BAGGIZMO 2015.- / MAKING OF (6.6. – 26.6.2018.)

U srijedu 6. lipnja u 20 sati u HDD galeriji (Hrvatsko dizajnersko društvo, Boškovićeva 18, Zagreb) otvara se izložba BAGGIZMO 2015.- / MAKING OF. Izložba detaljno predstavlja projekt Baggizmo od prvih ideja, izvedbe prototipa, ulaska u neizvjesnu crowdfunding kampanju, do testiranja proizvoda, masovne proizvodnje, distribucije i nastavka rada na unapređenju budućih verzija, ali i daje uvid u tekući proces iza nasljednika prvog Baggizmo proizvoda, pametnog novčanika Baggizmo Wiseward. Autorice izložbe su IZVORKA JURIĆ i KRISTINA VOLF.

Projektu Baggizmo je na zadnjoj bijenalnoj Izložbi hrvatskog dizajna 1516 dodijeljena nagrada Hrvatskog dizajnerskog društva za Najbolji cjeloviti projekt tijekom 2015. i 2016. godine. Baggizmo je jedini startup s područja nosive tehnologije iz Hrvatske koji se probio na američkom Kickstarteru, a čiji su dizajn i integrirana tehnologija u cijelosti razvijani u Hrvatskoj. Posjetitelji izložbe moći će vidjeti prve prototipove torbe Baggizmo i pametnog novčanika Baggizmo Wiseward, kako je tekao razvoj pojedinih elemenata proizvoda, te kako su Kickstarter kampanje utjecale na njihov razvoj i proizvodnju.

fotografija: Mladen Šarić

fotografija: Mladen Šarić

Prva kampanja Baggizma uspješno je realizirana na Kickstarteru u 2015.g., kada je grupno financiranje u Hrvatskoj još bilo u povojima. Taj prvi proizvod danas ima svoje kupce širom svijeta i za sada ga nose u čak 89 zemalja svijeta, najviše na tržištu SAD-a, a zatim Azije i Europe. U 2017. godini Baggizmo se otisnuo u novu Kickstarter kampanju za pametni novčanik Wiseward, čija je isporuka prve serije proizvoda nakon kampanje poslana korisnicima sredinom svibnja ove godine.

Iz teksta Marka Goluba i Koraljke Vlajo:
“Dizajn je u Baggizmo inkorporiran na nekoliko razina. Izvorka Jurić (Design Bureau Izvorka Jurić) osmislila je proces razvoja novih proizvoda (koordinacija razvojnog tima, produkcija), dizajn vizualnih komunikacija čitavog projekta od vizualnog identiteta tvrtke i proizvoda do dizajna ambalaže i komunikacijske strategije čitavog brenda. Budući da je riječ o nosivoj i nošenoj tehnologiji, Baggizmo proizvodi nalaze se na razmeđi modnog i industrijskog dizajna. Tako je dizajn same torbe povjeren industrijskim dizajnericama iz kolektiva Manufakturist (Mia Bogovac, Matea Bronić, Maša Milovac, Kristina Volf), kojima je Baggizmo na više razina bio posve novo iskustvo. Iako su dizajnerice Manufakturista već surađivale s modnim dizajnerima (na primjer, paravan Behide u suradnji s kolektivom Dioralop) te eksperimentirale s tekstilnim tehnologijama i materijalima (tekstilni termofor s ciglicama Brrr), ovo je bio prvi izlet u oblikovanje predmeta koji pripada i modnoj kategoriji dizajna. Naime, torba Baggizmo zamišljena je kao muška torba za gadgete u koju se mogu spremiti (ali i iz nje jednostavno izvaditi) tablet, dva pametna telefona, novčanik, ključevi i još poneki nužni i svakodnevni predmeti (maramice, olovka).

