Povodom stogodišnjice neprekinutog djelovanja Gradski muzej Varaždina raspisao je, a Hrvatsko dizajnersko društvo provelo, javni natječaj za dizajn vizualnog identiteta muzeja. Cilj natječaja bio je dobiti suvremeni vizualni identitet Gradskog muzeja koji će reflektirati ulogu muzeja kao centralne kulturne institucije grada, ali i samog Varaždina kao kulturnog središta regije.
Ocjenjivački sud javnog Natječaja za dizajn vizualnog identiteta Gradskog muzeja Varaždin, u sastavu: Andro Giunio, Marko Hrastovec, Marija Juza, Elizabeta Igrec i Miran Bojanić Morandini je na prvom zasjedanju odabrao tri natječajna rada koji su ušli u uži izbor za nagrade, a čiji autori su pozvani na daljnju razradu rada u skladu s uputama članova OS.
Na drugom zasjedanju održanom 3. veljače, članovi OS jednoglasno su donijeli odluku o raspodjeli nagradnog fonda.
Budući da je vizualni identitet strateški alat koji mora omogućiti fleksibilnost i kreativne prilagodbe tijekom implementacije, ocjenjivački sud smatra da nijedan od radova, čak i nakon odrađenih dorada, nije dosegao razinu koja bi garantirala finalno, implementacijski spremno rješenje. Iz tog razloga, kako bismo naručitelju ostavili prostor za konstruktivan dijalog i eventualno usklađivanje s autorom rješenja, odlučeno je da se prva nagrada ne dodjeljuje – čime se izbjegava rizik od fiksiranja na prijedlog koji možda neće u potpunosti zadovoljiti dugoročne potrebe. Nasuprot tome, dodjela drugog mjesta ostavlja mogućnost daljnjih dorada i prilagodbi, čime se postiže optimalan balans između prepoznatog kreativnog izraza i praktičnih zahtjeva naručitelja.
Prva nagrada se ne dodjeljuje
Obrazloženje
Ocjenjivački sud donio je jednoglasnu odluku da niti jedan od tri natječajna rada koji su bili u užoj selekciji, a nakon sugeriranih i odrađenih dorada, ne zadovoljava kriterije natječaja u potpunosti. Stoga je odlučeno da prva nagrada neće biti dodijeljena.
Druga nagrada u iznosu od 2.500 EUR bruto dodjeljuje se za
naziv koncepta: Boje grada
autor: Ian Farkaš
Obrazloženje:
Rad uspješno povezuje lokalno prepoznate povijesne elemente sa suvremenim vizualnim jezikom. Odlikuje ga jednostavno ali fleksibilno korištenje prepoznatljivih oblika s fasada palača, koji poglavito uspješno funkcioniraju u razradi kao okvir za foto materijal. Odabir humanističkog serifa kao glavnog tipografskog pisma smatramo prikladnim i da on na ugodan način kontrira geometrijskim oblicima koji načelno dominiraju identitetom. Pohvaljujemo razradu identiteta koja kroz različite formate i medije prikazuje fleksibilnost prilagodbe, te hrabrost u korištenju boja i tipografije.
Ocjenjivački sud smatra da prezentirano rješenje trenutno sadrži višak grafičkih elemenata, koji nužno ne čine skladnu cjelinu, odnosno njihov zbroj često ostavlja dojam suvišnog popunjavanja plohe. Sugeriramo naručitelju da nastavi komunikaciju s autorom rješenja jer kroz prikazano možemo iščitati suvremen i odgovarajući identitet pod uvjetom ozbiljnije razrade ponuđenih materijala.
LINK na drugonagrađeni natječajni rad nakon razrade
LINK na drugonagrađeni natječajni rad prije razrade
Dvije jednakovrijedne treće nagrade, u iznosu od po 1.700 EUR bruto svaka dodjeljuju se za
naziv koncepta: Koncept Varaždin
autori: Nino Dolenc, Rina Crnjaković, Toni Bilić
Obrazloženje:
Kvaliteta ovog rješenja leži u vještom uspostavljanju odnosa povijesnog i suvremenog, što je posebno vidljivo u razradi kroz aplikacije gdje pruge postaju gradivni elementi za oblikovanje identiteta. Ocjenjivački sud pohvaljuje tipografski vokabular i uspješno sparivanje pisama s ostalim elementima identiteta. Sveukupno gledajući, rješenje je prezentirano kroz široki raspon primjena, što je svakako pohvalno, iako se ne možemo nužno složiti sa svim prikazanim pristupima.
Smatramo da sugerirane dorade nisu rezultirale prihvatljivim kvalitativnim pomakom u odnosu na svoju prvu verziju.
LINK na trećenagrađeni natječajni rad nakon razrade
LINK na trećenagrađeni natječajni rad prije razrade
naziv koncepta: Portal u kulturu
autorica: Sara Zelić
Obrazloženje:
Rješenje odlikuje oblikovani simbol, koji svojom apstrakcijom i pojavnošću ostaje pamtljiv, ali i izaziva svojevrsnu intrigu kod promatrača. Iz prikazane razrade grafičkih izvedenica simbola vidljivo je da sustav ima potencijal za široku primjenu — može ostati suptilan, ali može postati i prilično nametljiv ako situacija to dozvoljava. Koloristički ovo rješenje odstupa od uobičajenih tonova koji se vežu uz heraldiku i zastavu grada, što je u ovom slučaju pohvalno i smatramo da takav odabir rješenju daje dodatni zamah da ono postane prepoznatljivo na lokalnom, ali i širem planu.
