Velika nagrada HDD-a dodjeljuje se projektu koji je, prema ocjeni Međunarodnog ocjenjivačkog suda, svojom kvalitetom, inovativnošću, kompleksnošću ili jasnom i snažnom porukom široke društvene prepoznatljivosti značajno odskočio u odnosu na ostatak dizajnerske produkcije. Selekcijska komisija Izložbe hrvatskog dizajna 19/20 nominira tri projekta koji su u protekle dvije godine metodama dizajna ostvarili zamjetan učinak i pozitivne pomake u socijalnom, kulturnom i ekonomskom kontekstu, a Međunarodni ocjenjivački sud će odlučiti o prvonagrađenom projektu. Velika nagrada bit će proglašena na otvorenju Izložbe nagrađenih radova 19/20 u Muzeju za umjetnost i obrt u studenome 2020. Nominirani su sljedeći radovi:
Gradski bazeni Pula
studio: Tumpić/Prenc
kreativna i art direkcija: Anselmo Tumpić
account director: Sara Prenc Opačić
grafički dizajn: Anton Licul Grk
Opis rada:
Novootvoreni Gradski bazen od 5900 četvornih metara uključuje razne vrste bazena, svlačionice, saunu i mnoge druge sadržaje. Koncept identiteta zasnovan je na razgovorima s profesionalnim i rekreativnim plivačima. Oni su nam dali ideju o liniji – osnovnom grafičkom elementu koji je postao naša nit vodilja, baš kao što linija na dnu bazena vodi plivača prema cilju. Kada posjetitelj uđe u zgradu, signalizacija će ga odvesti do glavnog hodnika od 45 metara koji povezuje predvorje sa svlačionicama i ostalim sadržajima bazena. Dok novi posjetitelji prolaze zgradom, svjedoče „evoluciji“ znakova i njihovoj svrsi – od one koja je čisto funkcionalna, do one koja prostoru daje život i slavi svoju svrhu.
Obrazloženje nominacije:
Vizualni identitet golemog sportskog kompleksa u Puli polazi od motiva linije kao karakterističnog elementa bazenske signalizacije i lucidno ga razvija u razigran informacijski sustav koji podjednako uspješno funkcionira i kao ornament. Kroz 59000 četvornih metara objekta protežu se linijske ilustracije koje unatoč elementarnosti forme upućuju na široko polje referenci — od Aicherovih olimpijskih piktograma do mediteranske arhitekture sa slika Giorgia de Chirica. Rovinjski studio Trumpić/Prenc (Anselmo Tumpić, Anton Licul Grk i Sara Prenc Opačić) već je zasluženo nagrađivan za ovo rješenje, čija je glavna kvaliteta u jednostavnom poticanju radosti kakvu primjerice nudi zapažanje da je tijelo plivača na fasadi objekta zapravo položeno slovo P.
Omoguru – alati koji olakšavaju čitanje
autori: Omolab komunikacije
koncept, web i widget dizajn: Petar Reić
tipografija: Marko Hrastovec
suradnici: Augustin Gattin (widget project menagment), Amir Kos (widget development), Locastic (mobile app development), Ingemark (Chrome plug in development)
Opis rada:
Omoguru projekt okuplja dizajnere, tipografe, logopede, inovatore i stručnjake iz različitih područja s ciljem stvaranja ugodnog iskustva čitanja osobama s disleksijom i drugim teškoćama čitanja. OmoType font sustav posebno je oblikovan za osobe s disleksijom, s inovativnim pristupom koji nudi prilagodbu jedinstvenim potrebama svakog korisnika. Istraživanja i testiranja pokazala su da djeca s teškoćama čitanja s OmoTypeom čitaju brže uz manje grešaka te uz manji mentalni napor. OmoType font sustav svoju punu afirmaciju ostvaruje kroz Omoguru digitalne alate za olakšavanje čitanja i učenja osobama s disleksijom i drugim teškoćama čitanja. Omoguru alati imaju više od 20,000 korisnika.
Obrazloženje nominacije:
Projekt Omoguru okuplja dizajnere, tipografe, logopede, inovatore i druge stručnjake s ciljem ostvarivanja ugodnog iskustva čitanja osobama s teškoćama čitanja. Posebno oblikovan za osobe s disleksijom, OmoType font sustav inovativnim pristupom nudi prilagodbu ekranskog prikaza teksta jedinstvenim potrebama svakog korisnika. Istraživanja su pokazala da djeca s teškoćama čitanja s OmoTypeom čitaju brže uz manje grešaka i manji mentalni napor. OmoType font sustav punu afirmaciju ostvaruje kroz Omoguru digitalne alate za olakšavanje i poticanje čitanja i učenja, kojima se služi više od 20,000 korisnika. Za sada se nude 72 lektirna naslova, a brojni komentari korisnika Omo(gu)Readera na Google Play i App Storeu svjedoče o njihovom zadovoljstvu, tj. uspjehu primjene alata. Pregledom Omoguru stranice, uputa, pristupa i rješenja vidljiv je izniman nivo uključenosti i profesionalnosti svih sudionika projekta.
