STUDIO SONDA – Dizajn sa šterne (25.4. – 14.5.2019.)

U četvrtak 25. travnja u 19 sati otvara se izložba dizajnerskog studija SONDA pod naslovom DIZAJN SA ŠTERNE. Izložba će predstaviti pregled djelovanja Studija Sonda kroz izbor dizajnerskih radova nastalih u proteklih 15 godina. Osmišljavan u osami, daleko od vreve velikih centara, za klijente u rasponu od lokalnih do internacionalnih, Sondin dizajn inspiriran je sposobnošću dizajniranih predmeta da kreiraju nova značenja i nove priče, a usmjeren je na interakciju, istraživanje, otvaranje nepoznatih rakursa na poznate stvari, na stvaranje novih veza između predmeta, ideja, pojedinaca i zajednica. Kustos izložbe je Marko Golub.

Izložba putem originalnih predmeta, vizualne dokumentacije i tekstova predstavlja najvažnije Sondine projekte od 2004. do danas, počevši od pokretanja i uređivanja časopisa/informatora Sonda, preko višegodišnjih suradnji sa Sajmom rabljenih knjiga BOOKtigaFestivalom ljubavi i erotike CasanovaPulskim filmskim festivalom i slovenskom tvornicom sportske opreme Elan; ambalaža i vizualnih identiteta proizvoda (vina PiquentumStudenaRadenska); oblikovanja brojnih knjiga i publikacija, pa do pokretanja Kreativnog centra u Vižinadi.

sonda booktiga 1

Sajam rabljenih knjiga BOOKtiga, serija plakata; naručitelj: Gradska knjižnica Poreč, 2009.

Mnogi od Sondinih radova koje prikazujemo na izložbi nagrađeni su važnim domaćim i međunarodnim strukovnim nagradama i priznanjima, uključujući Art Directors Club, Red Dot, European Design Awards, Golden Drum, BalCannes, HOW’s International Design Award Ideja X, Dieline Awards, Plus X, Cropak, Regpak, nagrade Zgrafa i Hrvatskog dizajnerskog društva te brojne druge. Dizajn sa šterne druga je samostalna izložba Studija Sonda u HDD-u (izložba Sonda Live in Zagreb održana je 2011.), ali prva uopće koja retrospektivno sagledava cjelinu njihovog dizajnerskog djelovanja.

Sajam rabljenih knjiga BOOKtiga, oglasna kampanja (intervencije na oglasnim mjestima); naručitelj: Gradska knjižnica Poreč, 2012.

Sajam rabljenih knjiga BOOKtiga, oglasna kampanja (intervencije na oglasnim mjestima); naručitelj: Gradska knjižnica Poreč, 2012.

Iz teksta Marka Goluba:
“Dizajnerska produkcija Studija Sonda fascinantno je širokog raspona i uključuje sve od radova izuzetno visoke javne vidljivosti do onih čija je komunikacija usko lokalna, ali svejedno gusta i bogata značenjem; od kompleksnih multimedijskih projekata do skromno producirane, ali inventivno osmišljene efemerne tiskane građe; od brižljivo razrađenih etiketa za male vinare do svuda prisutnih potrošačkih brendova; od rješenja dominantno konceptualne prirode do onih prvenstveno estetski upečatljivih. Sondin tim u tom smislu odlikuje unutarnja fleksibilnost i prilagodljivost koja im omogućuje da jednako učinkovito odgovore na najrazličitije tipove zadataka. Odlikuje ih i visoka osjetljivost na kontekst, odnosno sposobnost da za svaki sadržaj pronađu autentično zavodljiv, komunikativan, nerijetko i dirljivo poetičan rakurs, no najvažnije – odlikuje ih neka snažna želja za kontaktom, komunikacijom, povezivanjem i umrežavanjem.

Plakat za Festival ljubavi i erotike Casanova, Vrsar, 2009.

Plakat za Festival ljubavi i erotike Casanova, Vrsar, 2009.

