Studio Tumpić/Prenc i Studio Rašić+Vrabec dobitnici ovogodišnjeg Red Dota

Red Dot, jedno od najutjecajnijih svjetskih priznanja za dizajn, ove godine dobila su i dva domaća studija. Rovinjski Studio za vizualne komunikacije TUMPIĆ/PRENC dobitnik je nagrade Red Dot: Best of the Best za njihov dizajn boce istarskog maslinovog ulja Latini, dok je Red Dot Award: Brands & Communication Design pripao zagrebačkom studiju Rašić+Vrabec za dizajn vizualnog identiteta 66. Pulskog filmskog festivala.

Studio za vizualne komunikacije Tumpić/Prenc dobitnik je nagrade Red Dot: Best of the Best, jedne od najcjenjenijih na području dizajna u svijetu. Rovinjski je studio nagradu osvojio za dizajn boce maslinovog ulja istarskog brenda Latini. Koristeći motiv karirane košulje na ambalaži ulja, kreativni tim Studija Tumpić/Prenc dočarao je dinamiku prošlosti Istre i težaka iz unutrašnjosti poluotoka koji su nerijetko odlazili raditi kod zemljoposjednika Talijana bliže obali. Tone, predak vlasnika brenda vrhunskog maslinovog ulja Latini, krajem 19. stoljeća povremeno je radio kao zemljoradnik kod istarskih Talijana koje su tada nazivali Latini. Jednom je kao dnevnicu dobio kariranu košulju, ondašnju rijetkost pa su ga njegovi mještani prozvali Latini. To je ostao i nadimak obitelji do danas kad su ga Tonini potomci odabrali za ime svog brenda.

foto: Dejan Hren

foto: Dejan Hren


Zbog toga smo i bocu maslinovog ulja odjenuli u karirani uzorak s džepom u kojem se nalazi papirić s ispisanom stoljetnom obiteljskom pričom. Na neki način dizajnom je boca postala portret voljenog pretka. Kroz specifičnu priču vezanu samo za ovu obitelj, prenijeli smo poruku domaće proizvodnje ulja od autohtonih istarskih sorti maslina uzgajanih s posebnom pažnjom od polja do gotovog proizvoda”, otkriva Anselmo Tumpić, kreativni direktor Studija Tumpić/Prenc.

O autorima:

Anton Licul Grk, Sara Prenc Opačić i Anselmo Tumpić, foto: Željko Opačić

Anton Licul Grk, Sara Prenc Opačić i Anselmo Tumpić, foto: Željko Opačić

Studio su u Rovinju prije samo dvije godine osnovali Anselmo Tumpić i Sara Prenc Opačić, koji su iskustvo dotad stjecali u najvećim domaćim i stranim marketinškim agencijama. “U današnjem društvu jedina konstanta je da se sve mijenja. Kako bismo što bolje shvatili gledište klijenta, moramo učiti o najrazličitijim poljima poslovanja, pa smo tako kod rada na ovom kvalitetnom lokalnom proizvodu dublje ušli u tematiku proizvodnje maslinovog ulja te analizirali povijest obiteljskog stabla klijenta”, kaže Sara Prenc Opačić, direktorica za odnose s klijentima.

 

Red Dot Award: Brand & Communication Design – u kategoriji Brand Design & Identity za dizajn logotipa pripao je zagrebačkom studiju Rašić+Vrabec, autorima vizualnog identiteta 66. Pulskog filmskog festivala.

Autori su istaknuli kamo im je “čast već bila što je nagrađeni logo pobijedio na žiriranom natječaju za samu manifestaciju 66. Pule koji je jedan od najstarijih kontinuiranih filmskih festivala u Europi i svijetu. Tada smo već osjećali da ovaj logo čeka vrlo uspješna budućnost. “

06_Pff66_jumbo-768x513

Korištenjem brojke u logotipu naglašena je tradicija i dugovječnost samog festivala. Sama brojka je po sebi moćna i simbolična i dozvoljava brojne upotrebe i asocijacije. Gledatelji su na taj način sami interpretirali logo, koji su tumačili na različite načine; od očiju s obrvama, naočala, otvora kroz koje se proviruje, tlocrta Arene, filmske role pa čak i uskličnika itd. Od samog početka pokazao se kao inspirativan i primjenjiv, a reakcije publike su bile izvrsne.

O autorima:

Vedrana Vrabec i Marko Rašić, foto: Petra Slobodnjak

Vedrana Vrabec i Marko Rašić, foto: Petra Slobodnjak

Rašić+Vrabec specijalisti su za dizajn u kulturi i za brandove koji žele postati kultura. Dizajniraju i kreiraju izložbe, prostore i proizvode, a osnivači studija Vedrana Vrabec + Marko Rašić, profesionalno djeluju više od 15 godina. Pristupaju svakom projektu holistički, ekološki i društveno odgovorno te uživaju u vođenju multidisciplinarnih timova za velike i male, jednostavne i složene muzejske projekte.

 

Žiri međunarodnih stručnjaka, sastavljen od 24 člana, prema vrlo strogim kriterijima birao je između 8.697 radova iz 54 zemlje, a nagrada dodijeljena Studiju Tumpić/Prenc podrazumijeva i daljnje konkuriranje za Red Dot: Grand Prix čiji će dobitnik biti objavljen 1. studenog.

Red Dot nagrade će dobitnicima biti uručene na svečanoj dodjeli 1. studenog u Berlinu, te će tu noć nagrađeni projekti biti i izloženi u sklopu proslave Designers’ Night u Ewerku. Pobjednički radovi bit će uvršteni i u katalogu International Yearbook Brands & Communication Design 2019./2020. koji izlazi 14. studenog, a oni nagrađeni s Best of the Best priznanjem bit će uključeni i u izložbu u berlinskom Muzeju komunikacija.