Iz teksta Marka Goluba:
Izložba dizajnerice Goge Golik „Naša borba za ljudska prava“ svojevrsna je retrospektiva njenog 20-godišnjeg dizajnerskog rada specifično na projektima koji su se kretali unutar spektra tema kao što su promicanje rodne ravnopravnosti, borba protiv obiteljskog nasilja, emancipacija, edukacija o ljudskim pravima i slično. Većina tih projekata realizirana je u suradnji s udrugom B.a.B.e., ali dio ih je nastao i u suradnji s drugim, mahom vrlo usko srodnim inicijativama i organizacijama kao što su Kuća ljudskih prava, Zaklada Solidarna i inicijativa SpasiMe.
U skladu s njihovim zagovaračkim, aktivističkim i edukacijskim karakterom, riječ je gotovo mahom o projektima vrlo intenzivne, gotovo uznemirujuće komunikacijske snage, i bez obzira je li riječ o plakatima, publikacijama, kampanjama i slično, ovo su takvi projekti u kojima dizajn vizualnih komunikacija nije samo u ulozi informiranja o nekom sadržaju, nego su oni vrlo često utjelovljenje istog tog sadržaja – drugim riječima, sam plakat, knjiga ili kampanja jest akcija, konfrontacija, intervencija u javni prostor i u javni diskurs.
To su radovi koji nas ne ostavljaju ravnodušnima, koji nas provociraju i razbuđuju, uvijek nas iznova podsjećajući kako borba za (rodnu) ravnopravnost, borba za ljudska prava i slično, nikada nije izborena nego je iza naših kućnih pragova, u našim medijima i institucijama, sustavno ukorijenjena neravnopravnost i obespravljenost.
Ovdje je važno naglasiti kako Goga Golik kao dizajnerica iza sebe ima opsežan portfolio koji dotiče sasvim drukčija područja od onih naznačenih ovom izložbom, u rasponu od produkt dizajna, preko oblikovanja ambalaže proizvoda široke potrošnje, pa sve do oglašavanja – riječ je dizajnerici s dvodesetljetnim agencijskim iskustvom (Bruketa&Žinić, Imago, Futura DDB, Nukleus, itd.) koje traje i danas, a ne o autorici koja je svoj profesionalni dizajnerski put pronašla isključivo u kontekstu aktivizmu i okrilju organizacija civilnog društva.
Njena pozicija tim je više zanimljiva, jer i u aktivističkim i komercijalnim agencijskim radovima samosvjesno koristi manje ili više isti jezik, ali njime govori sasvim različite stvari. Oglašivačke i marketinške kampanje vrlo, vrlo često igraju na kartu rodnih stereotipova, etabliranih društvenih normativa, objektivizacije ženskog lika i tradicionalističkih ideja o obitelji, a u aktivističkom dizajnu Goge Golik sve ovo nalazimo filtrirano kroz različite oblike parodije i subverzije. (…)
Iz teksta Sanje Sarnavke:
“Izrada prvog plakata za kampanju 16 dana aktivizma protiv nasilja nad ženama trajala je poprilično. Kako je do tada sudjelovala u kreiranju marketinških kampanja, u kojima su, zna se, prihvatljive samo mlade i neodoljivo privlačne žene, dugo se mučila dok ja konačno nisam bila sretna. Razgovarale smo, pregovarale, prvi i zadnji put. Nakon toga, bilo je dovoljno nazvati ju i reći što trebamo, i već bi za nekoliko dana stiglo vrhunsko rješenje. Nedavno sam joj u ponoć poslala nemušti crtež i napisala što je ideja, i za dva dana je stiglo predivno rješenje za kampanju Nisi sama – ideš s nama, za žene oboljele od karcinoma dojke. Uvijek originalna, a točno u sridu. Ponekad bi mi išlo na živce njezino inzistiranje na neprikodnovenim kanonima dizajnerske struke koji su meni katkad djelovali sterilno, ali sam znala da ju treba slušati. Kalendari su bili savršeni, onaj sa superjunacima u kućnoj akciji postigao je čak planetarnu popularnost.
Na izložbi se vidi što smo zajedno proizvele. Odnosno, što je ona kreirala nakon što bismo mi naručile. Uz minimalna novčana sredstva, naravno. (…) Ponosna sam što smo surađivale i surađujemo. I beskrajno se veselim što ću s odmakom, na jednom mjestu, vidjeti i ja, ali i mnogi drugi, koliko je umijeća i znanja u dizajnerskom stvaralaštvu Goge Golik. O temi koja nije nimalo seksi. U kojoj ima puno tuge, ljutnje i otpora, u kojoj se pokušava rušiti predrasude i pokazati da su žene vrijedne uvažavanja, pružanja jednakih mogućnosti, nediskriminacije.
Zbog pandemijskih uvjeta, izložba neće imati formalnog otvorenja i pozvani ste da dođete bilo kad u naznačenom terminu između 18 i 21 sati, kako bismo izbjegli neželjenu gužvu. Također vas molimo da se pridržavate epidemioloških pravila, nosite maske (ako ih nemate, bit će dostupne na ulazu), dezinficirate ruke i suzdržavate se od prebliskih kontakata.