Sonda razumije dizajn kao medij koji stimulira i stvara nove interakcije – interakcije s urbanim prostorom, interakcije unutar lokalne zajednice, među sugrađanima koji se još ne poznaju, među čitateljima knjiga ili ljubiteljima filma. Ta žudnja za kontaktom sigurno dijelom proizlazi iz Sondine vlastite, samoodabrane pozicije – u potrazi za što većim mirom, preselili su iz Poreča i danas djeluju iz male istarske općine Vižinada posred Istre koja sa svih svojih 27 naselja broji oko 1000 stanovnika – i odatle kao da pokušavaju pokazati kako ste, gdje god se nalazite, uvijek na jedan korak, jednu sliku, jednu gestu, jednu riječ daleko od bilo koga, bilo gdje u svijetu.

60. Pulski filmski festival, vizualni identitet i interakcija, 2013.

60. Pulski filmski festival, vizualni identitet i interakcija, 2013.

[…] Baveći se u svojim počecima uređivanjem i izdavaštvom Sonda je naučila jednu bitnu stvar koju dizajneri vizualnih komunikacija danas često zaboravljaju – važnost konceptualnog kontinuiteta, odnosno činjenicu da se priča oko nekog proizvoda, brenda, manifestacije, institucije i slično, najbolje gradi kroz vrijeme. Najzanimljiviji ogledni radovi Studija Sonda su upravo oni koji proizlaze iz višegodišnjih suradnji – npr. Festival ljubavi i erotike Casanova, Festival rabljenih knjiga BOOKtiga, Pulski filmski festival, ambalaže za Piquentum vina, redom su projekti koji iz godine u godinu rezultiraju kvalitetnim dizajnerskim rješenjima. Pritom je svaki put riječ o novom integralnom vizualnom identitetu, ali takvom koji se gradi na iskustvima, sjećanju, odgovoru na ono što im je prethodilo, krećući se unutar istih ili sličnih ideja koje se nadograđuju ili sagledavaju iz nekog drugog rakursa.

Hiža od besid, vizualni identitet. Kuća za pisce, Pazin, 2012.

Hiža od besid, vizualni identitet. Kuća za pisce, Pazin, 2012.

[…] Primijetit ćete vjerojatno kako u Sondinom dizajnu nema autorskog „potpisa“, nema traga rukopisu koji bi ih odao, ili kojim bi se sami namjerno odali ne bi li ostavili svoj pečat na svemu što rade. Nema ga jer je Sondin dizajn sav u konceptima, u dobrim idejama koje su jasno i razumljivo artikulirane i kao takve uvijek vrlo lako pronalaze svoju vizualnu formu, sebi prikladan medij, materijal, sredstvo komunikacije.  Zato se i jednako dobro snalaze u vrlo različitim kontekstima, kao što i lako nalaze načina da budu drugačiji i onda kada više puta iznova rade za posve isti kontekst. I sve to radi relativno mali tim ljudi, daleko od velikih centara, danas smješten u unutrašnjosti Istre. Osmišljavan u osami, daleko od vreve velikih centara, za klijente u rasponu od lokalnih do internacionalnih, Sondin dizajn inspiriran je sposobnošću dizajniranih predmeta da kreiraju nova značenja i nove priče, a usmjeren je na interakciju, istraživanje, otvaranje nepoznatih rakursa na poznate stvari, na stvaranje novih veza između predmeta, ideja, pojedinaca i zajednica.”

Kolekcija Piquentum Sv. Vital 12/13/14, Vinski podrum Buzet, projekt u tijeku

Kolekcija Piquentum Sv. Vital 12/13/14, Vinski podrum Buzet, projekt u tijeku

Studio Sonda je nezavisni kreativni studio za dizajn i komunikacije koji je s djelovanjem počeo 2004. godine i dobitnik je vrijednih domaćih i međunarodnih nagrada. Njihovo djelovanje obilježava rad na lokalnim i internacionalnim projektima primarno u sferi vizualnih komunikacija te su dobitnici preko 70 nagrada među kojima su i najznačajnije svjetske nagrade iz područja dizajna i komunikacija. Više: https://sonda.hr

Sonda Metaphoria

Metaphoria II, katalog međunarodne izložbe. Naručitelj: Bel Grupa, 2016.