Petak na Planu D: MIRKO ILIĆ • BORUT VILD • M28 • MILAN VULPE • POP-UP KNJIŽARA

Danas startamo rano, već u 12 sati u MUZEJU ZA UMJETNOST I OBRT kustosica Koraljka Vlajo provest će vas kroz izložbu MILANA VULPEA, s predavanjima u ORISU nastavljamo od 17 sati predavanjem umjetničko-dizajnerskog kolektiva M28, poslije njih od 18 sati nastupa uvijek dragi beogradski gost grafički dizajner BORUT VILD, a u 19 sati počinje javni razgovor s MIRKOM ILIĆEM na temu promjene i pomaka koji se odražavaju na naše živote, unutar ili izvan naše kontrole Cijeli dan, od 12 do 19 sati, u HDD galeriji možete pogledati i izložbu MIRKA ILIĆA “Iz povijesti ljudske gluposti – Dizajnerska povijest svijeta”. Vidimo se u Orisu – Kući arhitekture, nemojte kasniti jer je broj mjesta ograničen!

Fotografije na naslovnici: M28, Robert Gojević, MUO, HDD

Drugi dan konferencije započinjemo u 12 sati vodstvom kroz retrospektivnu izložbu Milan Vulpe: Dekodiranje u Muzeju za umjetnost i obrt, kroz izložbu će vas besplatno provesti kustosica Koraljka Vlajo. Od 16 sati ponovno su otvorena vrata naše pop-up knjižare u Orisu – kući arhitekture, gdje od 17 sati kreće novi set predavanja i razgovora: tada će nam kolektiv M28 (Tin Dožić, Andro Giunio, Lana Grahek, Ana Kontrec, Luana Lojić, Jason Mullhausen, Sara Salamon, Sven Sorić i Hrvoje Spudić) predstaviti svoj model neformalnog umjetničkog umrežavanja i samoorganizacije, od 18 sati Borut Vild suočit će nas s pitanjem kakve stvari može naučiti profesionalni dizajner sutrašnjice od utopističke ideologije modernizma, a napokon od 19 sati S Mirkom Ilićem razgovarat ćemo o ideji promjene i pomacima koji se odražavaju na naše živote, unutar ili izvan naše kontrole.
Cijeli program Plan D.konferencije od četvrtka do subote 23 – 25. rujna pogledajte ovdje!

 

Petak 24.9.

12:00 Vodstvo kroz izložbu MILAN VULPE: DEKODIRANJE u Muzeju za umjetnost i obrt ● Koraljka Vlajo

ambalaža-Nila-Saponia-1966-1969

Ne propustite besplatno vodstvo kroz retrospektivnu izložbu legendarnog grafičkog dizajnera Milana Vulpea u Muzeju za umjetnost i obrt. Riječ je o izložbi koja predstavlja i valorizira bogat dizajnerski opus Milana Vulpea koji je tijekom četrdesetak godina djelovanja intenzivno radio na unaprjeđivanju vizualne kulture u području dizajna i uvođenju suvremenih dizajnerskih postulata u područje ekonomske propagande u Hrvatskoj od pedesetih godina dvadesetog stoljeća. Kroz izložbu će nas provesti njena kustosica Koraljka Vlajo.

 

17:00 Kolektiv M28: Survival kit za loše definirane situacije — Priča o uzajamnom (ne)razumijevanju ● Predavanje

 

M28 sunce smanjeno

“No, kao što se nikad ne pobjeđuje, tako ni borba nikad ne završava, utvrđuju se uporišta u pozadini fronta: Baza  u Adžijinoj, Oaza u Ilici, Dvadesetosmica u Maksimirskoj. Svi ispod četrdesete, ali ne baš ispod tridesete…“ [Boris Greiner, Zeleni Val]

Survival kit za loše definirane situacije — Priča o uzajamnom (ne)razumijevanju kratki je presjek djelovanja neformalnog kolektiva M28 okupljenog na istoimenoj adresi zbog istovjetnih razloga. M28 nam je omogućio dijeljenje resursa, autorsku održivost i kontinuitet rada, međusobno razumijevanje, prijateljstvo i zajedničku allnighter maniju. Naša se zajednica organizirala suradnički, logistički i financijski. Pronašli smo modele organiziranja paralelnog rada devetero ljudi — od onih s potrebom za bušenjem metala do onih koji dizajniraju zvuk — ali i modele financiranja, skladištenja, čišćenja i kuhanja u našem društveno-ekonomskom okruženju.

M28 je neformalni kolektiv umjetnika, dizajnera i istraživača koji koriste zajednički radni prostor, međusobno fleksibilno surađujući na individualnim i zajedničkim projektima, u čišćenju prostora i naručivanju gableca. Sve se odvija na adresi Maksimirska cesta 28 u Zagrebu od 2018. godine, a trenutno je čine: Tin Dožić, Andro Giunio, Lana Grahek, Ana Kontrec, Luana Lojić, Jason Mullhausen, Sara Salamon, Sven Sorić i Hrvoje Spudić.