MADE IN: Crafts and Design Narratives
kreativna direkcija: OAZA
vizualni identitet: Ivana Borovnjak, Maja Kolar
dizajn i prijelom izložbenog kataloga: Ivana Borovnjak, Maša Poljanec
dizajn web stranice: Ivana Borovnjak, Maja Kolar
programiranje web stranice: Tomislav Modrić
dizajn cjelovitog izložbenog postava: Nina Bačun, Roberta Bratović, Maja Kolar, Tina Ivezić, Josipa Tadić
izvedba izložbenog postava: Darko Franjić (Močvarni hrast), Damir Debeljak
organizacija projekta: Muzej za umjetnost i obrt, OAZA (HR), Muzej za arhitekturo in oblikovanje (SI), Nova iskra, Mikser (RS), Werkraum Bregenzerwald (AU)
programska direkcija: Koraljka Vlajo, Dunja Nekić (MUO), Ivana Borovnjak, Maja Kolar (OAZA), Maja Vardjan, Cvetka Požar, Nikola Pongrac (MAO), Thomas Geisler, Miriam Kathrein (Werkraum Bregenzerwald), Relja Bobić (Nova iskra), Maja Lalić (Mikser)
kustoska koncepcija: Ivana Borovnjak, Maja Kolar, Koraljka Vlajo (HR), Maja Vardjan, Cvetka Požar (SI), Thomas Geisler, Miriam Kathrein (AU), Relja Bobić (RS)
suradnici: dizajneri / Mischer’Traxler Studio, Studio Unfold with Alexandre Humbert, Jenny Nordberg, Rianne Makkink, Chmara.Rosinke Studio, Andrea de Chirico, Lukas Wegwerth with Giulia Bruno, Tamara Panić; Halligrimur Arnason, Theresa Binder, Michael Dorfer, Anastasia Eggers, Anna Gramberger, Sandra Holzer, Philipp Kolmann,Lukas Kopf, Anna-Amanda Steurer, Julia Obermüller (AU); Anđela Brnas, Lola Buades, Clara Bunge, Ivy Castellano, Sara Dobrijević, Andreja Lovreković, Lucija Mandekić, Lucija Matić, Ela Meseldžić, Marko Mišković, Marin Nižić (HR); Đurđa Garčević, Marija Kojić, Strahinja Kolobarić, Milena Stanimirović (RS); Patricia Bascones, Patrik Benedičič, Emily Dietrich, Florian Fend, Rok Oblak, Joana Schmitz, Eva Štrukelj, Jera Tratar (SI) obrtnici / Bechter Licht, Devich Holzschuherzeugung, Holzwerkstatt Faißt, Holzhandwerk Helmut Fink, Schneiderstüble Manuela Maaß, Tischlerei Mohr, Oberhauser & Schedler Bau, Tischlerei Wolfgang Lässer, Tischlerei Rüscher, Schwarzmann — Fenster und Türen aus Holz, Ofenbau Voppichler, Sennerei Mühle-Hub (AU); Cerovečki Umbrellas, Močvarni hrast, Bookbindery 1924, Mala Arta Ceramics, Clockmaker Lebarović, Lapidarium Jewellery Making and Fine Metalsmithing, Antun Penezić Combmaker, Havel Metallspinning, Hat making Škrgatić, Stjepan Zagorščak (HR); Bosiljčić Candy Makers, Boya Porcelain, Grbović Bookbinding, Studio Vilenica Textile, Nenad Jovanov Sava Perfumery, Rade Hats, Tatjana+, Xylon Wodwoork, Petrof Bookbinding, Bane Shoemaking, Naša Posla Leatherworking (RS); Franc Jaklič Woodenware and Vessel Making, Silvo Jelenc Art of Blacksmithing, AK Alojz Kraner Shoemaking Workshop, Joži Košak Straw Hat Making, Erik Luznar Beekeeping, Urban Magušar Manufaktura Ceramics, Beno Ogrin Stonemasonry, Petra Plestenjak Podlogar – Škofja Loka Baking Honey Breads and Hand-carving Moulds, Rural Development Cooperative Pomelaj, Štefan Zelko Pottery (SI)
Opis projekta:
MADE IN je pokrenut s ciljem zastupanja i promocije obrtničkog nasljeđa i inovativnog suvremenog dizajna na europskoj razini. Nastala platforma okuplja šest partnerskih organizacija te predstavlja nekoliko razvojnih etapa u sklopu višegodišnjeg interdisciplinarnog projekta: Istraživanje i dokumentaciju konteksta, utjecaja i prakse četrdeset obrtnika iz regije, Razvoj i realizaciju kustoske koncepcije s osam narativa o obrtu i dizajnu baziranih na provedenim suradnjama (radionice, rezidencijalni boravci) s četrdeset dizajnera iz cijele Europe te Izradu bogatog tiskanog i digitalnog arhiva obrtničkog znanja.
Obrazloženje nominacije:
Već sami osnovni obrisi projekta MADE IN – Crafts and Design Narratives – s velikim brojem dionika iz više zemalja, ostvarenih suradnji i sinergija, opsežnog istraživanja i dokumentacije koja je iz njega proizašla, kao i širokim spektrom u užem smislu dizajnerskih intervencija – daju naslutiti njegovu težinu i važnost. No nije nas impresionirao toliko opseg projekta, njegovo mjerilo, nego činjenica da se svakom njegovom segmentu konzistentno osjeća njegova temeljna ideja, ishodišta i cilj relevantan za naše vrijeme. MADE IN nam jasno ukazuje na to što mislimo kada govorimo o diskurzivnoj i istraživačkoj dimenziji dizajna – jer projekt u idejnom smislu jesu doista pokrenule dizajnerice – a u isto vrijeme stvara konkretnu novu vrijednost, nova znanja ili novu strukturu za stara znanja, nove načine razmišljanja o tradiciji i suvremenosti, nove mreže ljudi, institucija i ideja, novu priliku da promislimo čime se to kao dizajneri bavimo i kako nam to može pomoći.