Nagrade Red Dot 2023 i MUSE Design Awards za hrvatske dizajnere

Ovogodišnje Red Dot nagrade u kategoriji Brendovi i komunikacijski dizajn dobilo je i sedam hrvatskih studija i tvrtki: Agencija Bruketa&Žinić&Grey osvojila je dvije nagrade Red Dot za dizajn ambalaže Vegete&Spiruline i maslinovog ulja Turinela, dok je Kreativni studio Maša Vukmanović dobio Red Dot za štand Milla&Milli. Studio Sonda dobio je Red Dot za kampanju A Biscuit Wins Over Inequality te za dizajn ambalaže Nota Wine Vinegar, tvrtka Lentismed i dizajnerica Marijana Rajčić dobili su nagradu za iznimno postignuće za dizajn pakiranja urinarnih katetera, a Prospekt za Envio Systems. Red Dot u kategoriji produkt dizajna dobila je barska stolica COT W čiji dizajn potpisuju Nataša Njegovanović i Studio Ru:t. Nagrade Red Dot dodjeljuju se od 1955. i jedna su od najuglednijih svjetskih nagrada za dizajn. Srebrnu nagradu MUSE Design Awards 2023 za modni dizajn dobio je Stjepko Rošin za samoinicirani rad Redefinition.

U 2023. godini 7 hrvatskih tvrtki dobilo je Red Dot u okviru kategorije Brands & Communication Design. Riječ je o nagradi koja slovi za najtraženiju međunarodnu oznaku kvalitete dizajna.

Agencija Bruketa&Žinić&Grey osvojila je dvije nagrade Red Dot za dizajn ambalaže Vegete&Spiruline i maslinovog ulja Turinela. Vegeta&Spirulina ambalaža proglašena je najboljom od najboljih osvojivši titulu „Red Dot Best of the Best“ za najbolje među svim Red Dot dobitnicima koji su se istaknuli vrlo visokom kvalitetom dizajna.

Vegeta&Spirulina proizvod je kojeg je Podravka lansirala u povodu 75. obljetnice. Riječ je o limitiranom izdanju popularnog začina s algom koja se zbog iznimno dobrih svojstava naziva i supernamirnicom. Dizajn je inspiriran činjenicom da je proizvod na tržište lansiran pred Božić te je bio namijenjen kao poklon za one koji od hrane očekuju više. Korišteni su reciklabilni materijali, bez ljepila. Limenke se mogu ponovno iskoristiti za druge namjene, kao i papirnati omot koji se zbog otisnutog sadržaja može dodati kućnoj zbirci recepata. Nagrađeno limitirano izdanje bilo je inspiracija za redovno pakiranje lansirano ovog ljeta, koje je slijedi principe održivosti i reciklabilnosti.

BZG-Vegeta&Spirulina-RedDot2023

Ova nagrada potvrda je naše strasti za stvaranjem inovativnih proizvoda koji osvajaju srca potrošača širom svijeta. Iako je nagrađena ambalaža nastala u povodu obljetnice, ne odražava samo našu bogatu povijest i tradiciju, već pruža iskustvo kakvo privlači i nove generacije“, izjavio je Krunoslav Bešvir, Glavni direktor za Poslovne programe iz Podravke.

Željeli smo napraviti ambalažu koja će biti dobra za partnere, za Podravku i za, još uvijek, jedino mjesto u svemiru na kojemu možemo postojati“, izjavo je Davor Bruketa, glavni kreativni direktor iz agencije Bruketa&Žinić&Grey.

Također nagrađeni dizajn etikete ekstra djevičanskog maslinovog ulja Turinela proizašlo je iz imena brenda i toponima Mali Turini u Istri gdje se nalazi maslinik. Dizajneri su u imenu Turinela zamislili ženski lik, a inspiraciju su pronašli u lokalnoj legendi. Ona kaže kako su vile noću svojim magičnim plesom gradile pulski amfiteatar, prenoseći kamen s Učke do Pule, a danju su se skrivale u krošnjama masline, možda baš i u Malim Turinima koji su im bili na putu. Tako je Turinela postala jedna od vila iz legende, a svaki kupac može prizvati njezin ples i iskusiti njezinu magiju skeniranjem QR koda na etiketi ovog maslinovog ulja, uz pomoć mobilnog telefona i AR tehnologije.

