Dvije nove knjige iz područja grafičkog dizajna i dizajna vizualnih komunikacija

U kratko vrijeme objavljene su čak dvije knjige iz područja grafičkog dizajna i dizajna vizualnih komunikacija, obje namijenjene studentima, ali i široj publici zainteresiranoj za ove teme. U izdanju Filozofskog fakulteta J.J. Strossmayera u Osijeku i Hrvatske sveučilišne naklade objavljena je knjiga GRAFIČKI DIZAJN TISKARSKOG I DIGITALNOG PROIZVODA autorice JOSIPE SELTHOFER, dok je Školska knjiga pak izdavač knjige DIZAJN VIZUALNIH KOMUNIKACIJA koju zajednički potpisuju JANA ŽILJAK GRŠIĆ, MORANA JUGOVIĆ i ULLA LEINTER MAKSAN. Detaljnije o obje knjige pročitajte u nastavku!

Iz službenih objava izdavača:

“Knjiga Dizajn vizualnih komunikacija Jane Žiljak Gršić, Morane Jugović i Ulle Leiner Maksan namijenjena je svima koji gaje interes za područje dizajna, s naglaskom na dizajn vizualnih komunikacija, a prije svega pomoći će studentima upoznati povijesne, ali i suvremene tehnologije i prakse. Knjiga predstavlja temeljit pregled elemenata grafičkog dizajna, procesa vrednovanja djela dizajna te ističe osobitosti dizajna vizualnih komunikacija u različitim njegovim aspektima: od knjige i plakata do web-dizajna, dizajna ambalaže, dizajna interakcija, videoigara, aplikacija i ikona. Knjiga sadržava recentne primjere dizajna renomiranih hrvatskih dizajnera te primjere studentskih radova i završnih radova na studiju na temelju kojih se razlažu ključne svakoga od navedenih aspekata.

Pregledna struktura, naglasak na primjerima iz prakse te bogata oprema s više od 300 ilustracija i fotografija čine ovo izdanje referentnom literaturom koja će studente upoznati sa svim fazama procesa dizajna: od pristupa zadatku, preko koncipiranja autorskog dizajnerskog rješenja i primjene suvremenih tehnologija u realizaciji dizajna do suradnje sa stručnjacima drugih područja i konačne prezentacije proizvoda.”

“U znanstvenoj monografiji Grafički dizajn tiskanog i digitalnog proizvoda autorice dr. sc. Josipe Selthofer sadržaj je na 266 stranica podijeljen u 13 poglavlja: Uvod; Grafičko oblikovanje; Komunikacija slikom i tekstom; Fotografija i grafičko oblikovanje; Ilustracija i grafičko oblikovanje; Animacija i grafičko oblikovanje; Osnovni elementi grafičkog oblikovanja u tiskanom i digitalnom okruženju; Estetika tiskanog i digitalnog izdanja; Grafičko oblikovanje tiskanog proizvoda; Grafičko oblikovanje u virtualnom okruženju; Sličnosti i različitosti oblikovanja u tiskanom i digitalnom okruženju; Vizualna pismenost i komunikacija  i Vizualni identitet.

Autorica obrađuje teme iz područja grafičkog dizajna, povijesti tiskarstva, vizualnih komunikacija, vizualnog identiteta i razvoja grafičkih tehnika otiskivanja, osnovnih elemenata grafičkog oblikovanja te osnovnih estetskih načela oblikovanja i specifičnosti pojedinih tiskanih i digitalnih proizvoda. Knjiga je bogato opremljena domaćim i svjetskim primjerima iz literature te slikovnim prilozima koji ilustriraju i doprinose razumijevanju teksta i kulturno-umjetničkog bogatstva na hrvatskoj i svjetskoj razini. Knjiga je namijenjena sveučilišnom i stručnom obrazovanju iz područja grafičkog dizajna, ali i široj javnosti.”