Izložba “ITEMS: Is Fashion Modern?” otvara se 1. listopada 2017. godine u Muzeju moderne umjetnosti u New Yorku, a ostaje otvorena sve do 28. siječnja 2018. godine. Publikaciju izložbe osmislile su dizajnerice Lana Cavar i Natasha Chandani zajedno s kustosicama Paolom Antonelli i Michelle Millar Fisher kao svojevrsnu enciklopediju 111 odjevnih predmeta koji su obilježili način na koji se danas odijevamo. Mala crna haljina, kožna jakna, Levis traperice, slavna majica “God Save the Queen” Vivienne Westowood, Jamie Reida i Malcolma McLarena iz 1977. – neki su od komada kojima izložba modu promatra fenomenološki. Promjene u dizajnu odjeće predstavljene su u nekoliko tematskih okvira: promjena tijela i silueta, potraga za novim tehnologijama, ideja buntovništva, emancipacija i skromnost, komunikacija odjećom, atletika i moda, svakodnevne uniforme i moć.
Lana Cavar opisala je dizajnerski aspekt projekta: “Kustosice su nas pozvale kako bi zajednički s njima osmislile publikaciju koja prati izložbu, a prije nego smo počele osmišljavati njezin koncept, dobile smo uputu o osnovnoj ideji izložbe, a ona se je svela na prezentaciju 111 odjevnih predmeta koji definiraju način na koji se danas odijevamo. To je bilo otprilike sve što smo dobile od sadržaja – jer tekstovi, fotografije i sama struktura publikacije nisu prethodno bili definirani. Pred nama je bio izazov jer smo dobile potpuni carte blanche. Na nama je bilo da definiramo na koji način komunicirati taj složeni projekt. Definirale smo strukturu i tipologiju publikacije – umjesto uobičajene muzejske monografije kakvu su očekivali, a u kojoj se na svakoj stranici obično nalazi jedna reprezentativna reprodukcija s velikom bijelom marginom – predložile smo da radimo monografiju, ali kao svojevrsni hibrid između enciklopedije i modnog magazina, organiziranu abecednim redom, gdje se predmeti nižu jedan za drugim. Sugerirale smo da se svaki predmet predstavi s više manjih dokumentarnih fotografija iz “stvarnog života” tog predmeta. Cilj nam je bio da po svaku cijenu izbjegnemo kataloške fotografije i pružimo legitimitet predmetima tako što ćemo izravno pokazati njihovo prisustvo u svakodnevici i raznim povijesnim trenucima. Kako bi predmete smjestile u suvremeni kontekst i približile modnoj niši, predložile smo svojevrsne inscenacije modnih editorijala. Editorijale su snimali modni fotografi koje su odabrale same kustosice – Omar Victor Diop, Bobby Doherty, Catherine Losing, Monika Mogi i Kristin-Lee Moolman. Za ilustracije stereotipa svakog modnog predmeta predložile smo Narcisu Vukojević iz Zagreba.”
Sandale São Paulo Alpargatas, 1962. (foto: Roberto Sena); Klaus Maertens: Doc Martens, 1960. (foto: Melanie Levi); Lutke s hidžabom na tržnici u istočnom Jeruzalemu (foto: Danny-w); Cheongsam (fotografija iz javne domene, 1925.). Slike su preuzete pod licencom Creative Commons
Lana Cavar jedna je od najcjenjenijih hrvatskih dizajnerica. Radila je na nizu projekata grafičkog dizajna u sferi arhitekture i kulture za klijente u Hrvatskoj, Europi i Sjedinjenim Državama te surađivala s institucijama poput Muzeja suvremene umjetnosti u Detroitu, MoMA u New Yorku i HAU Hebbel am Ufer u Berlinu. Značajan je njen doprinos na projektu hrvatskog paviljona za Venecijanski bijenale arhitekture 2010. Surađivala je na nekoliko istraživačkih projekata kao što su knjiga Thanks for the view Mr Mies (Danielle Aubert i Natasha Chandani, izdavač Metropolis Books, New York, 2012.). S Narcisom Vukojević koautorica je istraživačkog projekta Iskopavanja / Sudi knjigu po koricama (2011.) i Znakovi proizvodnje, proizvodnja znakova (2013.).
Intervju s Lanom Cavar možete pročitati ovdje.