U svoje smo ulje utkali ljubav prema stablu masline i tradiciji maslinarstva u Istri, što ova etiketa na neki način poentira. Nagrada Red Dot potvrda je da ulje donosi ne samo dokazanu kvalitetu okusa, već i ugodu oku te pravu čaroliju u svakoj boci“, izjavila je vlasnica OPG-a Aurora Volarević.

Cilj nam je bio da, uz dizajnerski minimalističku i autentičnu etiketu, dodatno proširimo i oplemenimo brend priču ulja koje je magičan rezultat truda njegovih stvaratelja i obiteljskog zajedništva. Vođeni tim ciljem, i uz pomoć AR tehnologije, kreirali smo etiketu koja oživljava tu brend priču. Time su vlasnici OPG-a dobili dodatnu komunikacijsku vrijednost za svoja ulja, a kupcima su omogućili još jednu posebnost u ukupnom doživljaju“, izjavila je Andrea Knapić, umjetnička direktorica iz agencije Bruketa&Žinić&Grey.

08-turinela-maslinovo-uljeRESIZED

Red Dot nagrada dodjeljuje se već 67 godina, a slovi za najtraženiju međunarodnu oznaku kvalitete dizajna. Agencija Bruketa&Žinić&Grey do sada je osvojila 28 Red Dot nagrada, od čega tri Best of the Best, što je najviše u regiji.

Link na Turinela videoprezentaciju: https://vimeo.com/816476651

Videoanimacija: Lucija Buzančić
Videoprodukcija: Chroma studio i Bruketa&Žinić&Grey

 

U okviru iste kategorije, Brendovi i komunikacijski dizajn (podkategorija: štandovi), Red Dot je dobio i štand Milla&Milli, čiji dizajn potpisuje Maša Vukmanović. Suradnici na projektu su: Emi23, Best systems (izvođači); Yosuke Kojima (fotografija), a proizvođač Milla&Milli – Mundus Viridis iz Vrbovca.

Milla&Milli_RESIZED

Brand Milla&Milli premijerno se pojavio na sajmu namještaja u Milanu kojom prilikom je stvoreno magično okruženje – štand koji se lagano giba. Kako namještaj Milla&Milli inspiraciju nalazi u prirodi, tako je i za štand osmišljen koncept inspiriran šumom. Nježni tonovi štanda kontrastiraju tamnoj paleti tonova namještaja, a mekane linije komplementarne su snažnim teksturama unutar kolekcija namještaja. Zidovi i strop izvedeni su od laganog tekstila, konturno rezanog i toniranog u topli sivi ton. Skriveno unutar štanda postavljen je sustav ventilatora, pa se lamele na stropu i zidovima kontinuirano lagano gibaju. Topli spektar viseće i linearne rasvjete dodatno doprinosi čarobnoj atmosferi. Milla&Milli je predstavljen i na Izložbi hrvatskog dizajna 21/22.


Tvrtka Lentismed, hrvatski proizvođač medicinskih proizvoda, je osvojio nagradu za iznimno postignuće u kategoriji ‘Brands & Communication Design’ za dizajn svojih pakiranja urinarnih katetera koji donosi potpuno novi smjer na tržište medicinskih proizvoda. Dizajn pakiranja se ističe luksuznim i elegantnim izgledom i osjetom (touch&feel) te donosi revolucionaran pristup kroz odmak od konvencionalnog izgleda medicinskih proizvoda i pomagala, a pakiranja su diskretna i praktična i u svakoj društvenoj prilici.

Nagrađeni dizajn pakiranja urinarnih katetera, uz samu estetsku komponentu, ističe i funkcionalnost i inovativnost primjene pakiranja, pa s ovakvim pristupom donosi značajne koristi za korisnike, omogućujući im da lakše nadilaze svakodnevne izazove povezane s inkontinencijom.

Dizajnerica Marijana Rajčić iz Lentismeda koja je zaslužna za ovu nagradu je približila koncept i ulogu nagrađenog dizajna: ”Obećanje brenda Lentismed, “Embrace Life” (Prigrli život) postalo je zvijezda vodilja u našoj strategiji i dizajnerskom pristupu određivanju i komuniciranju putem naših pakiranja. Cilj nam je bio stvoriti toplo i ugodno korisničko iskustvo, zadovoljavajući potrebe pacijenata koji se suočavaju sa složenim izazovima. Unutar kategorije dizajna, tražili smo načine za uvođenje vizualnog identiteta koji nadilazi konvencionalno, proširujući vizualni jezik marke i povećavajući njegovu fleksibilnost. Projekt također uvodi sustav identiteta koji razlikuje različite proizvodne linije uz održavanje dosljednosti u njihovim oblicima, dok sustav boja diferencira tipove katetere. Glavne ikone pojavljuju se u orbitalnim uzorcima, evocirajući pokret, energiju, tijek i ponavljanje. Ove koncentrične linije simboliziraju funkcionalnost proizvoda, implicirajući dubinu, rastvaranje i kontinuirano djelovanje. Jezik ovih obrazaca učinkovito razlikuje svaki proizvod. Dodatno, uključili smo taktilne metalne naglaske u dizajn tiska.”

