U tom trenutku još uvijek nov, Ili_ili je tada izlagan kao work-in progress i predstavljen kao ambijentalna instalacija uz popratne fotografije njegove proizvodnje i načina sastavljanja, dok je aktualni postav u Loneu dopunjen s dvije druge, jednako poznate Grupine lampe – Model i Arigato – koje sve zajedno pripadaju njihovom vlastitom brendu Grupa Products.
Sam prostor izlaganja iznimno je zanimljiv i izazovan, budući da je Lone sam po sebi ispunjen dizajnom od samog početka. Projektirao ga je arhitektonski studio 3LHD u bliskoj suradnji s timom Numen/For Use na dizajnu interijera, dok su različite prostorne instalacije u njemu realizirali autori kao što su I-gle, Silvio Vujičić i Ivana Franke. Grupin postav u Loneu tu činjenicu afirmira, te se ne oslanja na klasične načine izlaganja, nego funkcionira kao inflitracija u prostor, i svojevrsni dijalog s interijerom hotela.
Iz teksta Marka Goluba:
U kontekstu suvremene hrvatske dizajnerske produkcije studio Grupa posljednjih godina zauzima važno mjesto ne samo kao jedan od najagilnijih, najuspješnijih i najnagrađivanijih autorskih kolektiva mlađe generacije, nego i kao jedan od onih čije djelovanje vrlo slikovito reflektira isti taj kontekst u kojem se odvija na optimističan, konstruktivan, harmoničan način. Dijelom je to generacijska stvar – Grupa počinje s radom 2006. godine, da bi početkom drugog desetljeća 2000-ih prilično spremno zajahala na valu recentnog uspona domaćeg produkt dizajna, ne samo kao sudionik, nego i jedan od protagonista nekih bitnih kretanja koja su odredila taj uspon i definirala okolnosti u kojima se danas razmatra scena, njeni dosezi i njena ograničenja. Riječ je o više uglavnom paralelnih narativa koji se smatraju referentnima: priča o pojavi novih tvrtki otvorenih suradnji s dizajnerima (prije svega Kvadra/Prostoria, Artisan), priča o preuzimanju inicijative od strane samih dizajnera (platforma Reaktor, dokumentirano izložbom Croatian Designers Impact 2011.) i osnivanju vlastitih malih dizajnerskih brendova (najjasnije dokumentirano izložbom Common Sense & Sensibility Tatjane Bartaković) i priča o arhitektonskim projektima (najčešće hotelskog/hostelskog tipa) obilježenim suradnjom arhitekata, dizajnera i umjetnika. Grupa je samosvjesno participirala u svim ovim malim pripovijestima, tako da je prateći njene aktivnosti proteklih godina moguće vidjeti i na koje se načine one međusobno prepliću.
(…)
Arigato, Model i Ili_ili, ključni artefakti na ovoj izložbi, svojevrsni su zaštitni znak njihovog vlastitog brenda Grupa Products. Ili ambicioznog iskaza da dizajner ponekad sve može sam. Da može dizajnirati, investirati i upravljati distribucijom vlastitih proizvoda, internacionalno. I dok to treba uzeti s rezervom, jer mnogi ne mogu, jer im to nije posao, i jer produkt dizajn ne može egzistirati bez stimulativnog društvenog, institucionalnog, industrijskog i tržišnog okruženja – Grupin iskorak u vlastitu produkciju iznimno je važan baš zato što su uspjeli odraditi golemi posao, a da ih to pritom nije zakočilo u dizajniranju novih proizvoda, što je nažalost čest slučaj kod autora mlađe generacije. Kod Grupe je valjda riječ o spletu velikog truda, sretnih okolnosti i okretnosti da se takve okolnosti iskoriste u pravom trenutku.
Cijeli tekst možete pročitati ovdje.