Riječ je o izložbi retrospektivnog karaktera na kojoj Boris Ljubičić, međunarodno poznati i priznati hrvatski dizajner starije generacije u cijelosti predstavlja svoj dugogodišnji projekt razvoja vizualnog identiteta Republike Hrvatske, što uključuje nerealizirane prijedloge dizajna hrvatske zastave, papirnatog novca, državnih simbola; ali i brojne realizirane projekte vizualnih identiteta različitih institucija, poput Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Prve hrvatske stambene štedionice, Zagrebačkog velesajma, Hrvatske radiotelevizije, Hrvatskog auto kluba, i tako dalje. Izložba je podijeljena na pet velikih panoa/plakata na kojima su u kolažu fotografija i digitalnih reprodukcija prikazani radovi dizajnera podijeljeni u pet zaokruženih cjelina.
U smjeru kazaljke na satu od ulaza u galeriju, prvi pano prikazuje uvodnu skupinu radova nastalu u doba raspada bivše države i rata ranih devedesetih godina, od plakata za kongres Saveza komunista Jugoslavije, do niza plakata kojima je Ljubičić artikulirano i vizualno upečatljivo komunicirao anti-ratne poruke, među kojima je zacijelo najpoznatiji antologijski plakat Krvatska!, mnogo puta nagrađivan, izlagan i objavljivan. Ovaj pano također uključuje i nekoliko agitacijskih plakata s ranih parlamentarnih izbora u Hrvatskoj, dizajniranih za različite političke stranke, gdje je Ljubičić već započeo postupnu izgradnju vizualnog identiteta države koristeći prepoznatljive ‘kockice’ ili ‘kvadratiće’, koji s vremenom svojom uporabom u brojnim projektima doista postaju prepoznatljivi nacionalni simbol, ali ujedno i prepoznatljivi iskaz estetike dizajna svoga autora. Dalje, na drugom panou predstavljeni su radovi nastali na inicijativu autora, uglavnom odjevni ili svakodnevni predmeti na koje autor aplicira duhovite, satirične i društveno-kritičke poruke, te istodobno ismijava neke negativne i anakrone političke fenomene u današnjoj Hrvatskoj i standardnim korporativnim suvenirima poput majici ili šalica daje novu dimenziju i novi, umjetnički, gotovo ready-made kontekst. Među takvim radovima posebno se ističe par zabavnih majici, crna i bijela, s propagandnim natpisima “Mi nismo ustaše, oni su!” ili “Oni su ustaše, a ne mi!”, i slično, čime autor na ironičan način izvrće ruglu ostatke promašenih ideologija s kojima se u svakodnevnom diskursu političara nažalost prečesto susrećemo.

Detalj postava
Naredni pano predstavlja razrađeni koncept vizualnog identiteta Hrvatske, gdje autor na temelju analize nekih zastava svjetskih država predlaže svoje nerealizirano rješenje zastave Republike Hrvatske, dopadljivu mrežu crvenih, bijelih i plavih kvadratića u potpunoj opreci s ilustrativnim i vizualno zasićenim rješenjem postojeće zastave. Slijedi niz znakova i logotipa dizajniranih za brojne tvrtke i institucije uglavnom u državnom vlasništvu, gdje je ideja ‘kvadratića’ konzekventno provedena, gotovo tvoreći univerzalni vizualni kod za dizajn identiteta ovakvog tipa. Posljednja dva panoa na fotografijama prikazuju korištenje autorovog dizajna u realnom prostorno-vremenskom kontekstu, od plakata i publikacija do brojnih drugih aplikacija različitih vizualnih identiteta.
Posjetitelji HDD-ove galerije osim u izložbi mogu uživati i u novom uređenju prostora, i napokon u organiziranoj i opsežnoj biblioteci stručne literature i publikacija na temu dizajna, arhitekture i likovnih umjetnosti. Knjige se, nažalost, ne mogu posuđivati, ali je svaki posjetitelj dobrodošao popiti čaj ili kavu na šanku i prolistati zanimljivu literaturu.
[d] razgovor s Borisom Ljubičićem održat će se u četvrtak, 10. veljače 2011., s početkom u 19 sati. Moderator razgovora: Damir Bralić.