 

18:00 Borut Vild: Od odgovornosti – radionica u Yahsibeyu ● Predavanje

Borut Vild predavanje

Predavanje o dva tjedna analiziranja modernističkih dogmi i propitivanja kako (ili da li uopće) te postulate razumije, cijeni ili može transformirati netko tko se danas obrazuje da bude profesionalni dizajner sutrašnjice. Imaju li pravila i utopističke ideologije modernizma još neku vrijednost ili su stvarno postale gomila sentimentalnog i zastarjelog s..nja. Budući da svi živimo u zemljama „nedovršene modernizacije“, ovo je pitanje posebno važno.

Borut Vild (1954.) diplomirao je na Katedri grafike Fakulteta primenjenih umetnosti i dizajna u Beogradu. Autor je preko pedeset vizualnih identiteta i dizajna za nekoliko stotina publikacija, knjiga i časopisa. Bio je art direktor i dizajner Centra za savremenu umetnost Beograd, Beogradskog kruga, Muzeja savremene umetnosti u Beogradu i tvrtke Politika. Izlagao je na 12 samostalnih i više od 100 grupnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Radovi su mu objavljeni u uglednim domaćim i internacionalnim časopisima i publikacijama. Jedan je od osnivača Međunarodne konferencije Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik i osnivač Seminara dizajna u Istraživačkoj stanici Petnica. Predaje na odjelu Digitalne umjetnosti Fakulteta za medije i komunikacije Univerziteta Singidunum u Beogradu.

 

19:00 Mirko Ilić: Tektonski pomaci – javni razgovor

Lokacija: Oris – kuća arhitekture

 

mirko-ilic

U javnom razgovoru s dizajnerom i ilustratorom Mirkom Ilićem tematizirat ćemo ideju promjene na različitim razinama i mjerilima – od prijelomnih trenutaka na političkom i društvenom planu koje je sam Ilić interpretirao u brojnim svojim novinskim naslovnicama i ilustracijama te na plakatima, preko bitnih pomaka koji su se u posljednjih pola stoljeća odrazili na samu praksu dizajna, do trenutaka od osobne važnosti koji usmjeravaju naše živote. Razgovor se odvija povodom izložbe Iz povijesti ljudske gluposti – Dizajnerska povijest svijeta, a vodit će ga kustos te izložbe Marko Golub.

Mirko Ilić (Bijeljina, 1956.) završio je Školu primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu, gdje od sredine 70-ih do sredine 80-ih objavljuje stripove i ilustracije te dizajnira za širok raspon klijenata – od omladinskog tiska, diskografskih tvrtki i kazališta do utjecajnih političkih magazina i novina. Rano u karijeri internacionalizira svoje djelovanje, a 1986. dolazi u Sjedinjene Države gdje radi za mnoge od najvažnijih američkih i svjetskih magazina i novina. Time Magazine ga 1991. imenuje art direktorom zaduženim za svoja međunarodna izdanja, a 1992. postaje art direktor Op-Ed stranica New York Timesa. Godine 1995. osniva Mirko Ilić Corp, studio za grafički dizajn i 3-D računalnu grafiku i filmske špice. Njegova tvrtka radi dizajn za naručitelje u rasponu od neprofitnih organizacija do luksuznih ugostiteljskih tvrtki, a posebno je prepoznatljiva po snažnim vizualnim konceptima.  Zajedno sa Stevenom Hellerom suautor je desetak knjiga o dizajnu. Radovi su mu zastupljeni u zbirkama institucija kao što su Smithsonian Museum, SFMOMA u San Franciscu, a MoMA u New Yorku u svojoj kolekciji ima 38 njegovih dizajnerskih djela. Držao je naprednu nastavu dizajna na Cooper Unionu s Miltonom Glaserom, a predaje ilustraciju polaznicima magistarskih studija School of Visual Arts u New Yorku. Također organizira i kurira izložbe te predaje širom svijeta. Najpoznatija od ovih izložbi je Tolerance Poster Show, koja je od 2017. do danas postavljena 115 puta u više od 30 zemalja.

16:00 – 21:00 – Plan D POP UP KNJIŽARA

Lokacija: Oris – Kuća arhitekture

 

knjige za akciju

Tijekom trajanja konferencije u predvorju Orisa – Kuće arhitekture možete razgledati i kupiti po akcijskim cijenama brojna recentna domaća izdanja na temu dizajna i vizualne kulture, u izdanju Hrvatskog dizajnerskog društva, Umjetničke organizacije OAZA, DVK UMAS, itd.

12:00 – 19:00 MIRKO ILIĆ: Iz povijesti ljudske gluposti – Dizajnerska povijest svijeta

Lokacija: HDD galerija

 

web vizual ilic glupost 72-14

Izložba daje panoramski prikaz rada istaknutog grafičkog dizajnera Mirka Ilića u rasponu od plakata, preko novinskih naslovnica i ilustracija do stripa, od početka njegove karijere sredinom 1970-ih do danas, remiksiranih kao pripovijest o 20. i 21. stoljeću i jedno moguće čitanje trenutka u kojem živimo i onoga što nas je do njega dovelo.