naslovna fotografija: Bojana Bota: Borigami
Na izložbi će biti predstavljeno ukupno 20 projekata, uključujući i četiri nagrađena te dva pohvaljena rada koji idejno i estetski odskaču od uobičajene tržišne ponude božićnih/novogodišnjih rekvizita. Budući da je cilj izložbe i potaknuti proizvodnju te omogućiti da najkvalitetniji projekti zaista i zažive, ove godine nagrađeni radovi dizajnerica Bojane Bote (Borigami), Ane Rimac (Merry Everyday), Nine Bačun i Roberte Bratović (X-mas Pompom kit) i Mateje Topić (QR kuglice) producirani su u limitiranim serijama i moći će se kupiti u galeriji za vrijeme trajanja izložbe. Kao i prošlih godina, na prodaju je ponuđen i niz drugih radova u produkciji samih autora, a posjetitelji će imati priliku prisvojiti i neke od najboljih radova s prve dvije izložbe Bor s nama iz 2009. i 2010. godine.
Uz nagrađene, predstavljeni su i radovi Laboratoriuma (Alenka Lalić, Saša Stubičar, Orsat Franković, Ivana Vučić) i Petre Križan, koji su dobili pohvale Ocjenjivačkog suda, te prototipovi i proizvodi Bojane i Danijele Bota, Gorana Martina Štimca, Ive Markovac, Petarde (Luka Vucić, Bojan Drezgić, Mirko Kolovrat, Iva Salamunović, Marina Vnučec), Tomislava Jurice Kaćunića, Tihane Mikša Perković, Ivane Štrukelj i Imelde Ramović, Sanje Kuzmanović i Marka Rosandića, dizajnerskog tima VIL*e (Vlatka Blakšić, Lana Hudina, Ivona Vuletić), Filipa Gordona Franka, Angeline Krtalić i Korine Hrnčir, Tene Letice, Frapeema (Petra Jelaska, Ema Gerovac, Franka Spetić) i LukaLuka (Luka Gobin, Luka Jelaska).
Iz uvodnog teksta kataloga:
Prije tri godine, kada je raspisan prvi natječaj i pripremana prva izložba Bor s nama u HDD-u, nije bilo lako predvidjeti kako će izgledati odaziv na samu temu, koju je unatoč prigodničarskom karakteru trebalo shvatiti ozbiljno, a usprkos kritičkim smjernicama uzeti i s dozom (samo)ironije. Danas, u trećem izdanju izložbe, čini se kako je izdržljivost tada zacrtanog koncepta u velikoj mjeri proizašla upravo iz određenih dvojakosti, pa čak i proturječja koja su bila ugrađena u njegove postavke, i koja su se reflektirala i u samim radovima koji su pristizali na natječaje. Općenito postavljen kao projekt redizajna božićnog/novogodišnjeg drvca i pripadajućih blagdanskih rekvizita, Bor s nama ostavio je autorima da sami biraju žele li pristupiti temi kritički ili afirmativno, hoće li se oslanjati na sekularnu ili vjersku tradiciju, hoće li objeručke prihvatiti atmosferu slavlja, darivanja, hedonizma i opsesivne potrošnje, ili će je u potpunosti dekonstruirati, a jednako je poticao koncepte koji dizajnersku metodologiju koriste u svrhu eksplicitne komunikacije određene poruke i one koji su usmjereni na stvaranje proizvoda koji će potencijalno zaživjeti na tržištu.
Od samog početka, projekt je svakako imao i eksperimentalnu dimenziju. Zanimalo nas je do kojih se granica može varirati unutar jednog vrlo nepretencioznog, jednostavnog i tematski skučenog okvira, te do koje se mjere može proširiti uz njega vezan konvencionalni vizualni vokabular. Htjeli smo vidjeti kako će sami autori u svojim interpretacijama teme artikulirati stavove o ekologiji, potrošnji, održivosti i društvu, ali i mogu li i ti stavovi naći glas u nekom privlačnom, poželjnom serijskom proizvodu. Raspisujući natječaj za 2011. nastojali smo dodatni naglasak staviti na interakciju, odnosno na projekte koji ostavljaju mogućnost korisniku da sam dovrši rad, što se osjetilo u mnogima od pristiglih koncepata. Sa svakom novom izložbom polako se nastavlja graditi jedna neobična i vrijedna kolekcija produkt dizajna, želja nam je da izloženi radovi ohrabre Vašu vlastitu kreativnost, a sretni smo zbog svakog od njih koji će nastaviti živjeti u Vašim domovima. Dobrodošli na Bor s nama – Christmas Tree Superstore 2011.
(Marko Golub)