“Ovo priznanje je potvrda našeg truda i predanosti u razvoju inovativnih proizvoda koji donose osjećaj sigurnosti i udobnosti našim korisnicima. Vjerujemo da svaki aspekt medicinskog pomagala, od njegove funkcionalnosti do prezentacije, igra ključnu ulogu u poboljšanju cjelokupnog korisničkog iskustva. Iza privlačne estetike, naš nagrađeni dizajn služi kao ogledalo naših temeljnih vrijednosti te govori o našem obećanju da stvaramo proizvode koji olakšavaju život.” izjavio je direktor Lentismeda Zlatan Žmirak.

 

Studio Sonda je dobitnik dva Red Dota i to za kampanju A Biscuit Wins Over Inequality koju je radio za zagrebački Kraš te za dizajn ambalaže Nota Wine Vinegar koji je radio za Tenuta Tre Terre iz Buja.

A Biscuit Wins Over Inequality

U istoj kategoriji dobitnik Red Dota je i Prospekt iz Rijeke za rad Envio Systems (u okviru podkategorije Smart Building Solutions) koji je rađen za istoimenu tvrtku iz Kanade.

 

U kategoriji produkt dizajna 2023. godine nagradu Red Dot dobio je barski stolac COT W. Stolicu proizvode Ancona Grupa d.o.o. i Nunc iz Đakova, a dizajneri su Nataša Njegovanović i Studio Ru:t (Tvrtko Bojić, Karla Paliska).

COT RESIZED

Po riječima žirija: “Vizualno privlačni detalji dizajna ovog barskog stolca su fascinantni i čine COT W neovisnim dizajnom. Njegov specifičan karakter posebno proizlazi iz zakrivljenog oblika velikodušnog sjedala od furniranog drva, koje se oslanja na okrugle noge od punog drva. Kako bi se povećala kontaktna površina između nogu stolice i sjedala, noge su malo šire na vrhu. Osim toga, stražnje noge stolice su bliže jedna drugoj od dvije prednje. Na srednjoj visini, metalni podupirač povezuje četiri noge, što osigurava stabilnost i služi kao oslonac za noge.“

 

Članovi žirija od 51 visoko cijenjenih profesionalaca iz 15 zemalja, povezanih s renomiranim organizacijama u kreativnoj i dizajnerskoj industriji (kao npr. McCann NY)  dodijelio je Stjepku Rošinu srebrnu nagradu, MUSE Design Awards 2023. za modni dizajn, točnije samoiniciranom projektu radnog naziva “Redefinition”. Nagrada mu je dodijeljena u dvije kategorije, modni dodaci i ručni rad. Radi se o posebno dizajniranim kravatama, a istim radom je ušao i u finale Red Dota.

“Ideja projekta je oblikovanje kravata s odmakom od konvencionalnog, uz zadržavanje visoke kvalitete, otmjenosti i elegancije. Time se redefiniraju mogućnosti nošenja kravate, a klasičan odjevni predmet, koji je dio hrvatske i svjetske baštine, prikazuje novim. Kreativnošću i inovativnošću se pomiču granice tehnologije i izrade, a ugroženim tradicionalnim vještinama i zanatima daje nova vrijednost.

Kravate su dizajnom personalizirane jer ih osoba bira u skladu sa svojim karakterom, raspoloženjem, godinama, outfitom i tjelesnim karakteristikama, a postiže se različitim oblicima i brojnošću tipskih intervencija. Stvara se željeni imidž i izazivaju reakcije. Oblik kravate utječe i na raspoloženje onog tko je nosi.

Različitim oblicima i gradacijom intervencija po tradicionalnom obliku kravate, omogućava se i širok spektar upotrebe s obzirom na prigodu, specifičnu situaciju, događaj ili okruženje, te doba dana i godišnje doba.”

Inače, organizacija International Awards Associate (IAA), koja dodjeljuje nagradu MUSE za različita područja kreativnog djelovanja, primila je više od 6300 prijava iz cijelog svijeta.

Više na linku.