Više o izložbi (iz teksta Marka Goluba):
“Zamišljena više kao putovanje, a manje kao retrospektiva, izložba Stvaranje mjesta obuhvaća dizajnerske radove nastale u proteklih dvadesetak godina – u rasponu od plakata, preko oblikovanja knjiga do ambalaže i poštanskih maraka – povezane tematskom crvenom niti odnosa grafičkog dizajna i stvarnih i imaginarnih mjesta, gradova, pejzaža, ideje doma, pripadnosti, bliskosti i distance. Ona slijedi niz ranijih izložbi u kojima smo u formi tematskih mini-retrospektiva predstavljali rad dizajnera srednje generacije s ciljem da se kritički vrednuje njihov rad, ali i istakne neke bitne teme, pristupe i procese koji čine crvenu nit koja povezuje neke od njihovih najvažnijih projekata. HDD galerija je premali prostor za sveobuhvatan retrospektivni prikaz i takve izložbe obično smo oblikovali kao svojevrsne priče, male vizualne eseje – uzimali smo fragmente iz cjeline nečijeg dizajnerskog ili umjetničkog opusa i iz odabranog stvarali remikseve, nove cjeline koje se mogu čitati kao jedna od niza mogućih pripovijesti o njihovom radu, ali obično i o nečemu drugom što se formira na njegovim marginama.
U slučaju Orsata Frankovića, tema „stvaranja mjesta“ sama se nametnula iz najmanje dva smjera. Prvi se ticao recentnih dizajnerskih radova koji su direktno tematizirali stvarna mjesta, najčešće, ali ne isključivo, grad Dubrovnik s kojim je, premda odavno živi u Zagrebu, i privatno i profesionalno i dalje snažno vezan. Drugi, mnogo osobniji, je nasljeđe traume pandemije – radi se o žudnji za obnavljanjem veza sa stvarnim mjestima, gradom, ljudima, zajedničkim prostorima, iskustvima, sadržajima i okruženjima koja su se u protekle dvije godine pokazala itekako dragocjenima i nezamjenjivima. Tema izložbe su načini na koje grafičkim dizajnom mogu komunicirati, čitati, interpretirati, kritički analizirati, zamišljati, čak i iznova kreirati stvarna i imaginarna mjesta, kako nas jedan plakat ili knjiga mogu odvesti na putovanje takvim mjestima, kako nas može učiniti svjesnijima skrivenih dimenzija poznatih nam okruženja ili nas uvesti u posve nepoznata, kako naizgled konvencionalna stvar poput naslovnice nekog romana može postati prizorište, kako nas taktilni aspekt neke knjige može uvući uvesti u prostor koji ona tematizira, ili kako obična poštanska marka možda nije pismo, ali je početak pisma u daleke krajeve.
Radovi odabrani za izložbu nastali su od 2001. do 2021., u sklopu dva različita dizajnerska studija, inicijalno Laboratorium (2001 – 2012.), a potom Flomaster (2012 – danas), a neki i samostalno ili u suradnjama s drugim autorima, ali pretežno je riječ o recentnim ostvarenjima. Izložba dočarava neke karakteristične postupke koji se mogu pratiti kroz dva desetljeća Frankovićeve dizajnerske aktivnosti, širinu spektra izražajnih sredstava od krajnje tipografskih do onih oslonjenih na snažne slike, od u detalje dizajniranog do gotovo nedizajniranog, na nevidljive veze između pojedinih projekata, te sveprožimajući dizajnerski i ljudski stav i svjetonazor. Za potrebe izložbe producirali smo i dva kratka „galerijska videa“ koji tematiziraju suradnje Orsata Frankovića i fotografkinje Ane Opalić na nekima od spomenutih projekata, oba dostupna na našem YouTube kanalu.”
O dizajneru:
Orsat Franković grafički je dizajner s diplomom Studija dizajna Arhitektonskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i magisterijem MA(RCA) Royal College of Art u Londonu. Osnivač je i kreativni voditelj studija Laboratorium i kasnije studija Flomaster s dvadesetpetogodišnjim iskustvom rada na razvoju kreativnih koncepata kombiniranjem oblikovnih metodologija i interdisciplinarnog pristupa u radu. Autor je niza zapaženih rješenja u oblikovanju vizualnih komunikacija, a veliki dio profesionalnog angažmana posvetio je polju kulture i suradnji s civilnim sektorom. Dobitnik je brojnih relevantnih međunarodnih nagrada i priznanja poput ICOGRADA Excellence Award, AICA, ZGRAF Grand Prix, European Design Award te niza drugih. Kao član programskog inkubatora, član uredništva kandidacijske knjige te projektni voditelj sudjelovao je u procesu kandidature grada Dubrovnika za Europsku prijestolnicu kulture 2020. Dugogodišnji je član Hrvatskog dizajnerskog društva gdje je bio i član Upravnog odbora te dopredsjednik.