Razgovor predstavlja priliku da detaljnije porazgovaramo o temama koje je otvorila sama izložba, kao što su pitanje odnosa dizajna i nezavisne kulture, specifična pozicija Rijeke u kontekstu inovativnih kulturnih i umjetničkih praksi, na koje načine dizajn odražava one vrijednosti koje zastupa udruga Drugo more i scena kojoj pripada, kako je dizajn za Drugo more poslužio kao podloga za eksperimentiranje s tehnologijom i medijem tiska i zagovaranje inovacija u istome itd. Pitanja imamo još puno, a pretpostavljamo da će ih imati i publika!
Više o izložbi:
Izložba predstavlja pregled Aničićevog dizajnerskog rada za riječku udrugu Drugo more u kontinuitetu od 2002. do 2015. godine, a uključuje sve od vizualnih identiteta udruge i niza njenih glavnih programa, do različitih tiskanih sredstava promocije i komunikacije poput plakata, brošura, letaka te programskih i drugih publikacija. Prva verzija ove izložbe predstavljena je u Galeriji Filodrammatica u Rijeci u jesen 2017. simbolički markirajući kraj jedne izuzetno produktivne suradnje, ali zaokružujući i još jedno zanimljivo poglavlje sinergije između inovativne i progresivne nezavisne kulturne scene i grafičkog dizajna. U tom smislu, izložba je i svojevrsni nastavak sličnih predstavljanja ovakvih suradnji, poput izložbi posvećenih dizajnu časopisa Frakcija (izložba Frakcija 1996. – 2010., dizajneri Igor Masnjak, Laboratorium i Cavarpayer; HDD galerija 2010.), dizajnu za kustosku udrugu Kontejner (izložba Kontejner – Dizajn suvremene umjetničke prakse, Dejan Dragosavac Ruta, HDD galerija 2009.), ili za udrugu WHW (izložba Što, kako i za koga & tako dalje – Dizajn za suvremenu umjetnost, Dejan Kršić, HDD galerija 2015.). Zagrebačka verzija izložbe koncipirana je tako da daje pregledan uvid u vizualni identitet Drugog mora i različitih njegovih programa, izdvajajući kao zasebne cjeline dizajn za programske sadržaje većih projekata udruge kao što su Art & Clubbing, Moje, tvoje naše; Mediteranske igre i Refleks. Zbog boljeg razumijevanja konteksta predstavljenih radova, kroz izložbu će nas voditi i kratki tekstovi koji pojašnjavaju karakter manifestacija za koje su dizajnirani, a poseban segment izložbe bit će posvećen tehnološkom aspektu Aničićevog dizajna za Drugo more, naznačen i u naslovu, odnosno instrukciji „Tiskaj bez crne, ekstremno upojno“.
Uz izložbu su objavljena i dva popratna teksta. Tekst Marka Goluba Izgaranje u tisku pročitajte ovdje. Tekst Bojana Krištofića Oblikovanje plovidbe Drugim morem pročitajte ovdje.