon toga, pokloniti i građanima putem nagradne igre.
Sudjelovanje je besplatno (ne plaća se kotizacija).
Sve ostale informacije vezane uz projekt ili festival Design District Zagreb možete pronaći ovdje: www.designdistrict.hr.
Upiti: program@designdistrict.hr