Graphisove nagrade i priznanja za Borisa Ljubičića, Mirka Ilića, Stjepka Rošina i Bekar Haus

U nedavno objavljenim rezultatima natjecanja za nagrade uglednog časopisa Graphis istaknuto je troje hrvatskih dizajnera te jedan studio, koji su osvojili nagrade i počasna priznanja u kategorijama Dizajna i Plakata. Među njima najviše je nagrada odnio Mirko Ilić, redom za recentne kazališne plakate za JDP u Beogradu i Lincoln Center Theatre u New Yorku. Studio International Borisa Ljubičića nagrađen je srebrom za plakat TWO/ONE za UNHCR, Stjepko Rošin dobio je srebro za logo Salona Yachts i posebno priznanje za plakat Sudamja, a Bekar Haus dobio je srebro i počasno priznanje za dva rada dizajnirana za Hrvatsku poštansku banku.

Studio International dizajnera Borisa Ljubičića osvojio je srebro na Graphis Poster Awards 2025 za plakat “TWO / ONE”. Ovaj plakat, izrađen za naručitelja UNHCR Hrvatska,  promovira toleranciju među učenicima kroz spojena lica tamnoputog dječaka iz Maroka i bijelca iz Ukrajine, čime se naglašava prihvaćanje različitosti. Plakat je distribuiran u sve škole u Hrvatskoj, što je značajno pridonijelo razumijevanju i prihvaćanju različitosti među djecom i mladima.

TWO/ONE, Boris Ljubičić, Studio International, fotograf
Darko Bavoljak

Mirko Ilić je osvojio dvije zlatne nagrade na Poster Awards 2025 za plakate “Razvojni put Bore Šnajdera” i “Bolest mladosti“, kreirane za Jugoslavensko dramsko pozorište u Beogradu. Također je osvojio pet srebrnih nagrada u kategoriji kazališnih plakata za radove “Corruption” gdje je potpisan kao ilustrator, uz dizajnericu Nicky Lindeman, “Gubitnik“, “Incident na granici“, “Limeni bubanj” i “Disko svinje“. Njegovi plakati posebno su istaknuti zbog njihove umjetničke vrijednosti i sposobnosti prenošenja kompleksnih tema kroz vizualni jezik. O dizajnu Mirka Ilića za kazalište nedavno smo objavili veliki tekst koji možete pročitati ovdje.

 

Mirko Ilić, zlato u kategoriji Plakati za predstavu Razvojni put Bore Šnajdera, Jugoslavenskog dramskog pozorišta


Stjepko Rošin
je osvojio srebrnu nagradu na Design Awards 2025 za logo dizajniran za brodogradilište Salona Yachts. Logo odražava povijest i kontinuitet jake brodogradnje u Solinu, kombinirajući elemente antičke metropole s modernim jedriličarskim brendom. Osim samoga loga, dizajniran je cjeloviti vizualni nastup uključujući oznake dimenzija plovila sa karakterističnim rimskim brojkama i očima koje podsjećaju na vrijeme kada su one na pramcu bile jedino pouzdano navigacijsko pomagalo dok je sudbina plovila, posade i putnika na moru bila isključivo u rukama Fortune, starorimske Božica sreće. Isti logo je također dobio nagradu “Award of Excellence” na međunarodnom natjecanju WOLDA 2023. Osim toga, u kategoriji Plakat Rošin je osvojio i posebno priznanje za rad Sudamja 23.

 

Logo dizajnera Stjepka Rošina, oblikovan za brodogradilišta “SALONA Yachts Ltd.

Srebro na natjecanju Design Awards 2025 dobili su prošlogodišnji dobitnici zlatne nagrade Alira Hrabar Bekar i Dušan Bekar iz studija Bekar House,  za kalendar “Calendar 4 Keeps“, kreiran za Hrvatsku poštansku banku. Kalendar je namijenjen hrvatskom tržištu kao dar klijentima, a dizajniran je s naglaskom na praktičnu i umjetničku vrijednost. “Calendar 4 Keeps” je stolni kalendar koji se može koristiti i kao stalak za iPhone, olovke i slike, a na poleđini svakog mjesečnog lista skriva se dio grafičke umjetnosti koja se na kraju godine može uokviriti. Osim srebra za ovaj rad, Bekar Haus je osvojio i posebno priznanje u istoj kategoriji i za “Novogodišnji program Hrvatske poštanske banke“.

Alira Hrabar Bekar i Dušan Bekar iz studija Bekar House, “Calendar 4 Keeps”

 

 

Magazin Graphis i njegov izdavački program predstavljaju jedno od najvažnijih i najutjecajnijih mjesta za promociju grafičkog dizajna, ilustracije, oglašavanja i fotografije. Prvi broj magazina Graphis objavljen je 1944. godine, a 1952. izašao je prvi godišnjak Graphis Annual, koji dokumentira najbolju međunarodnu dizajnersku produkciju unutar jednogodišnjeg razdoblja. Hrvatski dobitnici dodatno potvrđuju visoku razinu kreativnosti i kvalitete domaćih dizajnera na međunarodnoj sceni.