ProizvodnjaTorbe-Sivanje1 (Custom)

Proizvodnja torbe Baggizmo. Gore: šivaona KoArt (fotografija DB Izvorka Jurić); dolje: lijevanje kopči, PES (fotografija: PES)

Proizvodnja torbe Baggizmo. Gore: šivaona KoArt (fotografija DB Izvorka Jurić); dolje: lijevanje kopči, PES (fotografija: PES)

Popis željenih karakteristika budućeg proizvoda stoga je sadržavao kompleksan set zahtjeva poput elegantnog uklapanja u različite stilove odijevanja, udobnosti pri nošenju i korištenju (od kvalitete materijala do hvata remena i uklanjanja potrebe za dodatnim remenjem radi stabilnosti), te uvođenje niza dodatnih funkcionalnih detalja (mogućnost brisanja ekrana mikrovlaknima u džepu za tablet, provođenje žica za slušalice kroz unutrašnjost torbe, dodatno fiksiranje torbe pri vožnji bicikla). Upravo je u ovom procesu razvoja dizajna na vidjelo izašla prednost crowdfunding kampanje – izravna komunikacija sa zainteresiranim budućim korisnicima omogućila je brze prilagodbe, promjene pa i unaprjeđenje karakteristika buduće torbe, od širenja potencijalnih korisnika i na ženski dio populacije, do uvođenja kože kao novog materijala i poboljšanja kvalitete patentnog zatvarača. Finalni proizvod – prva serija torbe Baggizmo – rezultat je zahtjevnog proizvodnog procesa u kojem se u stotinjak faza izrade povezuje čak četrdesetak sastavnih dijelova buduće torbe.

Baggizmo Wiseward, fotografija: Stela Kovačić

Baggizmo Wiseward, fotografija: Stela Kovačić

Sljedeći Baggizmov proizvod, novčanik Wiseward, realiziran je s ciljem da ispuni prvotnu ambiciju Baggizmovog tima i postane pravi primjer nosive tehnologije. Integracija tehnoloških rješenja omogućuje povezivanje novčanika s pametnim telefonom (bežičnom tehnologijom) što otvara čitav niz dodatnih funkcija vezanih uz sigurnost, svakodnevne aktivnosti i personalizaciju proizvoda. Digitalna tehnologija korisniku donosi kontrolu nad lokacijom novčanika i telefona, zvukom upozorava ako je udaljenost između vlasnika i novčanika izvan postavljenih granica, prepoznaje da li je novčanik otvoren ili zatvoren, omogućava provjeru ispravnosti novčanica itd. Zbog svojih visokotehnoloških rješenja, razvoj Wisewarda zahtijevao je još veću pažnju, kako u procesu dizajna tako i u procesu proizvodnje. Primjerice, za Wiseward je dizajnirana originalna elektronska pločica, no zbog specifičnih zahtjeva proizvoda do konačnog su odabira proizvođača promijenjene čak četiri domaće tvornice elektronike. Proces dizajna – uz, već pri dizajnu torbe, definirane opće estetske i funkcionalne zahtjeve (vrhunski materijali, prilagođene dimenzije, nosivost, elegancija) – morao je voditi računa o kompatibilnosti s elektroničkim komponentama ali i o specifičnom lokalnom kontekstu, primjerice ograničenjima lokalne proizvodnje.

fotografija: Stela Kovačić

Gore: Baggizmo Wiseward, elektronika; dolje: pakiranje pametnog novčanika Wiseward. Fotografije: Stela Kovačić

Gore: Baggizmo Wiseward, elektronika; dolje: pakiranje pametnog novčanika Wiseward. Fotografije: Stela Kovačić

O uspjehu projekta govori i činjenica da se torbe Baggizmo prodaju u 89 zemalja, ali i to da je, prema istraživanju iz 2017., velika većina korisnika izuzetno zadovoljna karakteristikama proizvoda, te da skoro 90% korisnika želi koristiti i buduće proizvode ovog brenda. No, kao što smo rekli na početku, u ovom nam je trenutku najvažnije vidjeti što možemo naučiti ne samo iz Baggizmova uspjeha, nego i puta koji ga je do tamo doveo, iz dinamike timskog rada, iz komunikacije i interakcije s podržavateljima i korisnicima, iz unutarnje strukture čitavog projekta, kako u njegovim dizajnerskim, tako i drugim segmentima. Autorice ove izložbe, Izvorka Jurić i Kristina Volf pripadaju samoj jezgri tima koji je kreirao oba Baggizmova proizvoda. Ovog puta, zamolili smo ih da rastave cijelu tu kompleksnu slagalicu i za nas rekreiraju njihov nastanak.

