Izložba DIZAJN S FEEDBACKOM / OZEHA – DESTINACIJA SESVETE u Muzeju Prigorja

Do 28. veljače u Muzeju Prigorja u Sesvetama otvorena je izložba DIZAJN S FEEDBACKOM / OZEHA: DESTINACIJA SESVETE. Riječ je o četvrtoj u seriji izložbi o slavnoj oglašivačkoj agenciji Ozeha, koju autorski potpisuju ALIRA HRABAR BEKAR i SLAVKO HENIGSMAN, a njena inicijalna verzija bila je producirana za HDD galeriju još 2016. godine. Novo izdanje pod nazivom “Dizajn s feedbackom / Ozeha. Destinacija: Sesvete” usmjereno je na istraživanja Ozehinih angažmana za sesvetsku industriju – tvornice Badel i Sljeme u periodu od ranih 1950-ih do sredine 1990-ih godina.

Izložba je dio višegodišnjeg istraživanja, u svom izvornom obliku bila je producirana za HDD galeriju 2016., proširena je 2018. na izložbi u Galeriji Kortil u Rijeci i 2022. na izložbi u Holandskoj kući u Sisku. Autori koncepcije izložbe su Alira Hrabar Bekar i Slavko Henigsman, a suradnica na prikupljanju gradiva Renata Ladović Meštrović. U sklopu Noći muzeja 2025, u petak 31. siječnja povodom izložbe u Muzeju Prigorja bit će održana dva vodstva kroz izložbu – u 18:30 kroz izložbu vodi Alira Hrabar Bekar, dizajnerica i autorica izložbe koja će podijeliti priče o dizajnu i nasljeđu Ozehe, dok u 20:30 vodi Igor Lah, veteran – kreativac najveće reklamne agencije u Jugoslaviji, koji će podijeliti svoja iskustva i priče o dizajnu i nasljeđu Ozehe. Osim toga, bit će održana i radionica te čak dva nagradna kviza. Više o tom dijelu programa pročitajte ovdje.

 

foto: Muzej Prigorja

 

Četvrto sesvetsko izdanje izložbe o Ozehi u znaku je jela i pića te predstavlja selekciju radova nastalih za prehrambenu i industriju bezalkoholnih i alkoholnih pića po čemu se razlikuje od sisačke i riječke inačice. Koncepcijski, izložba je zadržala svoje izvorište zacrtano na prvoj izložbi održanoj 2016. u HDD galeriji i već poznata četiri poglavlja: Ozeha – više od full service agencije, Promjena klime – pogled na zapad, Arheologija dizajna i Ozehina orbita.

 

Oglasi Deit, dizajn Slavko Henigsman, 1971.

 

Ozehina suradnja s tvornicom Sljeme prikazana je putem fotografija tvorničkih pogona i limene ambalaže koje se čuvaju u fondovima Hrvatskog državnog arhiva (HDA). Etikete koje krase limenu ambalažu datiraju većinom iz 1950-ih, a oblikovali su ih dizajneri koji su u to vrijeme radili u Ozehi i s njome surađivali. Veći dio spomenutog gradiva je zahvaljujući istraživanjima povjesničara i kustosa Muzeja Prigorja Damira Fofića predstavljen javnosti putem publikacije i izložbe Od Sljemena do dna.

 

foto: Muzej Prigorja

 

Agencijski rad kroz odnos Kreativnog odjela i propagandista prikazan je putem izdvojenih primjera iz prakse za klijente koji su se bavili proizvodnjom alkoholnih i bezalkoholnih pića. Veliki raspon prikazanog materijala, poput etiketa, fotografija ambalaže i oglašivačkih kampanji odnosi se na proizvode tvornice Badel (Cezar, Inka, Kisko, Nara, Voćko i programi stolnih, kvalitetnih i vrhunskih vina), a značajno mjesto pripada i propagandno-marketinškim aktivnostima koje su Ozehaški timovi kreirali za internacionalni brend Pepsi koji se na našem tržištu pojavio početkom 1970-ih.

 

Oglasi Cezar, dizajn Petar Šalić, 1971.

Na primjeru suradnje Badela i Ozehe pratimo izrazitu produkciju kako tiskanih tako i audiovizualnih materijala koji su nastajali u njenom tonskom i video studiju, a uz Sljemenske i Badelove reklamne spotove vežemo poznata imena Zagrebačke škole crtanog filma poput Milana Blažekovića koji je kreirao maskotu djevojčice Nara i Borisa Kolara koji potpisuje maskotu sljemenskog “Jankića” iz 1970-ih.

 

Izložba je popraćena raznim aktivnostima, stručnim vodstvima i radionicama, a više informacija o terminima vodstva na predstojećoj Noći muzema potražite na mrežnim stranicama Muzeja Prigorja. Posebna poslastica za sve zainteresirane su vodstva Ozehinog propagandista Igora Laha koji je bio uključen u razne projekte za klijenta Badel.

Izložbeni postav moguće je razgledati i putem virtualne šetnje.