VANJA CUCULIĆ: DRAMA! PLAKATI ZA GDK GAVELLA 2005. – 2019.
Izložba Vanja Cuculić: Drama! Plakati za GDK Gavella 2005. – 2019. prikazuje izbor iz jednog od najuzbudljivijih i najneobičnijih plakatnih opusa u suvremenom hrvatskom grafičkom dizajnu, onaj Vanje Cuculića za Gradsko dramsko kazalište Gavella. Od 2005. do 2019. godine ovi su plakati oblikovali lice jednog javnog teatra, stimulirali pažnju i imaginaciju promatrača, kreirali snažne vizualne predodžbe o predstavama za koje su dizajnirani, ali i o samom kazalištu te kreativnom potencijalu medija plakata danas. Osim plakata, na izložbi se prikazuje i kratki dokumentarni film (autora Marka Goluba i Ore Mušćet te snimatelja i montažera Mirana Krčadinca) u kojem Vanja Cuculić govori o svom kreativnom procesu i specifičnim promišljanjima medija plakata, uz osvrtanje na pojedine primjere. Kustos izložbe je Marko Golub.
Tekst Marka Goluba Fantastične zvijeri, ljudi i stvari: O plakatima Vanje Cuculića za GDK Gavella možete pročitati ovdje. Video razgovor s Vanjom Cuculićem možete pogledati ovdje.
PRAKSA TEORIJE: MATKO MEŠTROVIĆ & DIZAJN
Izložba Praksa teorije: Matko Meštrović & dizajn posvećena je teoretičarskom, kritičarskom i zagovaračkom djelovanju Matka Meštrovića u kontekstu dizajna u razdoblju od ranih 1960-ih do današnjih dana te je svojevrsni portret čovjeka koji je svojim radom snažno utjecao na naše današnje poimanje dizajna i njegove uloge, kao i razumijevanje njegove, ali i naše, relacije s tehnološkim, medijskim, kulturnim, društvenim i ekonomskim okruženjem u kojem živimo. Panorama koju predstavljamo pokriva Meštrovićeve likovnokritičarske početke, ulogu u pokretanju i kreiranju teorijskog diskursa Novih tendencija, svjetonazorsko okruženje Gorgone, aktivnosti Centra za industrijsko oblikovanje, evoluciju njegovog teorijskog pisanja o dizajnu i okolini, dinamičnu mrežu međunarodnih veza i kontakata, rad na Radioteleviziji Zagreb, sudjelovanja u radu brojnih strukovnih žirija, različitih inicijativa za osnivanje visokoškolskog obrazovanja dizajnera koje 1989. kulminiraju pokretanjem Studija dizajna u Zagrebu, do vođenja Zavoda za kulturu Hrvatske, predavanja teorije na Studiju dizajna u Zagrebu i rada Ekonomskom institutu u Zagrebu. Ova izložba artefakata, dokumenata, preslika dokumenata, fotografija i rekontekstualiziranih fotografija i vizualnih materijala, citata i tumačenja, a ne autorovih umjetničkih djela ― ima i simboličku važnost ukazivanja ne samo na teme kojima se bavio i, suvremenim rječnikom, mreže u kojima je djelovao, nego prije svega na ulogu teorije dizajna kao i važnost kritičke društvene teorije za praksu i promišljanje dizajna, odnosno afirmaciju ideje da je teorijska refleksija važan i neizostavan dio svake dizajnerske prakse.
Tekst Dejana Kršića, Marka Goluba i Ore Mušćet, pod naslovom Kontinuirana istraživanja Matka Meštrovića možete pročitati u tri nastavka: I. dio: Kritika, Nove tendencije, Gorgona; II. dio: CIO, Icograda, RTZ; III. dio: Od teorije dizajna do problema okoline, Studij dizajna, hrvatska kruna.
NEP / NOVA EVROPA: KUNST IST ZEITLOS • EUROPA ENDLOS
Izložba NEP / NOVA EVROPA: Kunst ist Zeitlos • Europa endlos, posvećene intermedijskom projektu Nova Evropa i istoimenom kolektivu (Dejan Kršić, Jane Štravs, Gordana Brzović) koji je od ranih 1980-ih do početka 1990-ih djelovao na razmeđu grafičkog dizajna, medijske umjetnosti, teorije, nezavisnog izdavaštva, eksperimentalne glazbe i videa. Izložba daje presjek NEP-ovih aktivnosti i artefakata – fanzina, xerox grafika, kolaža, plakata, fotografija, dizajna publikacija i glazbenih albuma, u rasponu od autorskih radova NEP-a do dizajna za klijente (omotnice ploča Let 3, Rijeka-Paris-Texas, časopis Quorum itd.). Dio izložbe čine i novi grafički radovi, svojevrsni kolektivni hommage Novoj Evropi iz vizure kolega dizajnera, umjetnika i drugih kreativaca različitih generacija.
Tekst Marka Goluba Glava umjetnika kao radar: elektronički intimizam Nove Evrope 1982. – 1992. možete pročitati ovdje.