Poziv za iskazivanje interesa za sudjelovanje u javno-pozivnom natječaju za dizajn vizualnog identiteta TZ Splitsko-dalmatinske županije

Turistička zajednica Splitsko – dalmatinske županije raspisuje, a Hrvatsko dizajnersko društvo provodi javno-pozivni natječaj za dizajn vizualnog identiteta Turističke zajednice Splitsko – dalmatinske županije. Pozivamo zainteresirane autore i timove da prijave interes za sudjelovanje u natječaju kao pozvani natjecatelji. Rok za primanje zahtjeva za sudjelovanje u natječaju kao pozvani natjecatelj je do četvrtka 14. ožujka 2024. do 20 sati. Ocjenjivački sud će odabrati pet autora/timova koji će u Natječaju sudjelovati kao pozvani autori/timovi. Više detalja o natječaju možete naći u nastavku teksta.

ISKAZIVANJE INTERESA ZA SUDJELOVANJE U
NATJEČAJU KAO POZVANI AUTORI/TIMOVI

 

Autori i kreativni timovi zainteresirani za sudjelovanje u Natječaju kao pozvani autori/timovi trebaju poslati natječajnu prijavu na adresu natjecaji@dizajn.hr s naslovom ‘TZ SDŽ – prijava’ do 14.3.2024. do 20 sati.

Natječajna prijava se sastoji od Elektroničke pošte koja u prilogu treba sadržavati:

  • tekstualni dokument koji sadrži životopis autora/članova tima, najviše 1 kartica teksta za samostalnog autora ili 2 kartice u slučaju grupe autora
  • portfolio autora/članova tima s najviše 5 relevantnih radova predstavljenih u dokumentu veličine do 5 MB te do 20 stranica sadržaja.
  • ispunjenu digitalnu prijavnicu za tim (TZ SDŽ – Prijavnica)

Ocjenjivački sud će na temelju primljenih zahtjeva odabrati 5 pozvanih natjecatelja prema sljedećim kriterijima:

  • profesionalna kvaliteta portfolija i referenci
  • relevantnost portfolija i referenci za natječajnu temu
  • suvremenost portfolija i referenci

Pet odabranih pozvanih autora/kreativnih timova će za rad na idejnim rješenjima dobiti obeštećenje u iznosu od 1.000 EUR neto, bez obzira na broj radova, u slučaju da nisu osvojili nagradu, a predali su natječajni rad u roku predviđenom Općim uvjetima Natječaja.


Natjecateljima je na raspolaganju sljedeća dokumentacija u digitalnom obliku:

BRENDING BRIEF:
TZ SDŽ – Branding brief

OPĆI UVJETI NATJEČAJA:
TZ SDŽ – Opći uvjeti

PRIJAVNICA ZA SUDJELOVANJE U NATJEČAJU KAO POZVANI AUTOR/TIM:
TZ SDŽ – Prijavnica

PROJEKTNI ZADATAK:
TZ SDŽ – Projektni zadatak

GLAVNI PLAN RAZVOJA TURIZMA SPLITSKO-DALMATINSKE ŽUPANIJE (2017 – 2027) SA STRATEŠKIM I OPERATIVNIM PLANOM MARKETINGA

______________________________________

 

PROJEKTNI ZADATAK NATJEČAJA

 

TEMA I CILJ NATJEČAJA

Turistička zajednica Splitsko-Dalmatinske županije raspisuje, a Hrvatsko dizajnersko društvo provodi javno-pozivni natječaj za vizualni identitet Dalmacije kao turističke destinacije.
Integracija suvremenih i dinamičnih elemenata vizualnog identiteta ključni je korak ka oblikovanju snažnog i prepoznatljivog brenda Dalmacije, koji će svojim jedinstvenim dizajnom doprinijeti promociji i imidžu regije, ističući je među konkurencijom na međunarodnom i lokalnom turističkom tržištu. Cilj je razviti vizualni identitet koji odražava duh Dalmacije, njenu autentičnost i atraktivnost, omogućujući posjetiteljima lakoću prepoznavanja i razumijevanja onoga što regija nudi u svojoj kulturi, prirodnim ljepotama i inovativnim turističkim ponudama. Istovremeno, dizajn treba karakterizirati suvremenost, jednostavnost i vizualna čistoća kako bi bio široko primjenjiv i kako bi objedinio raznoliki promotivni i komunikacijski materijal regije u skladnu cjelinu.

S ciljem postizanja originalnog i suvremenog identiteta, Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije pokreće ovaj natječaj da bi pronašla dizajn koji će se odraziti na specifičnosti Dalmacije i izdvojiti je u odnosu na druge turističke destinacije. Pobjednički prijedlog će poslužiti kao osnova za daljnji razvoj i izradu cjelokupne knjige likovnih i komunikacijskih standarda, koji će odraziti autentičnost i održivost Dalmacije kao destinacije koja se ponosi svojom bogatom kulturnom baštinom, prirodnim ljepotama, kao i inovativnim turističkim ponudama i međunarodnom suradnjom.

Dalmacija se ističe kao mjesto prepoznatljive autentičnosti, gdje svaka ulica, trg i obala pripovijeda priču bogate kulturne i društvene povijesti. Ova destinacija je ujedno i inovativna, budući da usmjerava pažnju na održivi turizam i ekološku svijest. Privlačnost Dalmacije leži u njezinoj sposobnosti da spoji jedinstvenu kulturnu baštinu s jednako raskošnim i specifičnim prirodnim ljepotama i otvorenim duhom lokalnog stanovništva, nudeći raznolikost koja poziva na istraživanje i inkluziju.

S njezinim bogatim povijesnim nasljeđem, Dalmacija je mjesto gdje se kultura čuva i cijeni, nudeći posjetiteljima uvid u slojevitu i dinamičnu prošlost. Povijesni značaj regije odražava se u njenim gradovima i spomenicima, dok je dinamičnost vidljiva u mješavini tradicionalnog i suvremenog načina života. Njezina raznolika prirodna baština, od kristalno čiste obale do netaknutog zaleđa, ističe se ljepotom i pruža brojne mogućnosti za istraživanje i uživanje u vanjskim aktivnostima.

