Na javno-pozivni Natječaj za dizajn vizualnog identiteta Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije pristiglo je ukupno 20 radova, a Ocjenjivački sud je još 27. svibnja odabrao tri najbolja natječajna rješenja čiji autori su pozvani na razradu rada u skladu s njihovim uputama. Konačnu odluku o raspodjeli nagradnog fonda između tri rada, žiri je donio nakon tri zasjedanja. U skladu s propozicijama Natječaja, svi radovi su do donošenja konačne odluke bili anonimni pred žiratorima.
Na zadnjem zasjedanju održanom 3. srpnja jednoglasno je odlučeno da se:
1. nagrada u iznosu od 7.000 EUR neto dodjeljuje za
naziv koncepta: LIPO LI JE
autori: FILBURG (Andrej Filetin, Mila Marina Burger)
Obrazloženje:
Prvonagrađeni rad odlikuje oblikovna suptilnost i atmosferičnost. Osnova rješenja je logotip koji uz minimalnu tipografsku intervenciju usmjerava fokus na definiranje odnosa između kontrasta koji odlikuju regiju – između mora i kopna, obale i unutrašnjosti, strasti i opuštenosti. Tema prostora koji se otvara među tim pojmovima uspješno se razvija u širi grafički sustav kroz prepoznatljive stepeničaste prijelaze.
Ocjenjivački sud pohvaljuje prepoznavanje komunikacijskog potencijala pojma ‘Dalmacija’ te visoku razinu razrade predloženog rješenja. Posebno uočavamo širok spektar primjena i razvoj predloženog identitetskog sustava koji je usklađen u svim elementima.
Predloženi rad je nedvosmisleno uspješan, vođen jasnom temom, izbjegavajući čestu zamku natječajnih prijedloga koji se mogu doimati kao niz nepovezanih grafičkih senzacija.
LINK na prvonagrađeni natječajni rad razrađen prema uputama OS
LINK na prvonagrađeni natječajni rad prije dorade
2. nagrada u iznosu od 3.500 EUR neto dodjeljuje za
naziv koncepta: HARMONIJA KONTRASTA
autori: KAZINOTI & KOMENDA (Karlo Kazinoti, Mišo Komenda, Ana Bodrožić, Bruno Dubravec, Hana Malenica, Frane Balta)
Obrazloženje:
Osnovni nositelj vizualnog identiteta je kružni znak izveden repeticijom slova D u različitim rezovima pisma, prizivajući asocijaciju na sunce kao osnovni motiv, uz mogućnost gradnje drugih vizualnih asocijacija izmjenom izbora boja. Ovaj rad vrlo kvalitetno oblikuje znak kao direktnu i prepoznatljivu markicu, osiguravajući prepoznatljivost i kontinuitet grafičkog dojma neovisno o jezičnim varijantama. Vrlo su vješto definirane varijacije u pojednostavljivanju odnosno redukciji znaka, s obzirom na umanjenja, niže rezolucije prikaza ili pak komplicirane uvjete izrade.
OS je mišljenja da je potencijal cjelokupnog grafičkog sustava, iako vrlo kvalitetno postavljen, na kraju samo nagoviješten te da postoji dodatni prostor za širu razradu sustava aplikacija.
LINK na drugonagrađeni natječajni rad razrađen prema uputama OS
LINK na drugonagrađeni natječajni rad prije dorade
3. nagrada u iznosu od 2.000 EUR neto dodjeljuje za
naziv koncepta: ŠTORIJA
autori: DIG STUDIO (Jurica Kos, Izvorka Jurić, Nino Dolenc)
Obrazloženje:
Ocjenjivački sud (OS) cijeni prepoznavanje komunikacijskog potencijala pojma ‘Dalmacija’ i fleksibilnost vizualnog identiteta temeljenog na snažnoj tipografiji. Posebno se ističe kreativna upotreba boja i dinamičnih linija koje doprinose svježini i suvremenosti rješenja. Međutim, OS smatra da su geometrijski oblici kao ključni elementi za ostvarivanje likovnih kompozicija na aplikacijama komunikacijski nejasni te nedovoljno elaborirani u smislu jasnijeg pristupa slaganja, kao i da bi trebali biti jasnije vezani s osnovnim grafičkim elementima znaka/logotipa, što bi ojačalo vizualnu koheziju i prepoznatljivost.
OS je mišljenja da je postojao prostor za daljnju razradu sustava suradnje identitetskih formi nad fotografskim materijalima u aplikacijama, kako bi se osigurala intenzivnija integracija vizualnog identiteta s primijenjenim materijalima.
LINK na trećenagrađeni natječajni rad razrađen prema uputama OS
LINK na trećenagrađeni natječajni rad prije dorade
Šesnić&Turković, Boris Ljubičić i Jan Pavlović, pozvani autori, koji nisu dobitnici nagrada, za svoja natječajna rješenja dobit će obeštećenje u iznosu od 1.000 EUR neto po autoru/timu.
U nastavku predstavljamo sve ostale pristigle natječajne radove:
Prozor Dalmacije / Tomislav Vučković
Dalmatia 4 All / Galebovi (Julija Hrstić, Marko Bašić)
Dalma / Studio International (Boris Ljubičić, Rajna Buzić-Ljubičić)
Dalmatino / Boris Ljubičić
DalmacijA / STUDIO 2 (Boris Ljubičić, Dorijan Mihajlica)
Vitraj / Mirjana Poropat
Fragmenti Srednje Dalmacije / Ivan Radman
Dugo D / Jan Pavlović
Pomalo / Šesnić&Turković (Marko Šesnić, Goran Turković, Nikola Heged, Tana Jeić, Klara Zaher)
DAAA / DIG studio (Jurica Kos, Izvorka Jurić)
K&D / Rede i Tomšić (Matija Tomšić, Vedran Rede)
Trilogija Dalmacije / Antonija Majstorović
Dal/ma/cija / Norma International (Stipe Brčić, Dinko Brčić, Enea Piškor, Borjan Pavlek, Srećka Gmaz, Danijela Lušin)
Dalmacija – pomalo svega / Žarko Kuvalja
Oh Dalmacija / Rede i Tomšić (Matija Tomšić, Vedran Rede)
Kraljica Jadrana / G&DB (Ana Mojaš, Ivana Bačanek)
“u sridu” mediteranske ljepote i raznolikosti / VF design (Viktor Funčić)
HDD i Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije čestitaju dobitnicima nagrada i zahvaljuju svim natjecateljima na sudjelovanju u natječaju.
Voditelj natječaja bio je Damir Gamulin.