Izvorka Jurić i Kristina Volf, fotografija: Marija Gašparović

Izvorka Jurić i Kristina Volf, fotografija: Marija Gašparović

U razvoju Baggizmo projekta sudjelovali su:
Ladislav Jurić _ osnivač, direktor, voditelj projekta, Izvorka Jurić _ voditeljica dizajna razvoja proizvoda, brending, Mia Bogovac, Matea Bronić, Maša Milovac, Kristina Volf / Manufakturist _ produkt dizajn Baggizmo torbe, Kristina Volf, Maša Milovac _ produkt dizajn Baggizmo Wisewarda, Ante Medić, Dajgoro Labinac _ razvoj elektronike, Ivica Horvat / Plava Tvornica _ razvoj mobilne aplikacije, Tomislav Petkovic / KoArt _ proizvodnja prototipa, torbe i novčanika, Ivica Baraba / PES _ proizvodnja kopči Baggizmo torbe, Tomislav Patačić / SMD _ proizvodnja elektronike, Tatjana Bartaković _ voditeljica PR aktivnosti za Baggizmo i Baggizmo Wiseward, Vanja Blumenšajn / Señor _ brand komunikacija za Baggizmo torbu, Igor Poturić _ ime i brand komunikacija za Baggizmo Wiseward, Mladen Šarić _ modna fotografija za Baggizmo i Baggizmo Wiseward, Mladen Šarić, Timy Šarac _ modni video, Luka Vucić _ Kickstarter video za Baggizmo torbu, Zdravko Šarčević, Davor Bjelanović, Siniša Hajduk _ Kickstarter video za Baggizmo Wiseward, Stela Kovačić, Ivan Goran Žunar, Marijo Franić, Zlatko Kelemenić / DB Izvorka Jurić _ dizajn vizualnih komunikacija, Stela Kovačić / DB Izvorka Jurić _ fotografije proizvoda, lifestyle fotografije, Teo Drempetić Čonkić _ fotografije korisnika torbe, Matija Tolić _ razvoj mrežnih stranica, digitalni marketing, korisnička podrška, Marina Ravlić _ izvršna voditeljica, korisnička podrška, Ela Naranđa _ voditeljica marketinga, Mislav Matić _ kontrola i organizacijska provedba proizvodnje elektronike, Dinka Hadžović _ asistentica na projektu

i Mirko Šušnić, Edi Budimilić, Robert Lesac, Caffe Atrium, Igor Pavlović, Neven Zulijani, Tea Šubat, Dalibor Šuster, Eugen Kramarić, Ivan Hečimović, Neil Arun, Peter Hopwood, Robert Sučić, Mario Huljev, Marek Cieśla, Jonathan Greechan, Mike Suprovici, Sonja Batušić, Ana Šerić, Martina Validžić, Robert Zuber, Tina Đurišić, Bob Taylor, Damir Cimprešak Cimpy, Ela Arapović, Zvonimir Andrić, Saša Joković, Saša Joka, Lea Petanović, Filip Pušec, Leon Vignjević, Duško Čavić, Ivan Jelušić, Vlatko Matijević, Srđan Kovačević, Daniel Devčić, Ana Garić, Mira i Igor Serdarević, Mirza Kurtović, Jelena Gvozdanović, Founder Institute Zagreb, Razvojna agencija Zagreb, Tehnološki park Zagreb i MSU Zagreb koji su doprinijeli projektu na različite načine.

Deplijan izložbe s predgovorom i vizualnim materijalima možete skinuti OVDJE.