Turistička atraktivnost Dalmacije proširena je njezinom ponudom lokalne hrane, pružajući autentično gastronomsko iskustvo koje odražava Mediteran kroz bogatstvo okusa regije. Odgovornost Dalmacije prema posjetiteljima odražava se kroz kvalitetu usluge, sigurnost i pouzdanost, što svakom gostu omogućuje bezbrižan boravak. Mediteranski šarm vidljiv je u opuštenom načinu života i gostoprimstvu lokalnog stanovništva.

Međunarodno prepoznatljiva, Dalmacija se ponosi svojim mjestom na karti Europe kao destinacija koja je jednako europska koliko i jedinstveno dalmatinska. Održivost, ili “plava” i “zelena” praksa, nije samo ideal, već stvarnost koju Dalmacija teži postići kroz pažljivo upravljanje svojim prirodnim i kulturnim resursima visokog stupnja očuvanosti, promovirajući ekološki osviješten turizam koji štiti njeno kulturno i prirodno blago za buduće generacije.

O TZ SPLITSKO-DALMATINSKE ŽUPANIJE

Rad i djelovanje Turističke zajednice Splitsko – dalmatinske županije usmjereno je ka podizanju stupnja konkurentnosti na domaćem i međunarodnom tržištu kroz unapređenje turističke ponude, uvođenje novih i inovativnih turističkih proizvoda, zasnovanih na turističkoj atrakcijskoj osnovi i usklađenih s tržišnim trendovima te kontinuiranog inoviranja u području tržišne komunikacije. Namjena TZ Splitsko – dalmatinske je osmišljavanje marketinškog modela koji će poticati sveukupni turistički razvoj regije Srednje Dalmacije, s posebnim naglaskom na unutrašnjost, povećati multiplicirajući efekt turizma te time osigurati ekonomske i društvene koristi što većem broju dionika i veći stupanj blagostanja stanovnicima, uz primjerenu zaštitu okoliša i ukupne kvalitete života cjelokupnog pučanstva. Dalmacija nije samo obala i otoci, već i zaleđe, s bogatom kulturnom i prirodnom baštinom i iznimnom gastronomskom ponudom, posve distinktivnog karaktera u odnosu na prostor u blizini u neposrednom dodiru s morem. Kroz zajedništvo i suradnju, strategija turističkog razvoja je kreirati turističku ponudu u kojoj se uspješno spaja inovativnost i održivi razvoj s lokalnom kulturom, tradicijom i dalmatinskim stilom života. Promocija i upravljanje razvojem turističke destinacije glavne su uloge turističkih zajednica, te one imaju važnu ulogu u razvoju hrvatskog turizma. Cilj turističkih organizacija je maksimiziranje mogućnosti razvoja turizma u destinaciji koji postiže kroz planiranje i nadzor turističkog proizvoda, marketing i promociju, financiranje i koordiniranje turističkih zadaća dionika u turizmu.

Splitsko-dalmatinska županija, poznata po svojoj prirodnoj ljepoti, iznimnoj kulturnoj baštini i raznovrsnim turističkim ponudama, predstavlja jedinstvenu destinaciju koja svojim posjetiteljima pruža autentično iskustvo dalmatinskog načina života. Regija se proteže duž obalnog područja, koje obuhvaća brojne otoke, kristalno čiste vode i prekrasne plaže, te urbana središta Split i Trogir s bogatom kulturnom i povijesnom baštinom, uključujući lokalitete pod zaštitom UNESCO-a. Uz to, planinska područja poput Biokova i dalmatinskog zaleđa nude prirodne ljepote i mogućnosti za sportske avanture, dok ruralni prostori pružaju priliku za doživljaj tradicionalnog dalmatinskog načina života, uključujući lokalnu kuhinju, proizvodnju vina i maslinovog ulja.

Novi vizualni identitet trebao bi odražavati ovu raznolikost, naglašavajući jedinstvene karakteristike regije i stvarajući snažnu emocionalnu vezu s ciljanim skupinama. S novim i prepoznatljivijim identitetom, Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije, a time i Dalmacija kao odredište, želi se uspješno pozicionirati na globalnom tržištu turizma, privlačeći posjetitelje iz cijelog svijeta koji će uživati u brojnim iskustvima koje nudi ova posebna turistička regija.

O VIZUALNOM IDENTITETU

Vizualni identitet koji će nastati kao rezultat ovog natječaja trebao bi uspješno kombinirati inovativnost, kreativnost i profesionalnost u dizajnu, s dubokim razumijevanjem i poštovanjem lokalne kulture, tradicije i načina života. U tom smislu, iznimno je važno da dizajnerska rješenja uključe karakterističan, baštinjen dalmatinski duh i temperament regije, harmoniju kulturnih i prirodnih različitosti visokog stupnja očuvanosti, opuštenu atmosferu te gastronomski hedonizam, kako bi se stvorio jedinstveni i nezaboravni vizualni identitet koji će privući turiste iz cijelog svijeta.

Kako bi se postigao ovaj cilj, natječaj poziva dizajnere da razmisle o različitim aspektima vizualnog identiteta u cilju razvoja koherentnog i fleksibilnog identitetskog sustava koji će omogućiti različitim podregijama i turističkim proizvodima da se istaknu, a istovremeno očuvati cjeloviti i prepoznatljivi zajednički krovni identitet Splitsko-dalmatinske županije.

Osim što treba biti vizualno privlačan i jedinstven, novi identitet također mora biti funkcionalan i prilagodljiv za upotrebu u različitim medijima i formatima, uključujući tiskane materijale, digitalne platforme, društvene medije, promocije, događanja i druge marketinške aktivnosti. Uzimajući u obzir važnost digitalnih i društvenih medija u promociji turističkih destinacija, dizajnerska rješenja trebaju biti optimizirana za online upotrebu, uz poseban naglasak na mobilne uređaje, kako bi se postigla široka dostupnost i privlačnost za različite ciljne skupine.

U sklopu natječaja, očekuje se da će sudionici izraditi detaljan koncept i strategiju vizualnog identiteta koji će uključivati sve ključne elemente, kao što su logotip, boje, tipografija, ikonografija, tretman i stil fotografija i ilustracija, te prijedloge za njihovu primjenu u različitim promotivnim materijalima i medijima.

