Nakon završenog preddiplomskog studija na smjeru Industrijskog dizajna u Zagrebu, Petra Salarić upisala je diplomski studij na Tehnološkom sveučilištu u Delftu. Na smjeru Dizajna za interakcije, diplomirala je s temom Kako dizajn za poboljšanje kvalitete društva može pomoći u smanjenju tabua menstruacije u Indiji. Ideja za temu nastala je još tijekom pohađanja kolegija “Design for Emerging Markets”, što joj je i omogućilo razumijevanje opsega problema. Želja joj je bila pronaći kreativno rješenje koje će jednu tabu temu učiniti prihvatljivom.

Različiti aspekti života koji su direktno povezani s neprihvaćanjem teme menstruacije.
Tijekom izrade diplomskog rada, Petra je posjetila Indiju gdje je napravila istraživanje temeljeno na devetero obitelji. Takav direktan pristup omogućio joj je ispitivanje stvarnoga stanja i intervjuiranje velikog broja zdravstvenih stručnjaka i djelatnika, ali i dizajnera. Prikupljeni podaci ponovno su potvrdili već poznate činjenice o položaju žena u indijskom društvu. Zaključeno je kako nerazumijevanje i nedostatak edukacije o ključnim temama utječu na razne aspekte života mladih djevojaka; od edukacije, obiteljskog života, religije do zdravstvenog stanja.

Četiri dizajna / četiri društvene igre za suočavanje s tabu temom.
Nakon provedenog istraživanja, zaključeno je kako tabu teme postaju prihvatljive kroz humor i igru. Dizajnerica je osmislila, odnosno oblikovala igre u kojima su mogle sudjelovati čitave obitelji. Unatoč neprihvatljivoj temi, kroz kreativni i duhoviti dizajn, svi članovi obitelji ipak su prihvatili zabavne igre. Otkrivanje nedozvoljene teme kroz igru, pozitivno je utjecalo na opće podizanje svjesnosti o prešućivanim problemima. Želja dizajnerice je da dizajn za teme koje su i dalje tabu približi i našoj sredini, s ciljem da time ukaže na pozitivne društvene promjene koje dobar dizajn može pokrenuti.
Petra Salarić je svoj istraživački projekt, za koji trenutno piše znanstveni rad, već predstavila na konferenciji u Portugalu.
tekst: Ora Mušćet