Odabrani najbolji radovi na natječaju Brokenships design – Second chance

Ocjenjivački sud natječaja za dizajn novog proizvoda (suvenira) za podbrend Muzeja prekinutih veza jednoglasno je odabrao najbolja natječajna rješenja. Prvu nagradu dobio je rad pod nazivom BROKENSHIP COOKBOOK autorskog tima Sunce i i limuna (JOANNA PELLIZER i MARIACHIARA DE LEO), drugu nagradu dobile su Dvi prije iz osnovne (LUCIJA RUPIĆ i NEVENA GRABOVAC) za rad LOVE SOCKS, a treću nagradu dobio je rad MEmories tima Babaroga (GOGA GOLIK i DRAŽEN NOVAK). Osim nagrada žiri je dodijelio i tri posebna priznanja. Javno proglašenje dobitnika nagrada održano je u petak 12. travnja u 18 sati u Muzeju prekinutih veza.

Nakon uspješne suradnje na provođenju prvog natječaja za dizajn suvenira Muzeja prekinutih veza koji je održan 2012. godine, Muzej prekinutih veza, kao raspisivač, i Hrvatsko dizajnersko društvo, kao provoditelj, ponovo su raspisali javni natječaj za dizajn suvenira za podbrend Muzeja prekinutih veza, Brokenships. Natjecatelji su trebali ponuditi idejno rješenje novog proizvoda i pripadajuću ambalažu. Na natječaj je pristiglo čak 80 natječajnih rješenja. Ocjenjivački sud natječaja u sastavu: Marija Curić, Ivana Fabrio, Dražen Grubišić, Antonio Karača i Nataša Njegovanović, imao je iznimno zahtjevan zadatak pregledati sva pristigla rješenja. Nakon višesatnog rada, vodeći se zadanim kriterijima ocjenjivanja, članovi žirija jednoglasno su donijeli odluku o dodjeli nagrada i posebnih priznanja.

 

Prvu nagradu u bruto iznosu od 2.500 EUR dobio je:

naziv koncepta: Brokenship Cookbook
autorice: Joanna Pellizer i Mariachiara de Leo (Sunce i i limuna)

Obrazloženje:

The Brokenships Cookbook na duhovit i promišljen način, služeći se suvremenim vizualnim izričajem, tematizira koncept comfort fooda odnosno hrane za dušu, blizak Muzeju prekinutih veza i Brokenships brendu. Idejno rješenje predlaže i naknado uključivanje publike u vidu dijeljenja vlastitih recepata kroz koje se gradi zajednica – Muzej se snažnije povezuje s publikom i publika se međusobno umrežava, čime se postiže otvoren i participativan karakter projekta. Rad se također ističe iznimnim dizajnom vizualnih komunikacija. Predloženo rješenje zadovoljava sve kriterije Natječaja.


Drugu nagradu u bruto iznosu od 1.500 EUR dobio je:

naziv koncepta: Love Socks
autorice: Lucija Rupić i Nevena Grabovac (Dvi prije iz osnovne)

Obrazloženje:

Kolekcija čarapa Love Socks duhovito interpretira univerzalnu situaciju posjedovanja rasparenih čarapa. Predstavljanjem jedne čarape kao cjelovitog proizvoda te vještim poigravanjem sa značenjem para i nepara, lijevog i desnog, pravog i krivog, kroz inteligentne i osvježavajuće slogane sjajno povezane s tipologijom proizvoda, samačkom se statusu daje legitimitet. Predloženo rješenje slijedi novu popularnost ovog svakodnevnog odjevnog predmeta i zadovoljava sve kriterije Natječaja.


Treću nagradu u bruto iznosu od 1.000 EUR dobio je:

naziv koncepta: MEmories
autori: Goga Golik i Dražen Novak (Babaroga)

Obrazloženje:

MEmories okvir za polovicu fotografije koketira s idejom afirmiranja one verzije sebe koju iz netom prekinutog odnosa želimo sačuvati. Iako je rješenjem prvenstveno predviđeno zadržavanje polovice fotografije na kojoj smo mi sami, ovakav proizvod pruža mogućnost pridavanju značaja i nekim lijepim dijelovima zajedničkih trenutaka ili pak spajanju s nekom drugom polovicom, drugim okvirom. Predloženo rješenje na kreativan se način nadovezuje na povratak fizičke fotografije u mainstream upotrebu i zadovoljava sve ostale kriterije Natječaja.

Osim nagrada, članovi Ocjenjivačkog suda dodijelili su i tri priznanja sljedećim radovima:

naziv koncepta: Second chance traka
autori: Rina Crnjaković, Toni Bilić i Nino Dolenc

Obrazloženje:

Second chance ljepljiva traka u potpunosti je pogođen spoj slogana i vrste proizvoda. Ljepljenjem polomljenog predmeta dajemo mu drugu šansu. Suptilni, gotovo skriveni tretman ambalaže koja nakon otpakiravanja upravo korištenjem te trake postaje posve novi proizvod – razglednica, postignuta je dodatna slojevitost predloženog rješenja.

naziv koncepta: Some just don’t fit
autori: Zlata Bilić i Matej Varzić (EO dizajn)

Obrazloženje:

Podmetači za čaše Some just don’t fit oblikovani kao ne sasvim složive puzzle ističu se neočekivanom interpretacijom ove igre koja kroz intervenciju na oblik dobiva novo značenje i funkciju. Prateći slogani izvrsno korespondiraju s vrstom proizvoda koja je u kontekstu Brokenships brenda višestruko primjenjiva.

naziv koncepta: Things left unsaid
autorica: Dijana Novak Krešić (DINK studio)

Obrazloženje:

Things left unsaid na dirljiv način zagovara zdrav i konstruktivan oporavak od prekida. Reciklirani papir na kojemu ispisujemo ono neizgovoreno ne bi li si olakšali dušu u sebi sadrži sjemenke livadskog cvijeća. Ritualnim zakapanjem papira u tlo, koji je u kontrastu s destruktivnim stereotipom spaljivanja papira, naše će se riječi transformirati u cvijeće, čime se daje doprinos alternativnim oblicima izgradnje emocionalne otpornosti i našeg okoliša.

Osim nagrađenih radova i dobitnika posebnih priznanja, Muzej će kontaktirati i neke od ostalih natjecatelja radi dogovora o mogućnosti suradnje na razvoju njihovih proizvoda.

Rezultati Natječaja javno su objavljeni na svečanoj dodjeli nagrada u Muzeju prekinutih veza, u petak, 12. travnja 2024. u 18 sati.

Zahvaljujemo svima na sudjelovanju u Natječaju te čestitamo dobitnicima nagrada i posebnih priznanja.