Novi identitet želi sugerirati koloristički kontinuitet predstavljanja regije, slobodnim evociranjem sustava boja uočenih u heraldičkom nasljeđu Dalmacije, ali i naravno bez doslovnosti te uz uvažavanje heterogenosti destinacije koju označava.

 

O ŽELJENOM REZULTATU

Vizualni identitet Splitsko-dalmatinske županije trebao bi biti odraz ključnih vrijednosti regije, kao što su zajedništvo, odgovornost, održivost i inovativnost, harmonično se povezujući s jedinstvenim karakterom Dalmacije prezentiranim u uvodu. Cilj je da ovaj identitet privuče širok spektar posjetitelja, od obitelji i mladih istraživača do ljubitelja kulture i gastronomije, svima nudeći nezaboravno iskustvo koje je sinonim za ovaj dio Hrvatske.

Pobjednički dizajn trebao bi se istaknuti svojom izvornošću i sposobnošću da jasno komunicira ove vrijednosti, dok istovremeno odražava poštovanje prema bogatoj lokalnoj baštini. Treba biti intuitivan i lako zapamtljiv, izazivajući odmah prepoznatljiv dojam koji će potaknuti daljnji razvoj turizma, obogaćivanje turističke ponude i privlačenje investicija.

Krajnji cilj je kreiranje snažnog, ujednačenog vizualnog i komunikacijskog brenda koji će Splitsko-dalmatinsku županiju jasno pozicionirati na globalnom turističkom zemljovidu, privlačeći sve veći broj posjetitelja i potičući daljnje investicije u budućnost regije. Novi identitet će biti ključan u promociji turističkih vrijednosti županije i njezinom profiliranju kao destinacije koja zaslužuje svjetsku pažnju i priznanje.

 

O DALMACIJI

Prilikom razvoja prijedloga novog vizualnog identiteta Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije, važno je razmotriti i definirati korištenje odnosno grafički tretman pojma “Dalmacija” u vašem dizajnu. Dalmacija je zbog svog geografskog položaja kroz povijest bila mjesto intenzivnog doticaja različitih kultura, koje su ostavile trag u specifičnom lokalnom duhu; odnosno globalno je dobilo posve distinktivno lokalno lice. Dalmacija je pojam koji je ne samo lokalno poznat i komunikacijski direktan, već također ima snažnu međunarodnu prepoznatljivost. Korištenje ovog pojma može pomoći u izgradnji bržeg i dubljeg povezivanja s posjetiteljima, budući da je ime već usko povezano s regijom i njenim prekrasnim obalama, bogatom kulturom i poviješću.

Uključivanje pojma “Dalmacija” u vaš prijedlog vizualnog identiteta može izazvati osjećaj pripadnosti među lokalnim stanovništvom i turistima, stvarajući snažniju emocionalnu povezanost s regijom. To posljedično može pomoći u razlikovanju Splitsko-dalmatinske županije od drugih turističkih destinacija i ojačati njene jedinstvene karakteristike.

Direktnost u komunikaciji također je važan aspekt na koji natjecatelje treba potaknuti prilikom izrade svojih prijedloga. Jasan i direktan pristup komunikaciji može poboljšati razumijevanje poruke koju želite prenijeti, čime se olakšava prepoznavanje i pamćenje vašeg brenda. Uspješno korištenje pojma “Dalmacija” u vizualnom identitetu može pridonijeti jasnoći komunikacije, istovremeno naglašavajući lokalnu kulturu i baštinu.

Natjecatelji bi trebali razmisliti o različitim načinima na koje se pojam “Dalmacija” može inkorporirati u dizajn. To može uključivati tipografiju, boje, simbole i druge vizualne elemente koji simbolički odražavaju dalmatinske vrijednosti, tradiciju i kulturu.

Uzimajući u obzir sve ove faktore, cilj je stvoriti vizualni identitet koji uspješno integrira pojam “Dalmacija” u svoj dizajn, povezujući lokalnu i međunarodnu prepoznatljivost s jasnom i direktnom komunikacijom. Time će se postići snažan i upečatljiv brend koji će privlačiti turiste i ostvarivati dugoročni uspjeh za turistički razvoj Splitsko-dalmatinske županije.

Važno je naglasiti da u ovom natječaju ne inzistiramo na tome da pojam “Dalmacija” bude obavezno jedini ili glavni dio vizualnog identiteta Splitsko-dalmatinske županije. Umjesto toga, želimo istaknuti činjenicu da se u komunikacijskom smislu ovaj termin pokazao kao dominantno prepoznatljiv, stoga je nužno pažljivo razmotriti njegovu ulogu i pojavljivanje u dizajnu. Natjecatelji bi trebali razmisliti o različitim načinima na koje se pojam “Dalmacija” može integrirati u vizualni identitet, bilo kao dio glavnog logotipa, kao središnji element u vizualnoj hijerarhiji ili kao dodatak drugim elementima dizajna. Ključno je pronaći ravnotežu između poštivanja prepoznatljivosti pojma i stvaranja jedinstvenog vizualnog identiteta koji odražava vrijednosti Splitsko-dalmatinske županije.

Također je važno uzeti u obzir kako će se pojam “Dalmacija” koristiti u različitim aplikacijama vizualnog identiteta, uključujući marketinške materijale, web dizajn, društvene mreže i ostale komunikacijske kanale. Osiguravanjem dosljednosti i jasnoće u tretiranju ovog pojma, natjecatelji će pomoći u izgradnji snažnog i upečatljivog brenda koji privlači raznolike ciljne skupine.

U konačnici, uspješan vizualni identitet TZ Splitsko-dalmatinske županije trebao bi biti rezultat promišljenog i strateškog pristupa upotrebi pojma “Dalmacija” u svim aspektima dizajna.

Ovim pristupom osigurava se da se prepoznatljivost i najdirektnija povezanost s regijom maksimalno iskoriste, dok se istovremeno stvara jedinstven i autentičan brand koji će unaprijediti turistički razvoj županije.

