U subotu navečer u Istanbulu su dodijeljene European Design Awards, europske nagrade za dizajn, s kojih u Hrvatsku stižu dva srebra i tri bronce. Srebrom su nagrađeni agencija Bruketa&Žinić OM za Adrisovu knjigu koja raste dok ju čitaš te Revolucija dizajn za Čarobno zrcalo iz Ivanine kuće bajki, dok je Studio Sonda osvojio broncu za Brazda vino omotano u novine izdane na dan berbe, a Degordian dvije bronce za svoju web stranicu i promotivni video Dizajn tima. Ovi su se radovi tako našli pri vrhu europskog dizajna realiziranog u protekloj godini.
“Rast je u našoj prirodi” je pismo predsjednika Uprave Adris grupe koje raste dok se čita, povećavajući format i tipografiju svakim okretanjem stranice. Pismo je bilo dio godišnjeg financijskog izvješća za dioničare, a ove je godine već proglašeno najboljim domaćim sredstvom korporativnih komunikacija na Danima komunikacija u Rovinju. Projekt je u suradnji s Adris grupom osmislila agencija Bruketa&Žinić OM kojoj je ovo osma European Design Awards nagrada od 2009. godine, od kada se dodjeljuje, a peta za projekte u suradnji s Adris grupom.
«Čarobno zrcalo» je interaktivna instalacija koju je Studio Revolucija izradio za stalni postav izložbe u Ivaninoj kući bajki u Ogulinu. Ono otkriva «unutarnji čarobni lik» onoga tko se u njemu ogleda, a tu sliku možete dobiti za uspomenu izlaskom iz muzeja. Instalacija analizira visinu posjetitelja i boju njegove odjeće te sukladno tome generira čarobni lik kojeg posjetitelj «nosi u sebi». Ovo je za Studio Revolucija druga European Design Awards nagrada. Prethodnu su osvojili za vlastiti vizualni identitet.
Degordianova web stranica osmišljena je ne samo kako bi predstavila rad ove digitalne agencije, već i njihovu kulturu. Inovativan dizajn prilagođen korisničkom iskustvu koji kroz specifičnu tipografiju i boje održava brend, već je nagradila svjetska dizajnerska zajednica Awwwardsa i Behancea. Osim za stranicu, nagrađeni su i za promotivni video ‘From Passion to Profession’ koji predstavlja filozofiju Dizajn tima, poznatog i kao 3rdFloor. Video kroz pokretnu animaciju (motion graphics) predstavlja kako kreativci uspijevaju ostati strastveni u svom poslu i što ih svakodnevno motivira, naglašavajući važnost vlastitog rasta i razvoja talenata što u konačnici postaje životni stil.
Vino Brazda specifično je po svojoj ambalaži. Premda je vino buteljirano u 2014., pripreme za izradu njegove etikete sežu još u 2012. sakupljanjem primjeraka Glasa Istre, dnevnih novina regije otisnutih na dan berbe, 21. rujna 2012. godine. Tako se može reći da je etiketa dozrijevala usporedno s vinom. Ovo vino iz vinograda Istre, punih 80 godina obrađivanog prirodnim metodama, u potpunosti odražava filozofiju proizvođača Dimitrija Brečevića i njegov stav da najbolje vino radi sama priroda, odnosno važno je da ono predstavlja odraz vremena, prostora i iskrenosti. Listovi preuzeti iz Glasa Istre u ovom slučaju simboliziraju vrijeme (dan berbe), prostor (novine koje izlaze u regiji – Istra, mjestu proizvodnje vina) i iskrenost (novinski listovi lišeni su bilo kakvih intervencija i predstavljaju refleksiju jednog vremena na način kako je ona prezentirana javnosti). Osim ove nagrade, ambalaža za vino Piquentum Brazda osvojila je i druge značajne međunarodne nagrade poput: World Star 2015. Packaging Award, Communication Arts, Art Directors Club award, iF packaging design award, London International Award, Red Dot packaging Award, Communication Arts…
European Design Awards europsko je natjecanje u dizajnu čiji je žiri sastavljen od novinara i urednika vodećih europskih strukovnih publikacija. Ove godine među njima su bili norveška blogerica godine 2013. Veronica Mike Solheim, zatim John L. Walters, urednik britanskog eye magazina i suradnik The Guardiana, te urednici i suradnici publikacija kao što su francuski Étapes, švicarski IDPURE, njemački Novum, ruski kAk i Smashing Magazine drugi.
Više:
http://www.europeandesign.org/
Podsjećamo da su dva dobitnika European Design Awards nagrađena i na prošlogodišnjoj Izložbi hrvatskog dizajna 1314. Tada je jednu od dvije jednakovrijedne nagrade u profesionalnoj kategoriji dizajna u digitalnim medijima / dizajna interakcija dobila interaktivna instalacija Čarobno zrcalo Studija Revolucija, dok je jednu od tri jednakovrijedne nagrade u profesionalnoj kategoriji dizajna vizualnih komunikacija osvojio Studio Sonda za Brazda vino.