Nakon prilagodbe i razrade koju je Ocjenjivački sud zatražio, potencijal primjene znaka koji je nagoviješten i koji smo inicijalno pohvalili nije poprimio značajnije izmjene koje bi pokazale raznovrsnost upotrebe.
LINK na trećenagrađeni natječajni rad nakon razrade
LINK na trećenagrađeni natječajni rad prije razrade
U nastavku predstavljamo sve ostale pristigle natječajne radove:
Suvremeni pristup tradiciji, Ida Flegarić
DVIGMV, Klaudio Cetina
Doživjeti stotu, Artinela Studio (Marinela Žinić Ačkar)
M Muzej logo, Zlatko Grgić
Povijest je budućnost, Christian Damir Bajsić
Baština pod krovom I, Adverta (Andrija Previšić)
Gradski muzej Varaždin, Nikola Radmirović
Sim Tam, Bruna Krčelić
Mnoštvo percepcija, Morana Cvetković
Baština pod krovom II, Adverta, (Andrija Previšić)
Raznolikost pod krovovima, Fleche (Doris Živalj)
Mjesto zvano muzej, Kreda (Žarko Radovanović, Goran Garojević)
Vrata baštine, Nives Ramljak
Flagshift, (Boris Dragojlović, Negra Nigoević)
Portal znanja – mjesto okupljanja, Šain&Bielen (Andrea Bielen, Bruna Čičin-Šain)
Varaždinski, (Negra Nigoević, Boris Dragojlović)
Anđeo, Stanislav Erman
Kronološka priča GMV, Slobodna domena (Ariana Grozić, Mladen Katanić)
Obris Starog grada, Mateo Jurin
GMV inspiriran Starim gradom, Path & Pattern (Nikola Mišel Puklin, Dora Bosner)
Vizualni identitet GMV, TVZ – Tehničko veleučilište u Zagrebu (Ulla Leiner Maksan, Paula Pavlin)
Linija, Hana Hirnig
Čuvari priča, Iva Šola
Elementi, Mirel Hadžijusufović
GMV otvorena vrata, Iva Nekić
GMV identitet, VINGER (Valinea Vinger)
Zakoračite u baštinu, Matko Vlaić
Ornament muzeja, Lucija Tadić, Luka Šimunović
Vrata grada, Luka Šimunović, Lucija Tadić
Muzejski obrisi, Helena Zrinski
Jednostavnost, Boris Ljubičić
Koncept za uokvirit, Nino Dolenc , Rina Crnjaković, Toni Bilić
Vizualni identitet Portal, Lea Cesarec
Mozaik kreativnosti, Ela Hradec
Strukture, Lokl (Nina Lišnić, Raul Jimenez Vazquez, Matea Lišnić)
Vizualni identitet Gradskog muzeja Varaždin, Goran Kovačić
Portal u prošlost, SGD (Petra Gregurec, Laura Sajko)
6 za 6, Antonia Radošević
Volta – portal u svijet, Radnja (Antonio Karača)
V muzej, Marija Lončar
Kaleidoskop baštine, Martina Ratković
Putokaz umjetnosti, Linda Golik Horvat
Muzeji muzeja, Sara Međaković
Krugovi sjećanja, Vladimir Resner
Muzej = portal, Matija Drozdek, Aleksandra Živković
U kom grmu leži zec?, Saša Prižmić
AKI 24, Dragomir Šuka
GMV_plus, Žarko Ostojić
Muzej kao kaleidoskop, Ejla Miletić
dots, Lora Delić
Okvir za budućnost, Nikola Heged
Nosim priče, Tonja Gašperlin
Portal2403, Predrag Šuka
Varaždinsko M, Luka Kundih
Oblici i zavijutci, Melita Kenđel
GMV – Geometrijsko modernistički vizualni GMV1, Tajana Zver
Matija Korvin, Adrian Bogičević
Oblici varaždinske kulture, Martina Petric, Josipa Tadić, Ela Meseldžić
Papilio, Kristijan Rančić, Morana Jugović
Stitching Stories, due-limone (Joanna Pellizer, Francesca Tebaldini)
Vrata kulture, Neven Udovičić, Sara Kern Gaćeša
Kompleksna jedinstvenost, Igor Barčanac
Plohe, Neven Udovičić, Sara Kern Gaćeša
Tlocrt, Neven Udovičić, Sara Kern Gaćeša
Stari grad Varaždin, Marina i Maja Matušin
Prozori otkrivanja, Maja Vrban Sačić
GMV – Geometrijsko modernistički vizualni GMV 2, Tajana Zver
Gradski muzej Varaždin, Barbara Klenkar
Muzej u muzeju, Studio Lumistra, Boris Vida