 

O KARAKTERISTIKAMA DIZAJNERSKOG RJEŠENJA

Natječaj zahtijeva sljedeće ključne karakteristike dizajna:

Kohezivni vizualni identitet: Kreiranje snažnog i pamtljivog vizualnog identiteta koji će oslikavati ključne vrijednosti Dalmacije kao što su partnerstvo, odgovornost, održivost i kreativnost, te jasno prikazivati jedinstvene atribute regije.

Fleksibilan sustav identiteta: Dizajn treba omogućiti prilagodljivost unutar regije, omogućujući svakoj podregiji da istakne svoje specifičnosti, dok se istovremeno održava osjećaj jedinstvenosti i povezanosti cijele Splitsko-dalmatinske županije.

Prilagodljivost digitalnom okruženju: Novi identitet mora biti optimiziran za digitalnu upotrebu, lako se prilagođavajući platformama društvenih medija i digitalnim kampanjama kako bi privukao posjetitelje i povećao digitalnu vidljivost regije.

Integracija lokalne kulture i tradicije: Dizajnersko rješenje treba uključivati elemente koji odražavaju dalmatinsku kulturu, tradiciju i način života, čime će se unaprijediti regija kao destinacija bogate povijesti i raznovrsnog gastronomskog užitka. Ovaj natječaj pruža dizajnerima priliku da razviju vizualni identitet koji će uspješno komunicirati dušu regije i njenih stanovnika, te istaknuti Splitsko-dalmatinsku županiju kao poželjnu turističku destinaciju.

Jednostavna varijabilnost proširenja logotipa: Natječaj očekuje prikaz kako bi logotip mogao varirati prema glavnim turističkim proizvodima, kao što su aktivni turizam, gastro turizam, nautika, kultura, plaže, prirodne ljepote i ruralni turizam, te varijacije koje odražavaju karakter podregija. Bitno je predstaviti sistem koji omogućava oblikovanje tih varijacija, a ne nužno kompletno razrađena rješenja za svaku varijantu.

 

O NATJEČAJNOM RADU

Novi vizualni identitet treba uzeti u obzir posebnosti i bogatu povijest Dalmacije, ali i pokazati otvorenost prema budućnosti, inovacijama i održivom razvoju. Pojam “Dalmacija” treba biti promišljeno tretiran, bilo da je riječ o osnovnom znaku ili sekundarnoj opremi identiteta, kako bi se osigurala jasna i neposredna komunikacija s ciljnim skupinama.

Boje koje se trenutno koriste u logotipu Turističke zajednice nisu obvezujuće za novi vizualni identitet, ali bi boje trebale imati aktivnu ulogu, odnosno odražavati prirodu, kulturu i duh Dalmacije, istovremeno naglašavajući značaj i ozbiljnost institucije. Također, koloristički sustav novog identiteta trebao bi biti fleksibilan i prilagodljiv različitim primjenama, kako bi se osigurala koherentnost i prepoznatljivost u različitim kontekstima, te kao što je spomenuto, evocirati i kontinuitet kolorističkog nasljeđa.

Uz sve ove elemente, novi vizualni identitet Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije trebao bi uspješno prezentirati Dalmaciju kao destinaciju koja nudi autentična iskustva, održivi turizam i međunarodnu suradnju, te privući širok spektar posjetitelja iz različitih ciljnih skupina.

 

ZAHTJEVI ZA NATJECATELJE I KRITERIJI OCJENJIVANJA NATJEČAJNIH RADOVA

Ocjenjivački sud će prilikom vrednovanja natječajnih radova prednost dati kreativnim, jasno strukturiranim, te profesionalno i suvremeno artikuliranim rješenjima osmišljenim na temelju razumijevanja teme Natječaja. Očekujemo radove čija razina komunikativnosti i kreativnosti nije ograničena do sada prisutnom praksom, odnosno pretpostavkama o okvirima unutar kojih se konvencionalno kreću već viđeni vizualni identiteti javnih ustanova.

Pozivamo natjecatelje da predlože konceptualno i oblikovno pročišćena rješenja koja zadovoljavaju visoke profesionalne kriterije tematske i dizajnerske relevantnosti.

Kriteriji za odabir rješenja:

inovativnost rješenja
(konceptualna, oblikovna i tehnička inovativnost trebaju biti rezultat zadanih okolnosti te kreativno odgovarati na njih).

komunikativnost rješenja s obzirom na viziju institucije i ciljane skupine
(potencijalni korisnici su pripadnici oba spola, raznih dobnih skupina, visoko i srednje obrazovani)

primjenjivost i izvedivost
(primjenjivost u raznolikim medijima i izvedivost u različitim tehnologijama trebaju biti ugrađeni u cjelovito promišljeno rješenje koje nastaje na temelju poznavanja mogućnosti i ograničenja u krajnjim aplikacijama te ih vješto koristi. Digitalni mediji, reprodukcija tiskom i pojavljivanje u prostoru ravnopravni su segmenti upotrebe)

cjelovito i potpuno novo kreativno rješenje vizualnog identiteta TZSDŽ

Od natjecatelja se očekuje da:

do propisanog roka dostave kompletnu natječajnu prijavu u skladu s uputama u Općim uvjetima natječaja

budu spremni na daljnju razradu rada, ako njihov rad bude odabran za nagradu i realizaciju

___________________________

 

OPĆI UVJETI NATJEČAJA

 

1) UVODNE ODREDBE

1.1. Raspisivač natječaja je Turistička zajednica Splitsko – dalmatinske županije, Split, Prilaz braće Kaliterna 10, OIB: 49736780421, a zastupa je Ivana Vladović, direktorica (u daljnjem tekstu ‘Raspisivač’).

1.2. Provoditelj natječaja je Hrvatsko dizajnersko društvo (HDD), Boškovićeva 18, 10 000 Zagreb, OIB 69713516544, koje zastupa predsjednik Sven Sorić (u daljnjem tekstu: „Provoditelj“).

1.3. Svrha natječaja je dobivanje kvalitetnog rješenja dizajna vizualnog identiteta Turističke zajednice Splitsko – dalmatinske županije sukladno planu razvoja destinacije.

