Iz teksta Darka Fritza i Ivana Ramljaka:
“Tijekom Drugog svjetskog rata 28 000 Hrvata izbjeglo je ratna stradanja premještanjem na miran teritorij u Egiptu. El Shatt je zajedničko ime za tri izbjeglička logora u kojima je od 1944. do 1946. boravilo evakuirano stanovništvo. Likovni umjetnici i pedagozi osnovali su Školu za umjetni obrt i Pionirsku radionicu. U pustinji, u uvjetima ekstremne oskudice, dizajn je postao sredstvo organizacije, obrazovanja i komunikacije, a likovne, pismoslikarske i fotografske radionice okupljale su učenike, amatere, učitelje i umjetnike koji su zajedno oblikovali vizualni identitet zajednice. Nastajale su novine, plakati, zidne novine i edukativni i propagandni paneli u duhu kolektivnog rada.

Upotrebni predmeti izrađeni u sklopu radionica za djecu, 1944 – 1945. Ljubaznošću Muzeja grada Splita
Unutar te vizualne prakse ističe se rad njemačkog slikara i dizajnera Rudolfa Bunka, čija je konstruktivistička jasnoća i tipografska disciplina oblikovala neke od ključnih vizuala zbjega. Bunk je autor plakata za Izložbu jugoslavenske umjetnosti i znanosti, plakata za Izložbu zbjega, edukativnog billboarda Ubij muhu, kao i naslovnica publikacija Žena zbjega, Sa lijekovima spašavamo sinove slobode i Prosvjeta.

Rudolf Bunk, Izložba Jugoslavenske umjetnosti i zanata, plakat, dvije verzije, na francuskom i arapskom, 1944. Ljubaznošću Hrvatskog povijesnog muzeja
Važnu ulogu imala je i Vojka Ružić, autorica ilustracija za naslovnice časopisa Naš pionir i Omladinska riječ. Zajedno s Kuzmom Vitaljićem, ilustrirala je Početnicu, najambiciozniju tiskovinu nastalu u El Shattu. Kroz skromne, ali inventivne radove, dizajn u El Shattu nadilazi estetiku. Vizualna kultura logora bila je temelj zajednice, oblik otpora i način da se stvori red i identitet u okolnostima privremenosti.

Početnica, ilustratori: Vojka Ružić i Kuzma Vitaljić, 1945. Ljubaznošću Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu