[d]razgovor: UX – DIZAJN KORIŠTENJA / Sarah Baron Brljević, Maša Milovac, Marina Jukić

U petak 4. listopada u 19 sati u HDD galeriji održat ćemo vodstvo i [d]razgovor s autorskim timom izložbe UX – DIZAJN KORIŠTENJA, autoricama MAŠOM MILOVAC i SARAH BARON BRLJEVIĆ te dizajnericom MARINOM JUKIĆ. U dijalogu s voditeljem galerije Markom Golubom, autorice će govoriti o ključnim izazovima i tendencijama u području dizajna digitalnih proizvoda i oblikovanja korisničkog iskustva, o zajednici koja se formira oko te uzbudljive interdisciplinarne grane dizajna, kao i o svojim iskustvima u istraživanju pokrenutom za ovu izložbu te načinima na koje će UX utjecati ne samo na razvoj dizajna nego i na naše svakodnevne živote. Ulaz je besplatan.

Više o izložbi (iz teksta Maše Milovac i Sarah Baron Brljević):
izložba UX – Dizajn korištenja obrađuje temu dizajna digitalnih proizvoda i oblikovanja korisničkog iskustva u Hrvatskoj, s fokusom na nekoliko različitih proizvoda – web i mobilnih aplikacija – koji su svaki na svoj način promijenili načine naše svakodnevne interakcije sa stvarnim i digitalnim svijetom. Bazirana na ekstenzivnom istraživanju, izložba donosi mnoge podatke o specifičnom području dizajna korisničkog iskustva, kao i niz videosadržaja koji donose refleksiju o istome.

 

 

Dizajn korisničkog iskustva (UX dizajn) predstavlja jednu od najmlađih, ali i najkompleksnijih i interdisciplinarnih grana dizajna, koja ima sve veći utjecaj na našu svakodnevicu. Prikazivanje njegove važnosti neophodno je ne samo radi popularizacije, već i zbog otvaranja ključnih pitanja o adekvatnoj edukaciji i valorizaciji dizajna digitalnih proizvoda. Zbog specifične prirode i namjene tih proizvoda, dizajneri često surađuju s korisnicima kao ravnopravnim partnerima u razvoju, a ta suradnja ističe se kao jedna od ključnih značajki na koju želimo skrenuti pozornost.

 

 

Kako IT industrija u Hrvatskoj raste, uloga UX dizajnera postaje sve značajnija. Izložba je stoga prilika da se pozicija te nove grane dizajna po prvi put sagleda u lokalnom kontekstu – ne samo zbog njegove tržišne konkurentnosti, već i kao alata, metoda, načina razmišljanja i donošenja odluka usmjerenih na razvoj najboljeg mogućeg proizvoda i iskustva korištenja, uz istovremeno osnaživanje i educiranje korisnika.

 

 

Da je riječ o dizajnerskom području s ekonomskom, društvenom i metodološkom vrijednošću, prikazano je kroz mjerljive podatke o proizvodima nastalim u Hrvatskoj (KEKS Pay, Njuškalo, Sofascore, e-Građani, HRTi i nekoliko drugih), intervjue s korisnicima aplikacija, vizualizacije prikupljenih podataka iz ankete među UX dizajnerima, te kroz osnovne karakteristike metodologija i alata više ili manje specifičnih za UX dizajn.

 

 

Otvorena pitanja predstavljena na izložbi tako postaju dobar temelj za propitivanje i razgovor struke o edukaciji UX dizajnera, o daljnjem promišljanju tih pristupa u obrazovanju, o spoznaji širine odgovornosti ne samo prema dizajnu i kod dizajnera, već i kod samih korisnika, o tome tko se u Hrvatskoj bavi UX dizajnom i što znači biti dobar UX dizajner, i u konačnici – o tome gdje vidimo prostor za razvoj i unapređenje standarda UX dizajna u Hrvatskoj.