1.4.  Natječaj je javno-pozivni te se provodi prema standardima Hrvatskog dizajnerskog društva.

1.5.     Na natječaj se mogu javiti profesionalni dizajneri ‒ samostalni autori ili kreativni timovi. U slučaju većih timova, predstavnik/voditelj tima mora biti dizajnerske struke.

1.6. Na natječaju ne mogu sudjelovati članovi Ocjenjivačkog suda, njihovi zamjenici, članovi tehničke komisije i sastavljači natječajnog zadatka, zaposlenici Raspisivača i Provoditelja kao ni njihovi bliski srodnici po uspravnoj lozi i poslovni suradnici iz uže radne grupe.

1.7.     U prvom krugu pozivaju se svi zainteresirani natjecatelji –  autori/timovi da prijave interes za sudjelovanje u pozivnom dijelu Natječaju. Na temelju prijava Ocjenjivački sud će odabrati 5 autora/kreativnih timova kojima će Raspisivač nadoknaditi rad na izradi natječajnih rješenja.

U drugom krugu osim odabranih pozvanih autora/kreativnih timova i svi ostali autori/kreativni timovi pozvani su sudjelovati u natječaju i raditi na izradi natječajnih rješenja te se ravnopravno natjecati za nagrade.

1.8. Svi su natjecatelji pozvani sudjelovati na usmenom brifingu koji će se održati 22.3.2024.  Sudjelovanje na brifingu nije obvezno.

1.9. Svaki od natjecatelja, autor ili tim, ima pravo sudjelovanja na natječaju s najviše 2 natječajna rada.

1.10.   Natječajni radovi i pripadajuća dokumentacija trebaju stići na adresu određenu Općim uvjetima Natječaja do roka za primanje natječajnih radova bez obzira na način dostave. Natječajni radovi koji stignu nakon propisanog roka za primanje radova ili ne zadovoljavaju Opće uvjete Natječaja bit će isključeni iz Natječaja, odnosno ocjenjivanja.

1.11. Radovi koji stignu nakon propisanog roka za primanje radova ili ne zadovoljavaju Opće uvjete natječaja bit će isključeni iz natječaja, odnosno ocjenjivanja. Svim pristiglim radovima i pripadajućim omotnicama s prijavnicama i drugom traženom dokumentacijom bit će dodijeljene šifre pod kojima će se radovi voditi prilikom ocjenjivanja.

 

2)      ISKAZIVANJE INTERESA ZA SUDJELOVANJE U NATJEČAJU KAO POZVANI AUTORI/TIMOVI

2.1.     Poziv na prijavu u konkurenciju za pozvane autore/kreativne timove bit će objavljen 27.2.2024. na web stranici HDD-a www.dizajn.hr i Raspisivača www.dalmatia.hr.

2.2.     Autori i kreativni timovi zainteresirani za sudjelovanje u Natječaju kao pozvani autori/timovi trebaju poslati natječajnu prijavu na adresu natjecaji@dizajn.hr s naslovom ‘TZ SDŽ – prijava’ do 14.3.2024. do 20 sati.

2.3.     Natječajna prijava se sastoji od:

Elektroničke pošte koja u prilogu treba sadržavati:

  • tekstualni dokument koji sadrži životopis autora/članova tima, najviše 1 kartica teksta za samostalnog autora ili 2 kartice u slučaju grupe autora
  • portfolio autora/članova tima s najviše 5 relevantnih radova predstavljenih u dokumentu veličine do 5 MB te do 20 stranica sadržaja.
  • ispunjenu digitalnu prijavnicu za tim

2.4.     Ocjenjivački sud će na temelju primljenih zahtjeva odabrati 5 pozvanih natjecatelja prema sljedećim kriterijima:

  • profesionalna kvaliteta portfolija i referenci
  • relevantnost portfolija i referenci za natječajnu temu
  • suvremenost portfolija i referenci

2.5.     Pet odabranih pozvanih autora/kreativnih timova će za rad na idejnim rješenjima dobiti obeštećenje, bez obzira na broj radova, u slučaju da nisu osvojili nagradu, a predali su natječajni rad u roku predviđenom Općim uvjetima Natječaja.

 

3) TIJEK NATJEČAJA

3.1. Natječaj počinje 18.3.2024. godine, objavom na web stranicama Raspisivača www.dalmatia.hr i Provoditelja www.dizajn.hr gdje će biti objavljena kompletna natječajna dokumentacija (Opći uvjeti natječaja, Projektni zadatak natječaja, Prijavnica, Brending brief, Glavni plan razvoja turizma SDŽ, Prijavnica), popis odabranih pozvanih natjecatelja i poziv zainteresiranima na informativni sastanak (usmeni brifing).

3.2. Usmeni brifing održat će se 22.3.2024. putem Google meet aplikacije s početkom u 13 sati. Očekivano trajanje brifinga: do 1 sata.

3.3. Rok za postavljanje pitanja vezanih uz Opće uvjete i Projektni zadatak jest do 6.5.2024. Natjecatelji mogu postavljati pitanja putem elektroničke pošte na adresu: natječaji@dizajn.hr, predmet: NATJEČAJ TŽ SDŽ-UPIT.

3.4. Rok za prijem natječajnih radova jest 8.5.2024. do 17 sati.

3.5. Završetak rada Ocjenjivačkog suda te objava rezultata natječaja bit će najkasnije 17.5.2024.

3.6. Rezultati natječaja bit će objavljeni na internetskim stranicama Raspisivača i Provoditelja.

 

4) NAJAVA SUDJELOVANJA NA USMENOM BRIFINGU

4.1. Natjecateljima se preporučuje prisustvovanje usmenom brifingu.

4.2. Najava sudjelovanja na usmenom brifingu vrši se elektroničkom poštom na adresu: natjecaji@dizajn.hr. Poruku je potrebno nasloviti: NATJEČAJ TŽ SDŽ-BRIFING, a u tekstu poruke navesti ime i prezime, broj telefona i/ili mobitela natjecatelja koji najavljuju svoje sudjelovanje na usmenom brifingu.

4.3. Rok za najavu sudjelovanja na usmenom brifingu jest 21.3.2024. do 17 h. Svi prijavljeni natjecatelji će dobiti poveznicu za sudjelovanje na sastanku.

4.4. Natjecatelji koji nisu u mogućnosti prisustvovati brifingu svoja pitanja mogu unaprijed uputiti putem adrese e-pošte: natjecaji@dizajn.hr. Poruku je potrebno nasloviti: NATJEČAJ TŽ SDŽ-BRIFING PITANJE, najkasnije do 21.3.2024. do 20 sati.

4.5. Na sva pristigla pitanja odgovorit će se tijekom brifinga, a natjecateljima koji su postavili pitanja, a neće prisustvovati brifingu, odgovor će se proslijediti putem elektroničke pošte, te objaviti na web stranici Provoditelja bez objave imena natjecatelja koji su postavili pitanje.

 

5) DOKUMENTACIJA

5.1.  Natjecateljima će biti na raspolaganju sljedeća dokumentacija u digitalnom obliku:

OPĆI UVJETI NATJEČAJA (TŽ SDŽ – Opći uvjeti.pdf)

PRIJAVNICA (TŽ SDŽ – Prijavnica.doc)

BRENDING BRIEF (TŽ SDŽ – Brending brief.pdf)

PROJEKTNI ZADATAK (TŽ SDŽ – Projektni zadatak.pdf)

GLAVNI PLAN RAZVOJA TURIZMA SPLITSKO-DALMATINSKE ŽUPANIJE (2017 – 2027) SA STRATEŠKIM I OPERATIVNIM PLANOM MARKETINGA

5.2. Pristup natječajnoj dokumentaciji otvoren je svim zainteresiranima.

5.3. Natječajna dokumentacija je besplatna i može se preuzeti na web stranici Provoditelja i Raspisivača.

 

6) POSTAVLJANJE PITANJA

6.1. Natjecatelji imaju pravo postavljati pitanja vezana uz projektni zadatak i opće uvjete putem elektronske pošte na adresu natjecaji@dizajn.hr.

6.2. Rok za postavljanje pitanja vezanih uz Projektni zadatak je do 6.5.2024.

6.3. Odgovori na postavljena pitanja bit će objavljeni javno na stranici www.dizajn.hr. Imena natjecatelja koji su postavljali pitanja neće biti objavljena.

 

7) SADRŽAJ NATJEČAJNOG RADA

7.1. Natječajni rad treba sadržavati prezentaciju idejnog rješenja osnovnog vizualnog identiteta TZ Splitsko-dalmatinske županije sa svim karakterističnim vizualnim elementima, definiranjem njihovog međuodnosa te pravila korištenja (znak i/ili logo, sustav boje, sustav tipografija) u printanom i digitalnom obliku. Digitalni oblik mora biti prilagođen ekranskom pregledu odnosno pregledu putem projekcijskih sustava u smislu veličine i čitkosti opisa i svih relevantnih grafičkih elemenata koje se želi prezentirati.

Idejno rješenje treba sadržavati vizualizaciju svih očekivanih elemenata sustava predstavljenih u karakterističnim odnosima i primjere karakteristične primjene, te na taj način pružiti temelj za razumijevanje predloženog koncepta identiteta.

Prezentacija prijedloga natječajnog rješenja u oba oblika, fizičkom i digitalnom, treba sadržavati:

  • Tekstualno obrazloženje grafičke ideje i koncepta za vizualni identitet

(obavezno je priložiti kratko tekstualno obrazloženje koncepta, a moguće je priložiti i detaljnija pojašnjenja, ako to autor smatra potrebnim),

  • Idejni projekt vizualnog identiteta

Prikaz sustava boja i tipografskih pisama; prikaz karakterističnih odnosa osnovnih elemenata vizualnog identiteta

  • Prikaz primjera primjene vizualnog identiteta

(najmanje 5, a najviše 10 primjera relevantnih za predloženi koncept koji obavezno uključuju primjenu na plakatu, internet stranici, društvenim mrežama, promo materijalu po proizvodima prema izboru)

  • Opis rješavanja i izvođenja posebnih motiva, u slučaju uvođenja ilustracije ili fotografije kao nosivog elementa za predstavljanje tema u promociji i komuniciranju Dalmacije kao destinacije

7.2. Uz vizualnu prezentaciju obavezno je tekstualno obrazloženje koncepta, a moguće je priložiti i detaljnija pojašnjenja, ukoliko se smatra potrebnim.

7.3. Prijedlog razvoja mogućih varijacija logotipa po osnovnim proizvodima u skladu s briefing materijalima (aktivni turizam/outdoor, gastro turizam, nautika, kultura, plaže, prirodne ljepote, ruralni turizam) odnosno varijacije po podregijama. Dovoljno je pokazati sustav oblikovanja varijacija, ne i potpuno rješenje svih varijanti.

 

8) OPREMA I PREZENTACIJA NATJEČAJNIH RADOVA

8.1. Natječajni rad sastoji se od:

‒ ispisane nekaširane prezentacije natječajnog rada položenog formata A3

‒ digitalne prezentacije natječajnog rada sadržajem identične ispisanom radu, u datoteci PDF-a ne većoj od 20 MB, opsega do 30 stranica, snimljene na USB medij ili se može uploadati na server (Dropbox, Google Drive i sl.) ili poslati putem servisa za slanje velikih datoteka (We Transfer i sl.), a link na prezentaciju treba poslati na adresu natjecaji@dizajn.hr s naznakom naziva koncepta rada iz prijavnice (napominjemo da je digitalnu prezentaciju neophodno dodatno prilagoditi čitanju s ekrana ili projekciji, u smislu čitkosti sitnih opisa).

Prezentacija treba imati označene brojeve stranica, a NE smije biti označena imenom autora, tima ili studija. I svi drugi dijelovi natječajnog rada (USB, omotnica s prijavnicom) moraju biti NEOZNAČENI kako bi bili anonimni pred Ocjenjivačkim sudom.

8.2. Natječajni radovi šalju se kao preporučena pošiljka, dostavom ili donose osobno na adresu: Hrvatsko dizajnersko društvo, Boškovićeva 18, 10 000 Zagreb, s naznakom: „Natječaj – TŽ SDŽ“.

8.3. Rok za primanje natječajnih radova jest 8.5.2024. do 17 sati. Radovi koji pristignu nakon isteka roka bit će vraćeni pošiljatelju neotvoreni.

8.4. Natjecatelji uz rad prilažu potpisanu i popunjenu Prijavnicu koja je dio natječajne dokumentacije (TŽ SDŽ_Prijavnica.doc). Prijavnica se, radi anonimnosti ocjenjivanja, predaje uz rad u zasebnoj zatvorenoj i neoznačenoj omotnici.

8.5. Kreativni timovi moraju imenovati voditelja/predstavnika koji ima pravo sudjelovanja i koji će biti odgovoran za natječajni rad.

8.6. Svojim potpisom na prijavnici natjecatelji potvrđuju autorstvo natječajnog rada, čime jamče da su ovlašteni za njegovu predaju i da posjeduju ovlasti daljnjeg korištenja i izmjene natječajnog rada. Potpisom ujedno potvrđuju da, prema uvjetima natječaja, imaju pravo sudjelovanja i da su suglasni s dodjelom ugovora o otkupu isključivog prava korištenja autorskog djela bez ograničenja s obzirom na sadržaj, vrijeme ili prostor i time obvezni pristupiti daljnjoj razradi natječajnog rada.

Potpisom na prijavnici natjecatelji potvrđuju da su pročitali Opće uvjete natječaja i da su s njima suglasni.

8.7. U slučaju da natjecatelji šalju više od jednog rada, svaki je rad potrebno pripremiti prema pravilima natječaja i poslati odvojeno.

 

9) KRITERIJI ZA OCJENJIVANJE

9.1. Ocjenjivački sud će prilikom vrednovanja natječajnih radova prednost dati kreativnim, jasno strukturiranim, te profesionalno i suvremeno artikuliranim rješenjima osmišljenim na temelju razumijevanja teme Natječaja.

9.2. Kriteriji za odabir rješenja:

inovativnost rješenja
(konceptualna, oblikovna i tehnička inovativnost trebaju biti rezultat zadanih okolnosti te kreativno odgovarati na njih).

komunikativnost rješenja s obzirom na viziju institucije i ciljane skupine
(potencijalni korisnici su pripadnici oba spola, raznih dobnih skupina, visoko i srednje obrazovani)

primjenjivost i izvedivost
(primjenjivost u raznolikim medijima i izvedivost u različitim tehnologijama trebaju biti ugrađeni u cjelovito promišljeno rješenje koje nastaje na temelju poznavanja mogućnosti i ograničenja u krajnjim aplikacijama te ih vješto koristi. Digitalni mediji, reprodukcija tiskom i pojavljivanje u prostoru ravnopravni su segmenti upotrebe)

cjelovito i potpuno novo kreativno rješenje vizualnog identiteta TZSDŽ

 

10)   OCJENJIVAČKI SUD

10.1. Ocjenjivački sud čini sedam članova, a sastavljen je od sljedećih predstavnika;

1. Jagoda Baričev, stručna suradnica za manifestacije, TZ Splitsko dalmatinske županije

2. Zoran Đukić, dizajner vizualnih komunikacija

3. Nikola Đurek, dizajner vizualnih komunikacija

4. Jurica Glavina, predsjednik UHPA – Udruga hrvatskih putničkih agencija

5. Šime Klarić, predsjednik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela

6. Viktor Popović, umjetnik i dizajner

7. Ivana Vladović, direktorica TZ Splitsko dalmatinske županije

10.2.  U slučaju spriječenosti ili odustajanja nekog od članova Ocjenjivačkog suda odredit će se zamjenski član, odnosno članovi.

10.3.  Svi pristigli natječajni radovi anonimni su pred Ocjenjivačkim sudom.

10.4. Ocjenjivački će sud donijeti odluku o najboljim idejnim rješenjima. Ocjenjivački sud može se sastajati više puta do donošenja odluke.

10.5. Ocjenjivački sud je samostalan u svojim odlukama. Ocjenjivački sud razmatra natječajne radove poštujući anonimnost natjecatelja te isključivo na temelju kriterija navedenih u pozivu Natječaja. Ako je potrebno natjecatelji mogu biti pozvani da odgovore na pitanja članova Osjenjivačkog suda kako bi se razjasnili aspekti natječajnog rada. Kako bi se osigurala anonimnost natjecatelja svu komunikaciju u tom slučaju vodi Provoditelj.

10.6. O radu Ocjenjivačkog suda sastavlja se zapisnik koji vodi predstavnik Provoditelja. U zapisnik se moraju unijeti sve napomene članova Ocjenjivačkog suda te sadržaj dodatne komunikacije se natjecateljima, ako ih ima. O redoslijedu nagrađenih radova potrebno je unijeti obrazloženje.

Isto tako, u slučaju odluke o nedodjeljivanju nagrada, odluke o dodjeli manje od tri nagrade ili odluke o preraspodjeli nagradnog fonda u zapisnik je potrebno napisati obrazloženje. Zapisnik potpisuju svi članovi Ocjenjivačkog suda i zapisničar.

10.7. Ocjenjivački sud će odabrati najbolje idejno rješenje i donijeti odluku o dodjeli nagrada. Ocjenjivački sud završava s radom nakon donošenja odluke o nagrađenim radovima i objave rezultata Natječaja.

 

11) NAGRADE

11.1.  Dodjeljuju se tri novčane nagrade. Ukupni fond nagrada iznosi 12.500,00 EUR neto, a raspodijeljen je na sljedeći način:

1. nagrada 7.000,00 eur neto

2. nagrada 3.500,00 eur neto

3. nagrada 2.000,00 eur neto

11.2. Nagrade su navedene u neto iznosima. Sva porezna davanja snosi Provoditelj.

11.3. Pozvanim autorima/timovima koji nisu osvojili nagradu, a predali su rad u predviđenom roku, isplatit će se obeštećenje u neto iznosu od 1.000,00 eur po autoru/timu neovisno o broju predanih radova

11.4.   U slučaju da natječajni radovi pristigli do roka za predaju natječajnih radova, definiranog Općim uvjetima Natječaja, svojom kvalitetom ne zadovoljavaju vrijednosne kriterije Ocjenjivačkog suda, Ocjenjivački sud ima pravo donijeti odluku o nedodjeljivanju nagrada, odluku o dodjeli manje od tri nagrade ili odluku o preraspodjeli nagradnog fonda

11.5. Dodjela nagrada (sva tri nagrađena rada) je otkup isključivog prava na korištenje autorskog djela za područje Republike Hrvatske i inozemstva za cijelo vrijeme trajanja autorskog djela od strane Raspisivača.

11.6.  Autor/tim je bezuvjetno suglasan da u trenutku isplate nagrade, u korist Turističke zajednica SDŽ osniva isključivo pravo iskorištavanja bilo kojeg od elemenata vizualnog identiteta koji je predmet ovog natječaja (uključujući i sadržaj sve prateće i isporučene dokumentacije) kao autorskog djela i to neograničeno sadržajno, vremenski ili prostorno, a što osobito uključuje sljedeća imovinska autorska prava:

– pravo reproduciranja (pravo umnožavanja)

– pravo distribucije (pravo stavljanja u promet)

– pravo priopćavanja autorskog djela javnosti

Autor/tim ujedno izjavljuje da pri svakoj upotrebi ne treba biti naveden kao autor autorskih djela koja su predmet isporuke Turističkoj zajednici SDŽ te jamči da je isključiv autor predmetnog autorskog djela.

11.7. Dodjela nagrade ne podrazumijeva automatsko izvođenje nagrađenog rada. Realizacija izvedbenog rješenja odnosno izrada Priručnika osnovnih grafičkih standarda nije predmet ovog Natječaja, već predmet posebnog ugovora između Raspisivača i autora rada kojega Raspisivač usvoji kao rješenje za realizaciju, u kojem će dogovoriti opseg i rok za izradu Priručnika osnovnih grafičkih standarda, prema pravilima struke.

12)  OBJAVA REZULTATA NATJEČAJA

12.1. Ocjenjivački sud završit će s radom i objaviti rezultate do 17.5.2024. godine.

12.2.  Rezultati natječaja odnosno imena nagrađenih autora /članova kreativnih timova bit će objavljeni na internetskim stranicama Provoditelja i Raspisivača.

 

13)  ROKOVI – SAŽETAK

 

27.2.2024. Objava poziva na prijavu u konkurenciju za pozvane autore/kreativne timove
14.3.2024. Prijave zainteresiranih autora/timova
18.3.2024. Objava natječaja i odabranih pozvanih autora/timova te objava poziva za sudjelovanje na usmenom brifingu
21.3.2024. Najava sudjelovanja na usmenom brifingu
22.3.2024. Usmeni brifing
6.5.2024. Rok za postavljanje pitanja
8.5.2024. Rok za primanje natječajnih radova
do 17.5.2024. Završetak rada Ocjenjivačkog suda i objava rezultata

 

 

14)  ZAVRŠNE ODREDBE

14.1. Predajom rada autori pristaju na uvjete Natječaja, na javno izlaganje i publiciranje i izvođenje rada, daljnju razradu ako njihov rad bude odabran za nagradu i realizaciju (na temelju dodijeljene nagrade i potpisanog ugovora o suradnji s Ponuđačem koji će obuhvatiti izradu izvedbenog rješenja natječajnog rada).

14.2.   Nagrađeni i pozvani natjecatelji se obvezuju izraditi prezentacijski plakat B1 formata (ne kaširan).

14.3. Natjecatelj je dužan držati svoj rad anonimnim sve do objave rezultata Natječaja. U slučaju da natjecatelji javno objave svoj rad prije službenog završetka Natječaja i tako naruše njegovu anonimnost, rad će biti diskvalificiran.

14.4.   Članovi Ocjenjivačkog suda dužni su do objave rezultata Natječaja držati u tajnosti sve podatke o natječajnim radovima.

14.5.   Natjecatelj je autor natječajnog rada i pridržava autorska prava u svezi s njim u skladu sa Zakonom o autorskim i srodnim pravima, a u slučaju dobivanja nagrade pridržava moralna autorska prava u svezi s njim dok imovinska prava ustupa Raspisivaču u skladu s odredbama ovih Općih uvjeta. Isplaćena nagrada predstavlja i konačnu naknadu za ustup autorskih imovinskih prava u skladu s ovim Općim uvjetima te objavljenim Pozivom.

14.6. Raspisivač se obavezuje s autorom rada koji usvoje kao rješenje za realizaciju sklopiti ugovor o suradnji, uz mogućnost (ali ne i obvezu) ugovaranja daljnje suradnje na daljnjoj razradi rada odnosno izradi izvedbenog rješenja vizualnog identiteta.

14.7.   Raspisivač i Provoditelj ne odgovaraju za oštećenja natječajnih radova nastalih redovnim radom Ocjenjivačkog suda i mogućim naknadnim izlaganjem.

Na odluku Ocjenjivačkog suda natjecatelji nemaju pravo prigovora.

Na odluku o poništenju Natječaja natjecatelji nemaju pravo prigovora.

14.8.   U slučaju da se ne donese odluka o održavanju izložbe natječajnih radova, autori će moći preuzeti svoje radove u HDD-u u roku od 30 dana nakon objave rezultata Natječaja. U slučaju održavanja izložbe, autori će moći preuzeti svoje radove u HDD-u u roku od 30 dana nakon održane izložbe natječajnih radova. U slučaju slanja radova poštom, autori sami snose troškove dostave.

14.9.   Raspisivač se obvezuje istaknuti imena nagrađenih autora u svim objavama i promotivnim materijalima vezanim uz ovaj natječaj i rezultate istog. Rapisivač će na svaki upit bilo koje treće osobe pružiti sve informacije o nagrađenim autorima te prema vlastitoj procjeni navoditi autore u svojim promotivnim i drugim materijalima. Autori mogu u svako doba i na bilo koji poslovno korektan način isticati Raspisivača i ovaj natječaj kao stručnu referencu. Autori su suglasni da se navedeni načini isticanja smatraju potpunim poštivanjem odredbi o isticanju autora u vezi njihovih moralnih autorskih prava.

14.10. Izrazi koji se koriste u ovom tekstu, a imaju rodno značenje, koriste se neutralno i odnose se jednako na oba spola.

 

Voditelj natječaja je Damir Gamulin.