Fotografije na naslovnici: Brigitte Lacombe, Jelena Jovanov
Uz Izložbu hrvatskog dizajna 1718, koja se otvara u Muzeju za umjetnost i obrt i Izložbenom salonu Izidor Kršnjavi u četvrtak 25. listopada u 20 sati, održat će se i nekoliko popratnih javnih događanja. Prva od njih počinju već dan nakon otvorenja i dodjele nagrada, u petak 26. listopada u 17:30 u atriju Muzeja za umjetnost i obrt. Tada, naime, predstavljamo dvoje inozemnih članova Međunarodnog ocjenjivačkog suda Izložbe 1718, njujoršku dizajnericu Susan Sellers (2×4) i beogradskog dizajnera Slavimira Stojanovića (Futro Design).
Predavanje: Slavimir Futro
Weare Percfet
Petak, 26. listopada, 17:30
Atrij Muzeja za umjetnost i obrt, Trg Republike Hrvatske 10
Predavanje beogradskog dizajnera vizualnih komunikacija Slavimira Stojanovića bavit će se kritikom suvremenog društva kroz vizualnu komunikaciju, ali i prihvaćanjem greške kao osnovne iskre života u strogo kontroliranom tehnološkom gridu u koji smo svi svakodnevno upleteni.
Slavimir Stojanović je grafički dizajner rođen 1969. u Beogradu. Studirao je na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Beogradu i na HDK (Visokoj školi za dizajn) u Göteborgu u Švedskoj, u klasi profesora HC Ericsona. Radio je u agencijama Saatchi & Saatchi, Kompas Design, Arih Advertising, Communis DDB, kao i u vlastitom studiju Futro Design čiji je kreativni direktor. Osnivač je lifestyle brenda Futro i kreator serije dječjih slikovnica Avanture Singi Lumbe. Radio je na komercijalnim projektima za mnoge klijente, uključujući Sony, Michelin, Mercedes-Benz, Coca-Cola, Allied Domecque, Abanka, Zavarovalnica Triglav, Ljubljanski Kinematografi, Studio Moderna, Delo Revije, Lisca, Gorenje, Europlakat, DrogaKolinska, MPC Holding, Entrix, Kozmo, Voda Vrnjci, Polimark, Idea, Atlantik Grupa, Knjaz Miloš, Plazma, Aqua Viva, Kabinet itd. Realizirao je i veliki broj projekata za kulturne institucije kao što su Jugoslovensko dramsko pozorište, magazin New Moment, Muzej primijenjene umjetnosti i Muzej suvremene umjetnosti u Beogradu, Moderna galerija Ljubljana, Kulturni centar Beograda, Zvezdara teatar i mnoge druge. Dobitnik je preko 300 međunarodnih nagrada i priznanja u domeni oglašavanja i grafičkog dizajna. O njegovom radu pisali su najznačajniji svjetski časopisi kao što su Graphis, Print, Communication Arts, Computer Arts, Creative Review i Novum. Njegovi radovi se nalaze u Muzeju Pompidou u Parizu, Muzeju umjetnosti i reklame u Hamburgu, Muzeju plakata u Varšavi, Muzeju primijenjene umjetnosti u Beogradu i Muzeju suvremene umjetnosti u Novom Sadu. 2017. godine primio je Nagradu za životno djelo od strane Udruženja za tržišne komunikacije Srbije, a 2018. godine objavio je svoj prvi roman Devet. Predaje Plakat na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Beogradu.
Predavanje: Susan Sellers
Make Again
Petak 26. listopada, 19:00
Atrij Muzeja za umjetnost i obrt, Trg Republike Hrvatske 10
U svom predavanju, naslovljenom Make Again (ironična parafraza slogana Make America Great Again) američka dizajnerica Susan Sellers govorit će o svom studiju 2×4 i recentnom projektu The Diner. Prošle godine, 2×4 je dobio upit za suradnju s Davidom Rockwellom i magazinom Surface kako bi osmislili projekt koji će predstaviti situaciju u suvremenom američkom dizajnu na Salone del Mobile u Milanu. Autorski tim odlučio se za pristup u kojem će na to pitanje odgovoriti koristeći jedan od snažnih simbola američke kulture, tzv. diner, odnosno zalogajnicu. Takvi ugostiteljski prostori su mjesta gdje ljudi koji se međusobno ne poznaju postaju svojevrsna zajednica, gdje se događaju neformalni, intimni susreti i gdje se slave kulturne razlike. Motiv dinera objedinjuje mnoge mitske narative koji definiraju američki identitet – granicu (the frontier), život na rubu, mogućnost otvorene ceste, naciju imigranata. No najviše, ona rasvjetljava kompleksan ‘izvozni proizvod’ američkog dizajna – optimizam za globalnu konzumaciju. The Diner je zamišljen kao mjesto na Milanskom sajmu gdje se gaje zajedništvo i kontrakultura.
Susan Sellers je osnivačica, partnerica i kreativna direktorica u studiju 2×4 te viša kritičarka za dizajn na Fakultetu za umjetnost Sveučilišta Yale. U studiju 2×4 vodi široki raspon strateških i dizajnerskih projekata u kulturalnim, komercijalnim i urbanim sektorima, od velikih projekata identiteta brendova do programa iskustava, okruženja brendova i izložbi. Među njenim klijentima su Nike, Tiffany & Co., Prada, Arper, Guggenheim, Lincoln Center, Isabella Stewart Gardner Museum i mnoge druge. Od 2013. do 2016. godine bila je voditeljica Odjela za dizajn Muzeja umjetnosti Metropolitan, gdje je predvodila dizajnerske inicijative od identiteta brenda do posjetiteljskog iskustva, izložbi i stalnog postava. Izrada novog brenda muzeja, otvaranje povijesne zgrade Marcel Breuer na križanju Avenije Madison Avenue i 75. ulice, otvaranje muzeja Met Breuer, kao i nedavne izložbe Charles James: Beyond Fashion (Charles James: onkraj mode) i Manus X Machina: Design in the Age of Technology (Manus X Machina: dizajn u doba tehnologije) izvedeni su pod njezinim kreativnim vodstvom. Predaje diljem svijeta, između ostalog kao gostujuća kritičarka na Fakultetu za dizajn Sveučilišta Rhode Island, Postdiplomskom studiju arhitekture, urbanizma i očuvanja Sveučilišta Columbia, Institutu za arhitekturu Južne Kalifornije (SCI-ARC) te na Scuola Politecnica di Design u Milanu. Diplomirala je grafički dizajn na Sveučilištu Rhode Island, a magistrirala američke studije na Sveučilištu Yale.